عملیات والفجر مقدماتی به تمام معنی عاشورایی بود
کد خبر: 3473561
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
سردار عسگری:

عملیات والفجر مقدماتی به تمام معنی عاشورایی بود

گروه جهاد و حماسه: جانشین گردان بهداری لشکر 27 در عملیات والفجر مقدماتی گفت: در این عملیات رزمندگان اسلام واقعاً عاشورایی جنگیدند و با شجاعت تمام از موانع تو در توی عراق عبور کردند.

سردار مجتبی عسگری، جانشین گردان بهداری لشکر 27 در عملیات والفجر مقدماتی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه ‌در این عملیات رزمندگان اسلام واقعاً عاشورایی جنگیدند و با شجاعت تمام از موانع تو در توی عراق عبور کردند، توضیح داد: هر چه به سال‌های پایانی جنگ نزدیک می‌شدیم، درگیری‌ها نسبت به سال‌های ابتدایی پیچیده‌تر می‌شد. نیروهای عراقی با حمایت از کشورهای غربی مسلح‌تر می‌شدند و ما با تبلیغات سوء از سوی عراق مبنی بر ناتوانی نیروهای ایران در دفاع روبه رو بودیم.

مسئول سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه تهران گفت: عملیات‌ والفجر مقدماتی در فکه جنوبی به وقوع پیوست و گردان‌‌های مختلف سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی در آن شرکت کردند. در این عملیات توانستیم مقداری از خاک ایران را پس بگیریم و نیروهای عراقی را منهدم کنیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات والفجر مقدماتی 18 بهمن 61 با رمز «یا الله یا الله یا الله» از سه محور در خطوط فکه آغاز شد، افزود: نیروها در تاریکی‌ مطلق‌ شب‌ به‌ منظور شکستن‌ خطوط‌ دفاعی‌ دشمن‌ پیش‌ رفتند. زمین نبرد بسیار پیچیده و پر از موانعی چون رمل، سیم خاردار، میادین مین و کانال‌هایی با عرض شش متر پر از مین بود که وسعت و عمق موانع و استحكامات دشمن و وجود كانال‌های متعدد كه دشمن برای ایجاد آن‌ها تلاش بسیاری متحمل شده بود، سرعت لازم را از نیروها گرفت.

سردار عسگری تاکید کرد: دشمن توانست با حیله در این نبرد مانع تحقق کامل اهداف‌مان شود و نیروهای ایرانی نیز به تمام معنی عاشورایی جنگیدند تا تنور مبارزه را داغ نگه دارند.

وی گفت: رزمندگان اسلام در این عملیات نشان دادند که می‌توانند از موانع بسیار عریض دشمن نیز عبور کنند.

جانشین گردان بهداری لشکر 27 در عملیات والفجر مقدماتی افزود: در این عملیات دشمن برای گمراه کردن نیروهای ایرانی از منافقین و مجاهدین وطن‌فروش استفاده کرد.

captcha