مسجدرفتن اوباما انتقاد ترامپ را برانگیخت
کد خبر: 3473316
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱

مسجدرفتن اوباما انتقاد ترامپ را برانگیخت

گروه بین‌الملل: دونالد ترامپ، کاندیدای حزب جمهوریخواه آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور از باراک اوباما به خاطر بازدید از یک مسجد انتقاد و عنوان کرد این کار عذرخواهی از مسلمانان بود.

انگلیسی/ انتقاد ترامپ از اوباما به خاطر عذرخواهی از مسلمانان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «The Hill»، دونالد ترامپ، دیروز، 16 بهمن‌ماه، در یک سخنرانی انتخاباتی در کارولینای جنوبی بار دیگر از اظهارات بحث‌انگیز خود در مورد منع ورود مسلمانان به خاک آمریکا در نتیجه حملات تروریستی به پاریس و شهر سن برناردینو در کالیفرنیا، دفاع کرد.

ترامپ در جمع حامیانش با اشاره به حملات تروریستی اخیر، پرسید: این‌ها (تروریست‌ها) از کجا می‌آیند؟

سپس ادامه داد: و بعد اوباما به یک مسجد می‌رود و عذرخواهی می‌کند.

دونالد ترامپ و برخی از نامزدهای جمهوریخواه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با در پیش گرفتن گفتمان اسلام‌ستیزانه، به احساسات ضداسلامی در آمریکا دامن زده‌اند و مسلمانان را با بمب‌گذاری‌های اخیر انجام شده از سوی عوامل و هواداران داعش مرتبط می‌‌کنند.

اوباما، روز پنج‌شنبه، 15 بهمن‌ماه، مطابق برنامه قبلی برای نخستین‌بار از یک مسجد در آمریکا دیدن کرد.

وی به مسجد مرکز اسلامی بالتیمور در ایالت مریلند رفت و در سخنرانی خود در این مسجد از مشارکت اجتماعی مسلمانان آمریکایی در بحبوحه افزایش احساسات ضداسلامی در این کشور قدردانی کرد.

اوباما از همه مردم آمریکا خواست تا با رد گفتمان ضداسلامی از سوی برخی نامزدهای ریاست‌جمهوری، گفتمان انسانی مشترک را مدنظر قرار دهند.

وی عنوان کرد: ما باید سیاستی را که به دنبال تعصب و تبعیض است و مردم را به خاطر دینشان هدف قرار می‌دهد، رد کنیم. باید اطمینان حاصل کنیم که جرائم ناشی از نفرت مجازات دارد و حقوق مدنی همه آمریکایی‌ها مورد احترام قرار می‌گیرد.

اوباما همچنین عنوان کرد: مسیحیان باید بدانند که حمله به یک دین، حمله به ادیان همه ما است.

برخی کارشناسان معتقدند که ترامپ با پیش گرفتن سیاست تهاجمی و تحریک‌برانگیز در حال جمع کردن رأی برای خود است و برخی معتقدند که وی با اتخاذ این سیاست‌ غیرمنطقی، راه را برای حزب رقیب و نامزد پیشرو این حزب یعنی هیلاری کلینتون باز می‌کند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نیز چندی پیش از از هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.

تحلیلگران اعتقاد دارند اظهارات باراک اوباما در حمایت از کلینتون می تواند او را در مقابل برنی ساندرز، نامزد دیگر دموکرات‌ها در انتخابات پیروز کند.

captcha