حافظان بیت‌الاحزان گردهم می‌آیند/ ظرفیت 2 برابری طرح ملی «رحله» در سال آینده
کد خبر: 3473454
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

حافظان بیت‌الاحزان گردهم می‌آیند/ ظرفیت 2 برابری طرح ملی «رحله» در سال آینده

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از برگزاری گردهمایی 1200 حافظ کل قرآن کریمی که طی فعالیت‌های بیش از 20 ساله این مؤسسه تربیت شده‌اند در شهرستان قرآنی استهبان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، از برگزاری گردهمایی 1200 حافظ کل قرآن کریمی که طی فعالیت‌های بیش از 20 ساله این مؤسسه تربیت شده‌اند، در شهرستان قرآنی استهبان خبر داد.
وی افزود: این گردهمایی با حضور تمام حافظانی که در این مؤسسه تربیت شده و همچنین، حافظانی که امسال در مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یک‌ساله قرآن کریم این مؤسسه در حال حفظ کل قرآن کریم هستند، برگزار خواهد شد.
شاهسونی با یادآوری اینکه پیش از این بنا بود تا گردهمایی مذکور در شهرستان قم برگزار شود، گفت: به دلیل اینکه هماهنگی‌های لازم در شهرستان قم تا آن زمان صورت نگرفت لذا بنا گرفتیم تا این گردهمایی در محل شعبه مرکزی مؤسسه واقع در قرآن‌آباد ایران دهستان خیر شهرستان استهبان برگزار کنیم.

13  و 14 اسفندماه؛ زمان برگزاری گردهمایی

عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن کریم زمان برگزاری این گردهمایی را روزهای پنج‌شنبه و جمع، 13 و 14 اسفندماه سال جاری عنوان کرد و گفت: علاوه بر این‌ها حافظان کل قرآن کریمی که می‌خواهند در سال آینده به عنوان مربی یا استاد در طرح ملی رحله با این مؤسسه همکاری کنند، باید در این گردهمایی حضور یابند.
وی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح ملی رحله توسط این مؤسسه اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از طرح‌های ابتکاری مؤسسه بیت‌الاحزان است که از سال جاری در 32 نقطه کشور اجرایی شد و در آن علاقه‌مندان طی 2 ماه موفق به حفظ 4 جزء قرآن کریم می‌شوند.
شاهسونی عنوان کرد: به یاری خدا بنا داریم تا در سال آینده این طرح را با قوت بیشتری اجرا کنیم و هم‌اکنون در حال پیگیری اجرای آن هستیم تا با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی مختلف کشور ظرفیت این طرح را به دو برابر برسانیم بنابراین احتمالاً این طرح در سال آینده بین 50 تا 60 نقطه کشور اجرا خواهد شد.
captcha