برپایی آزمون آنلاین چهارمین طرح ملی تربیت حافظان قرآن
کد خبر: 3473350
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۲
امیری خبر داد:

برپایی آزمون آنلاین چهارمین طرح ملی تربیت حافظان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم وابسته به معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: آزمون چهارمین دوره طرح تربیت ملی حافظان قرآن برای کاربران این مرکز به صورت آنلاین همزمان با آزمون کتبی برگزار می‌شود.

محمد امیری، مدیر مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم وابسته به معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اعلام این خبر گفت: سازمان اوقاف در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، از سال 91 طرح تربیت حافظان قرآن را در بقاع متبرکه آغاز کرد.

وی ادامه داد: در این راستا این سازمان اقدام به تأسیس مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن و مرکز ملی تربیت مربی حفظ قرآن را در دستور کار قرار داد. امسال نیز آزمون سراسری چهارمین دوره طرح ملی تربیت حافظان قرآن طی هفته دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور انجام می‌گیرد.

امیری عنوان کرد: کاربران مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن نیز به صورت متمرکز آزمونشان توسط خود مرکز انجام می‌گیرد. این آزمون در 10 رشته حفظ ترتیبی شامل حفظ یک، دو، سه، پنج، 10، 15 و 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم و در رشته حفظ موضوعی در بخش‌های 150 و 300 موضوع برگزار می‌شود.

مدیر مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم تصریح کرد: امسال برای نخستین بار در آزمون‌های این چهار سال و طی برنامه‌‌ریزی‌هایی که انجام شده است، آزمون کتبی را به صورت آنلاین برگزار می‌کنیم تا کاربران این مرکز که به هر دلیلی نمی‌توانند در آزمون حضوری و کتبی شرکت‌ کنند به صورت آنلاین در آزمون شرکت کنند و بتوانند به گواهینامه و مزایایی که برای این طرح در نظر گرفته شده است دست پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه مرکز فوق تاکنون 27 هزار کاربر دارد، بیان کرد: به تمامی اطلاع‌رسانی انجام می‌گیرد تا این افراد در صورت تمایل بتوانند از طریق آزمون آنلاین در این دوره حضور پیدا کنند.

امیری ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با ارزیابی نقاط قوت و ضعف نخستین آزمون آنلاین طرح ملی تربیت حافظان قرآن بتوانیم آن را در سطح کشور گسترده‌تر کنیم.

captcha