برگزاری 246 نشست علمی و فرهنگی با مضامین قرآن و عترت در سال٩٤
کد خبر: 3473313
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴

برگزاری 246 نشست علمی و فرهنگی با مضامین قرآن و عترت در سال٩٤

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری 246 نشست علمی و فرهنگی با مضامین قرآن و عترت برگزار کرده است، این نشست‌های علمی و فرهنگی در جهت افزایش بصیرت قرآنی و آشنایی با سیره عملی ائمه معصومین(ع) در سراسر کشور برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ با هدف تدبر و تعمیق معارف دینی از سوی معاونت قرآن و عترت ٢٤٦ نشست علمی و فرهنگی با مضامین قرآن و عترت در سال ٩٤ برگزار شده است.
بر اساس گزارش دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ استان ایلام با برگزاری ٤٠ نشست علمی و فرهنگی قرآن و عترت در جشن رمضان و همچنین با سخنرانی ٤٠ سخنران، در بین استان‌های کشور بهترین رتبه را به خود اختصاص داده است.
استان‌های مازندران و استان مرکزی هر کدام به ترتیب با ٣١ و ٣٠ نشست علمی و فرهنگی قرآن و عترت جشن رمضان، با هدف بهره‌گیری نظام‌مند از نظرات کارشناسان و نخبگان صاحب‌نظر در ترسیم نقشه راه فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار کردند.
تعداد ٢٥٧ نشست علمی و فرهنگی با مضامین قرآن و عترت در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب شد و ٣٦٤ نشست برگزار شد که در این نشست ها تعداد ٢٤٦ سخنران با ایجاد فضای همدلی، هم‌افزایی و تبادل نظر مستقیم میان اجزای مختلف جامعه قرآنی و فرهنگی و جلب مشارکت فعال ایشان در فرآیند توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور، سخنرانی کردند.
captcha