تأکید وزیر علوم بر حضور حداکثری دانشگاهیان در برنامه‌های دهه فجر
کد خبر: 3473352
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸

تأکید وزیر علوم بر حضور حداکثری دانشگاهیان در برنامه‌های دهه فجر

گروه دانشگاه: محمد فرهادی با تأکید بر حضور حداکثری دانشگاهیان در برنامه‌های دهه فجر، گفت: جامعه دانشگاهی کشور ضمن حضور حداکثری خود در راهپیمایی 22 بهمن، همچون گذشته بر پیوند عمیق خود با آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی تأکید خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، محمد فرهادی، وزیر علوم در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه ضمن تبریک ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دانشگاهیان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهم و تعیین‌کننده داشتند و در تثبیت و تداوم عزت مندانه نظام جمهوری اسلامی ایران  نیز نقش مهمی به عهده  دارند.
وی افزود: انقلاب اسلامی برای جامعه علمی و دانشگاهی کشور برکات زیادی داشته است  و در پرتو نظام جمهوری اسلامی، زمینه‌های بروز اندیشه‌های خلاق فراهم شد و  خودباوری و استقلال‌طلبی که از اندیشه‌های اصیل انقلاب اسلامی است موجب شد تا  دانشگاهیان با اقتدار علمی ناشی از دستاوردهای علمی و پژوهشی خود در مسیر اقتدار ملی ایران اسلامی گامهای استواری بردارند.
فرهادی گفت: انقلاب اسلامی نه تنها جایگاه علمی ایران اسلامی را به ترازهای جهانی ارتقا داد بلکه با تکیه بر دانش بومی، به توسعه دانش‌بنیان در عرصه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات به‌ویژه در فناوری‌های نوین سرعتی مضاعف بخشید.
وزیر علوم در اشاره‌ای به دستاوردهای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: به برکت انقلاب اسلامی آموزش عالی در سراسر کشور گسترده شده است و امروزه جمعیت نزدیک 4/6 میلیونی دانشجویان کشور نشان از رشد بیش از 25 برابری نسبت به سال پیروزی انقلاب اسلامی دارد.
وی افزود: قرار گرفتن 13 دانشگاه ایرانی در فهرست دانشگاه‌های برتر و تأثیرگذار  دنیا در طبقه‌بندی جهانی لایدن و رتبه اول علم و فناوری در بین کشورهای اسلامی و افرایش سهم کشور از  تولید علم جهان از یک صدم درصد در سال 1357 به بیش از یک و نیم درصد در سال 1394 و افزایش تعداد مقالات علمی در نمایه ISI از 670 مقاله علمی به 31هزار مقاله علمی در همین بازه زمانی تنها بخشی از تأثیر مثبت استقرار نظام اسلامی در توسعه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.
captcha