غلوش در زمره قاریان اسطوره‌ای است
کد خبر: 3473265
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱

غلوش در زمره قاریان اسطوره‌ای است

گروه بین‌الملل: مرحوم استاد «راغب مصطفی غلوش»، از قاریان سرشناس و برجسته‌ مصری بود که وی را می‌توان در زمره قاریان اسطوره‌ای توصیف کرد.

«احمد نعینع»، قاری برجسته مصری و داور بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: شیخ «راغب مصطفی غلوش»، قاری توانمند و دارای صوتی بسیار زیبا، دلنشین و جذابی بود و ایشان از استادان خوش الحان بوستان قرآن به‌شمار می‌آمد.
استاد نعینع: مرحوم غلوش در زمره قاریان اسطوره‌ای است

وی افزود: استاد غلوش در زمینه قرائت قرآن نوآور بود و مکتب قرآنی خاص خود را داشت، وی همچنین شاگردان بسیاری داشت که روش و اسلوب تلاوت او را آموزش دیدند.

احمد نعینع عنوان کرد: تلاوت و قرائت غلوش بسیار قوی و زیبا بود و می‌توان گفت که خداوند متعال اسباب محبوبیت و شهرت را به وی ارزانی داشته بود.

شهرت جهانی غلوش

این قاری برجسته مصری در ادامه گفت‌وگو با اشاره به اینکه غلوش نه تنها در دنیای اسلام و ایران، بلکه در سراسر جهان مشهور و شناخته‌شده و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود،‌ تأکید کرد: سطح تلاوت استاد راغب مصطفی ممتاز است و ایشان در واقع یک مکتب قرآنی در مصر به‌شمار می‌رود که طرفداران بسیاری دارد و لحن تلاوت او را سرمشق خود قرار مى‌دهند.

مکتب‌های قرآنی جهان از اسلوب غلوش تأثیر پذیرفته‌اند

نعینع اظهار داشت: مکتب‌های قرآنی در جهان از قرائت زیبا و دلنشین غلوش تأثیر پذیرفته‌اند و او نه تنها قاری بین‌المللی بوده بلکه در رده بهترین قاریان بین‌المللی جهان قرار داشت.

این قاری پرآوازه مصری در ادامه با بیان این که غلوش به بسیاری از كشورهاى جهان برای قرائت در محافل قرآنی سفر کرد، گفت: شیخ غلوش در محافل قرآنی جمهوری اسلامی ایران بسیار تلاوت کرد و با جامعه قرآنی ایران ارتباط بسیار قوی و مستحکمی داشت و به همین خاطر از محبوبیت زیادی در میان ملت ایران برخوردار بود.

احمد نعینع در پایان تأکید کرد: این قاری سرشناس در کشور مصر نیز از جایگاه بسیار والا و ارزشمندی برخوردار بود و در واقع ایشان در زمره قاریان برتر و نامدار مصری قرار داشت و از آنجا که غلوش دارای ابتکار در سبک تلاوت و بهره‌مند از صوتی نیکو و دلنشین بود، در میان مردم مصر نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است.

captcha