برگزاری کلاس‌های قرآنی و حدیثی برای طلاب غیرایرانی/ اجرای طرح چلچراغ
کد خبر: 3473436
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
اصل‌نژاد خبر داد:

برگزاری کلاس‌های قرآنی و حدیثی برای طلاب غیرایرانی/ اجرای طرح چلچراغ

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر اداره قرآن و حدیث مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) از اجرای طرح چلچراغ و برگزاری کلاس‌های قرآنی و حدیثی در این مجتمع برای طلاب غیرایرانی خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن اصل‌نژاد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: مدارس مجتمع آموزش عالی امام خمینی به هفت مدرسه تقسیم شده است و برنامه‌هایی در این مدارس با هدف آشنایی طلاب غیرایرانی با مباحث قرآنی و حدیثی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: علوم و فنون قرائات، روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن، و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه از جمله موضوعات و مباحثی است که در این مدارس به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.
اصل‌نژاد تصریح کرد: این کلاس‌ها از دوره کارشناسی تا دکترا برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود و کسانی که از مرحله مقدماتی بالاتر بروند وارد دوره‌های تخصصی‌تر خواهند شد.
دوره فشرده قرآنی و حدیثی
مدیر اداره قرآن و حدیث مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما برگزاری دوره فشرده روش مسابقات قرآن و حدیث برای آمادگی بیشتر طلاب برای حضور در مسابقات قرآن است که اخیرا هم بیست و یکمین جشنواره قرآن و حدیث المصطفی در سطح گسترده‌ای برگزار شد.
وی ادامه داد: یکی از کلاس‌هایی که برگزار می‌شود و بنا داریم آن را توسعه بدهیم، کلاس تخصصی در زمینه موضوعات مختلف قرآنی است و یکی از طرح‌هایی ما آموزش انفرادی تخصصی برای افراد مستعد در زمینه صوت و لحن و حفظ است.
طرح چلچراغ
اصل‌نژاد از اجرای طرح چلچراغ در راستای انس بیشتر طلاب با قرآن و حدیث خبر داد و گفت: این طرح متناسب با موضوعات مختلف در طول سال طراحی و اجرا می‌شود و هرسال 40 آیه و 40 حدیث نورانی به طلاب همراه با مفاهیم آموزش داده می‌شود.
وی بیان کرد: از فواید این طرح همراه‌سازی موضوعات روز و مستندسازی آن با آیات و روایات است و می‌تواند موجب رواج ادبیات قرآنی در میان طلاب شود.
captcha