کتابخانه‌های سیار در نقاط مختلف استان توسط نهادهای فرهنگی پیگیری شود
کد خبر: 3473386
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
مهدوی:

کتابخانه‌های سیار در نقاط مختلف استان توسط نهادهای فرهنگی پیگیری شود

گروه اندیشه: مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: استفاده از ایده‌های نو همچون کتابخانه‌های سیار در نقاط مختلف باید توسط نهادهای فرهنگی مرتبط در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، در ششمین روز از دهه فجر کتابخانه شهید قنوتی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد طی مراسمی با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان افتتاح شد.
در این مراسم، حجت‌الاسلام‌ سعید مهدوی امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در سخنانی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، گفت: برای سامان بخشیدن به اقدامات فرهنگی دیگر حوزه کتاب و کتابخوانی باید تقویت شود بنابراین لازم است تمامی اقشار به‌‌ویژه جوانان و نوجوانان را با فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی آشنا و مأنوس کرد.
وی اظهار کرد: به‌منظور توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در استان لرستان استفاده از ایده‌های نو همچون کتابخانه‌های سیار در نقاط مختلف باید توسط نهادهای فرهنگی مرتبط در دستور کار قرار گیرد.
حجت‌الاسلام‌ صادق جعفرپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد نیز در این مراسم، گفت: کتابخانه شهید قنوتی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد با بیش‌از هشت هزار عنوان کتاب در 31 عنوان شامل تفسیر، علوم قرآنی و حدیث، علوم حدیث، کلام، الهیات، ادبیات، کودک و نوجوان، اخلاق، عرفان و فلسفه، سیاست، تاریخ، فقه و حقوق آماده خدمات‌رسانی به طلاب، اساتید، فرهنگیان، دانشجویان، دانش‌آموزان و تمامی اقشار مختلف جامعه است.
وی ترویج کتاب‌خوانی و علم‌آموزی را وظیفه‌ای ملی و واجب دینی دانست و افزود: با توجه به نیاز هرچه بیشتر جامعه به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی این کتابخانه در ساختمان مرکز تبلیغات‌اسلامی این شهرستان برای استفاده عموم علاقه‌مندان به بهره‌برداری می‌رسد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد با اشاره به رسالت سازمان تبلیغات اسلامی لرستان در اشاعه فرهنگ دینی و انقلابی در میان اقشار مختلف جامعه عنوان کرد: با همکاری اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان بروجرد تاکنون بیش از 600 گفتمان دینی در مدارس این شهرستان برگزارشده است که با استقبال خوب فرهنگیان و دانش‌آموزان مواجه شده است.
وی به اعزام 700‌ مبلّغ به مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان اشاره و بیان کرد: این تعداد از مبلغان به 33 مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی برای ترویج فرهنگ دینی در میان بیش از پنج هزار نفر از قرآن‌آموزان این مراکز اعزام‌ شده‌اند.
جعفرپور کسب رتبه برتر استانی در طرح‌های اوقات فراغت برگزار شده در این شهرستان را نمونه‌ای از موفقیت‌های تشکلاتی این سازمان برشمرد و تصریح کرد: برگزاری جشنواره کودک و قرآن به‌مناسبت دهه فجر با حضور بیش از 280‌ نفر از کودکان و خانواده‌های آن‌ها، برگزار محافل انس با قرآن کریم در بروجرد و اشترینان، برگزاری برنامه شب‌های انقلاب در مساجد و گفتمان‌های مختلف در حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس این شهرستان از جمله دیگر فعالیت‌های این اداره به‌مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی است.
captcha