نقش رشد علمی در پویایی اقتصاد پس از انقلاب اسلامی
کد خبر: 3473364
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
عضو کمیسیون تلفیق تشریح کرد:

نقش رشد علمی در پویایی اقتصاد پس از انقلاب اسلامی

گروه اقتصاد: حسینی اظهار کرد: در دوران پس از انقلاب اسلامی در همه حوزه‌های علمی شاهد توسعه و پیشرفت بوده‌ایم و این امر یکی از دلایل پویایی اقتصاد در این دوران است.

سیدهادی حسینی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 95 مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به پرسشی درباره مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه صنعت و معدن اظهار کرد: ابتدا باید گفت که مهم‌ترین دستاورد این انقلاب، خودباروی ملت ایران و بخصوص جوانان این مرز و بوم در حوزه علم، دانش و فناوری است و این امر می‌تواند در درازمدت، ما را به اهدافی که دنبال می‌کنیم برساند.

اهمیت تولید علم در توسعه اقتصاد

وی ادامه داد: همین امر در همه جنبه‌ها تأثیرگذار است و هنگامی‌که توسعه علم در کشور صورت بگیرد بدین مفهوم است که در درازمدت سبب پویایی اقتصادی می‌شود.

حسینی اظهار کرد: هنگامی‌که این‌همه اختراع و نوآوری در حوزه علم و صنعت رخ می‌دهد بدین مفهوم است که در حوزه اقتصاد در درازمدت اثر خواهد گذاشت و امیدواریم با تکیه بر دانش دانشمندان ایران به آنچه در حوزه‌های مختلف مخصوصا در حوزه اقتصاد دنبال می‌کنیم دست پیدا کنیم.

مهم‌ترین مشکلات بخش صنعت و معدن

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 95 مجلس در پاسخ به پرسشی درباره مهم‌ترین مشکلات بخش صنعت و معدن اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل این بخش، ال سی، منابع بانکی و مسائل مالی، یعنی رابطه بین تولید و بانک است.

نماینده قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس گفت: در بخش معدن، مشکلات حوزه زیست محیطی و معادن طبیعی مشکل اصلی معدن‌کاران و همچنین مشکلات مربوط به صادرات و فرآوری‌ها از دیگر مشکلات موجود در این زمینه است.

اهمیت استفاده از سرمایه‌ها در بخش‌های اشتغال‌زا

وی در پاسخ به پرسشی درباره نحوه صرف سرمایه‌های حاصل از رفع تحریم‌ها در بخش صنعت و معدن اظهار کرد: ابتدا باید دانست که این سرمایه‌ها باید به شکل حساب‌ شده وارد بخش‌های مختلف اقتصاد شوند و دوم اینکه سرمایه‌های حاصل از رفع تحریم‌ها به بخش‌های دارای اولویت بالاتر اختصاص داده شوند.

عضو کمیسیون تلفیق در پایان خاطرنشان کرد: نکته سومی که باید مد نظر قرار داد این است که باید این سرمایه‌ها در صنایع دارای اشتغال بالا مورد استفاده قرار گیرد که مشکل تولید و اشتغال در ما حل شود.

captcha