27 بهمن‌ماه؛ برگزاری آئین اختتامیه جشنواره فجر مشهد/ هنرمندان مشهدی تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3473721
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱

27 بهمن‌ماه؛ برگزاری آئین اختتامیه جشنواره فجر مشهد/ هنرمندان مشهدی تجلیل می‌شوند

گروه هنر: معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری اختتامیه سیزدهمین جشنواره فجر مشهد، گفت: این مراسم به همراه تجلیل از هنرمندان مشهدی در 27 بهمن‌ماه در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ناصر نبی‌زاده، معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در نشست سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد که ظهر امروز، 18 بهمن‌ماه، در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد، از 20 بهمن‌ماه در  مشهد آغاز شده و تا 26 ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه در 27 بهمن‌ماه در مشهد، بخش کودک و نوجوان را از دیگر بخش‌های جنبی سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد دانست و گفت: این بخش شامل 18 فیلم می‌شود که در سالن شهید اصغرزاده جهت استفاده دانش‌‌آموزان در حال اکران است.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: 15 فیلم تحت عنوان سودای سیمرغ در سینماهای کشور اکران می‌شود که از آن جمله می‌توان به فیلم‌های «امکان مینا»، «آخرین بار کی سحر را دیدی»، «اژدها وارد می‌شود»، «بادیگارد»، «خشم و هیاهو»، «دختر»، «دلبری»، «رسوایی 2»، «کفش‌هایم کو»، «لانتوری»، «نفس»، «ابد و یک روز»، «مالاریا» و «ایستاده در غبار» اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه این فیلم‌ها به دوگونه در شش و سه سانس نمایش داده خواهند شد، افزود: فیلم‌های سیزدهمین جشنواره فیلم فجر طی ساعات 17، 19 و 21 در دو سینمای هویزه و آفریقا اکران می‌شوند.

نبی‌زاده با بیان اینکه مروری بر انیمیشن خراسان رضوی از بخش‌های دیگر سیزدهمین جشنواره فیلم فجر به شمار می‌رود، ادامه داد: 41 فیلم در این بخش اکران خواهد شد، همچنین سه کارگاه آموزشی از جمله کارگاه ایده تا فیلم، کارگاه ایده‌سازی مستند با عنوان از ایده تا تولید و کارگاه کارگردانی با عنوان نقش دکوپاژ در فیلم با حضور اساتید برجسته استان برگزار خواهد شد.

بزرگداشت هنرمندان در جشنواره فجر مشهد
معاون هنری و سینمایی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از بزرگداشت دو هنرمند بزرگ از جمله فریدون جیرانی و شهاب ملت‌خواه در مراسم اختتامیه خبر داد و افزود: دو فیلم «بادیگارد» و «اژدها وارد می‌شود» فیلم‌های آغازین سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد هستند که در دو سینما اکران خواهند شد؛ یک سینما در حال حاضر معلق است تا اگر امکان افزایش فیلم‌ها فراهم شد، اکران بعد از ظهر سینما شهید اصغرزاده را به فیلم‌های دیگر فیلم فجر اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر کشوری بوده و مختص به تهران نیست، عنوان کرد: باید بستری فراهم شود تا علاقه‌مندان بیشتری امکان دیدن فیلم‌ها برایشان فراهم شود هر چند تاکنون نیز پیگیری‌های بسیاری برای برگزاری فیلم‌ فجر توسط استاندار و مدیرکل ارشاد خراسان رضوی فراتر از مسئولیت‌شان در این زمینه انجام شده است.

نبی‌زاده با اشاره به اینکه قیمت‌ بلیت‌ها 10 هزار تومان است، تصریح کرد: 50 درصد بلیت‌ها به صورت الکترونیکی از ساعت 9 تا 10 صبح، یک روز قبل از برگزاری جشنواره فروش خواهد رفت.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: جلسات نقد و بررسی و دعوت از عوامل و فیلم و کارگردانان برای مراسم اختتامیه در حال پیگیری است لذا از 24 بهمن‌ماه به بعد، از عوامل فیلم‌هایی که خراسانی هستند، دعوت می‌کنیم.

وی با اشاره به تقدیر از هنرمندان خراسانی در این جشنواره افزود: مشهد 2017 به صورت خاص جشنواره فیلم دینی را پیگیری می‌کند که متفاوت‌‌تر از جشنواره فجر خواهد بود از همین رو امیدواریم بتوانیم سال آینده سهم پررنگ‌تری در جشنواره فیلم فجر داشته باشیم که بر همین اساس جشنواره بین‌المللی فیلم‌نامه‌نویسی از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.

نبی‌زاده با اشاره به مشکلات جشنواره دوازدهم فجر در مشهد، ابراز کرد: با آغاز دبیرخانه دائمی برگزاری فیلم فجر، تلاش کردیم تا سیزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد با دغدغه کمتری برگزار شود.

به سینما به عنوان یک کالای تجاری نگاه نکنیم
وی با اشاره به اینکه تلاش بسیاری می‌خواهد تا با دغدغه کمتر فضای بهتری را برای برگزاری جشنواره داشته باشیم، عنوان کرد: فعالیت‌های سینمایی یک کار فرهنگی به شمار می‌روند از همین رو نباید به آن به عنوان یک کالای تجاری برخورد کنیم.

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه ما می‌توانیم به تهیه کنندگان ثابت کنیم که اکران فیلم‌های جشنواره به فروش کمک می‌کند،‌ یادآور شد: می‌توانیم این موضوع را از طریق آمار فروش فیلم‌هایی که در مشهد اکران شده و اکران نشدند، نشان دهیم زیرا بر اساس آماری که در دست داریم، فیلم‌هایی که سال گذشته اکران شدند، از آمار فروش بیشتری در گیشه برخوردار بودند.
captcha