عملکرد مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌‌های علمیه بررسی شد
کد خبر: 3473700
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
در کمیسون نخبگان؛

عملکرد مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌‌های علمیه بررسی شد

گروه دانشگاه: عملکرد مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌‌های علمیه در جلسه سی و نهم کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این جلسه که به معرفی برنامه‌ها و عملکرد مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌‌‌های علمیه اختصاص داشت، رئیس این مرکز گفت: مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر براساس مصوبه شورای عالی حوزه علمیه قم و در پی سفر مقام معظم رهبری «مدظله العالی» در سال 89  به شهر مقدس قم تأسیس شد که  این مؤسسه براساس مقررات اساسنامه، زیر نظر هئیت امنا اداره می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عمادی افزود: وظیفه این مرکز شناسایی، هدایت و حمایت نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌‌های علمیه در راستای تولید و توسعه علوم دینی و گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی در سطح ملی است.
وی افزود: گروه‌های مورد حمایت مرکز عبارتند از: مفاخر، نخبگان، برگزیدگان، اساتید و پژوهشگران، استعدادهای برتر و ممتازین.
رئیس مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌‌های علمیه ادامه داد: همچنین آموزش، پژوهش، تبلیغ و امور فرهنگی، مدیریت، و عرصه اخلاقی و امور تربیتی ذیل بخش مربوط به شناسایی  دسته‌بندی شده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عمادی گفت: از نظر سطوح علمی هم 5 سطح تعیین شده؛ که عبارتند از : مقدمات، سطح 1، سطح 2، سطح 3 و سطح 4.
پس از ارائه این گزارش، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند؛ که از مهمترین این نظرات می‌توان به « توجه بیشتر به ظرفیت‌های قشر جوان و فعال حوزوی، ایجاد سهولت درتأمین علایق علمی نخبگان حوزوی و هدایت هوشمندانه آنان در جهت تربیت شایسته نیروی کارآمد، نوآوری در حوزه ارزشیابی کیفی نخبگان حوزه‌های علمیه، ایجاد تعادل و تناسب میان حمایت‌های حوزوی و دانشگاهی، عدم تاثیرگذاری اختلاف سلائق در برخورداری از حمایت‌‎ها، تاکید بر لزوم تاثیرگذاری حمایت‌ها، بازخوردگیری از حمایت‌ها و تنظیم شاخص‌ها بر اساس نتایج این بازخوردگیری و برنامه‌ریزی ویژه برای حمایت از نخبگان حوزوی دارای مدرک دانشگاهی» اشاره کرد.
پس از ارائه این نظرات، مقرر شد مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه، گزارش‌های تکمیلی عملکردی خود را ارائه نماید.
در پایان این جلسه، نسرین سلطانخواه، رئیس کمیسیون نخیگان ابراز امیدواری کرد، آئین‌نامه حمایت از نخبگان حوزوی هر چه سریعتر مراحل تصویب و اجرای خود را طی کند.
 
 
 

captcha