درخواست از دولت موریتانی برای دخالت در بازگشایی مدارس قرآن
کد خبر: 3473325
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸

درخواست از دولت موریتانی برای دخالت در بازگشایی مدارس قرآن

گروه بین‌الملل: امام جمعه شهر النعمة موریتانی از رئیس‌جمهور این کشور خواست که در بازگشایی شعبه‌های آموزشگاه قرآنی «ورش» در شهرهای «جیکنی» و «کوبنی» دخالت کند.

درخواست امام جمعه موریتانیا از رئیس‌جمهور این کشور برای بازگشایی آموزشگاه‌های قرآنی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «السراج»، «شیخ محمد الامین ولد الطالب یوسف»، امام جمعه شهر «النعمه» مرکز استان الحوض الشرقی موریتانی، دیروز، 16 بهمن‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه تأکید کرد: تعطیلی آموزش قرآن در کشوری اسلامی(موریتانی) جایز نیست.

وی در ادامه با بیان این که دعای مظلوم نزد خداوند پذیرفته می‌شود، زیرا بین وی و خداوند متعال هیچ مانعی نیست، عنوان کرد: ده‌ها تن از قرآن‌آموزان این مدارس قرآنی حدود دو ماه است که از آموزش قرآن محروم مانده‌اند و در واقع این‌ها مظلوم واقع شده‌اند.

امام جمعه شهر النعمة در ادامه از محمد ولد عبدالعزیز، رئیس‌جمهور این کشور خواست كه سکولارها را در تحقق اهداف خود که مؤسسات قرآنی را هدف قرار داده‌اند، ناکام بگذارد.

وی در پایان از رئیس‌جمهور کشورش خواست دستورالعمل لازم به منظور بازگشایی شعبه‌های آموزشگاه قرآنی «ورش» در شهرهای جیکنی و کوبنی را به‌منظور بهرمندی ده‌ها قرآن‌آموز از علوم قرآنی صادر کند.

گفتنی است، مقامات موریتانی از حدود دو ماه پیش، ده‌ها مدارس قرآنی و دینی در شرق این کشور را به بهانه نداشتن مجوز فعالیت و مبارزه با تندروی و افراط‌گرایی تعطیل کرده‌اند؛ این در حالی است که دولت موریتانی چندی پیش از تصمیم بستن برخی مدارس قرآنی در استان‌های «الحوض الشرقی» و «الحوض الغربی» در شرق این کشور عقب‌نشینی کرد.

captcha