طرح دانش‌آموزی نگارش قرآن در سوریه به‌مناسبت دهه فجر
کد خبر: 3473269
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰

طرح دانش‌آموزی نگارش قرآن در سوریه به‌مناسبت دهه فجر

گروه بین‌الملل: طرح نگارش قرآن کریم به مناسبت دهه فجر توسط دانش‌آموزان، در محل سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در سوریه در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی smislo.com، این طرح با هدف گسترش نهضت قرآن‌آموزی و اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه‌سازی برای انس بیشتر با کلام وحی، توسط دانش‌آموزان به مناسبت دهه فجر در سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی در سوریه، لبنان و اردن آغاز شده است.

طرح دانش‌آموزی نگارش قرآن در سوریه به‌مناسبت دهه فجر
 
در این طرح، 604 دانش‌آموز از کشورهای سوریه، لبنان، فلسطین و ایران از پایه چهارم ابتدایی تا پایان متوسطه شرکت کرده و سه مجلد قرآن را براساس خط عثمان طه، در ورقه‌های خاصی که قبلاً چاپ شده است، با خودکار مشخصی که در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شده، نگارش می‌کنند.
 
دانش‌آموزان قبل از نگارش قرآن، توسط اساتید خوشنویسی آموزش می‌بینند.

اهدای نسخه‌ای از قرآن کتابت‌شده به دفتر مقام معظم رهبری

قرار است که این سه مجلد قرآن در مراسم هفته دوستی کودکان ایرانی و سوری که 27 بهمن‌ماه برگزار می‌شود، آماده و به بالاترین مقامات حاضر در مراسم از دو کشور، تقدیم شود.
 
یک نسخه از این قرآن نیز به دفتر مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) اهدا می‌شود.
 
در این طرح و همچنین برگزاری مراسم هفته دوستی کودکان ایرانی و سوری، سفارت، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی و برخی مدارس سوری، لبنانی و فلسطینی مستقر در بیروت و دمشق، سرپرستی مدارس را یاری می‌رسانند.
 
سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در کشورهای سوریه، لبنان و اردن در سال 1370 شمسی تأسیس شد و هم اکنون در شهر دمشق در منطقه «مزه فیلات» غربیه و بیروت کوچه «البلاط» واقع شده است و امور مربوط به مجتمع‌های تابعه در سه کشور یادشده را سرپرستی می‌کند.
captcha