اعلام اسامی نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن تا 10 روز آینده
کد خبر: 3473644
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷

اعلام اسامی نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن تا 10 روز آینده

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن اظهار کرد: اسامی نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن تا 10 روز آینده اعلام می‌شود.

محمدتقی میرزاجانی، دبیر کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به نهمین دوره طرح ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان اعزامی به مسابقات بین‌المللی قرآن که اواخر هفته گذشته در تهران برگزار شد، اظهار کرد: تلاش ما بر این است که ظرف 10 روز آینده اسامی افرادی که به مسابقات بین‌المللی قرآن ایران و دیگر کشورها اعزام خواهند شد اعلام کنیم.
وی افزود: با توجه به اینکه دعوت‌نامه‌های مسابقات قرآن دیگر کشورها هرساله متغیر است و ممکن است یک سالی به هر دلیلی دعوت‌نامه نفرستند احتمال می‌دهیم به این نتیجه برسیم که نمایندگان خود را برای برخی از کشورها که دعوت آنها از نمایندگان ایران قطعی است، تعیین تکلیف کنیم.
میرزاجانی ادامه داد: سایر مسابقات قرآن که تکلیفشان روشن نیست که از ایران دعوت می‌کنند یا خیر؛ اعلام نمی‌کنیم؛ چرا که ممکن است وضعیت متغیر باشد و معرفی نمایندگان ایران برای این مسابقات را موکول به زمانی می‌کنیم که از کشورهای مربوطه دعوت‌نامه دریافت کنیم.
دبیر کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم عنوان کرد: به عنوان مثال حتما نماینده مربوط به حفظ و قرائت مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران و یا نماینده اعزامی به مسابقات قرآن مالزی را اعلام می‌کنیم اما درباره برخی مسابقات که از ارسال دعوت‌نامه توسط آنها مطمئن نیستیم تصمیمی نمی‌گیریم.
وی با بیان اینکه ارزیابی قاریان و حافظان توسط اساتید و داوران برجسته کشورمان در حال انجام است، گفت: تا پایان هفته جلسات کارشناسی به منظور تعیین تکلیف نمایندگان اعزامی به مسابقات بین‌المللی قرآن با حضور اساتید برگزار می‌شود که در این جلسات آیین‌نامه و شرایط و ضوابط هر مسابقه نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا در نهایت نتایج ظرف 10 روز آینده اعلام شود.
captcha