رواق دارالحجه، گنجینه‌ای سرشار از هنر اسلامی است
کد خبر: 3473723
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹
سفیر جمهوری خلق چین در حرم رضوی:

رواق دارالحجه، گنجینه‌ای سرشار از هنر اسلامی است

گروه اجتماعی: سفیر جمهوری خلق چین در سفر به مشهد و بازدید از مجموعه حرم مطهر رضوی با بیان اینکه رواق دارالحجه(عج)، گنجینه‌ای سرشار از هنر اسلامی است، گفت: معماری و بناهای موجود این مکان مقدس سرشار از زیبایی است و جلوه‌های بی‌نظیری از معماری اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، پانگ سن، سفیر جمهوری خلق چین که به همراه ریاست جمهوری اسلامی ایران به مشهد مقدس سفر کرده بود، از مجموعه صحن‌ها، موزه مرکزی، موزه فرش و رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی بازدید کرد.

وی با بیان اینکه حرم مطهر رضوی از لحاظ فرهنگی، تاریخی و هنری بسیار غنی و با‌شکوه است، اضافه کرد: این سفر و بازدید از حرم مطهر رضوی فرصت ارزشمندی بود که با تاریخ و معماری این مکان مقدس بیشتر آشنا شوم.

سفیر جمهوری خلق چین تصریح کرد: معماری و بناهای موجود این مکان مقدس سرشار از زیبایی است و جلوه‌های بی‌نظیری از معماری اسلامی را به نمایش می‌گذارد.
معماری و بناهای موجود این مکان مقدس سرشار از زیبایی است و جلوه‌های بی‌نظیری از معماری اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

پانگ سن اظهار کرد: فرهنگ غرب و شرق تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند و در این مکان جلوه بی‌نظیری از فرهنگ و تمدن مردمانی مشاهده شد که برای ما بسیار تاثیرگذار بود.

وی که برای دومین بار از مجموعه حرم مطهر رضوی دیدن می‌کرد، هنرهای به کار رفته در رواق دارالحجه را گنجینه سرشار از هنر اسلامی دانست و تصریح کرد: این مجموعه مخزن بی‌نظیری از میراث ارزشمند معماری، فرهنگی و هویت تاریخی ملتی است که در طول قرن‌ها به یادگار گذاشته‌اند.

سيد احمد هاشم‌آبادي، سرپرست اداره‌كل روابط عمومي آستان قدس رضوي كه سفير چين را در اين بازديد همراهي مي‌كرد، با اشاره توفیقات گسترده آستان قدس رضوی افزود: آستان قدس رضوی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نهادهای موقوفاتی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با مدیریت آیت‌الله عباس واعظ طبسی که از افراد موثر در انقلاب اسلامی ایران بوده‌اند، توانسته است در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی و اقتصادی موفقیت‌هایی عظیم کسب کند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های مجموعه آستان قدس رضوی به صورتی توسعه یافته است که امروز در زمينه‌هاي درمانی، دارویی، فرهنگی، اقتصادی و پژوهشی از مجموعه‌هاي تأثيرگذار كشور و منطقه است.

وي با اشاره به تشرف سالانه بیش از 25 میلیون زائر به بارگاه منور رضوی تصريح كرد: توسعه اماکن متبرکه حرم امام رضا(ع) از 120 هزارمتر مربع به بیش از یک میلیون مترمربع و ارائه خدمات متنوع رفاهي، فرهنگي و تبليغي به اقشار مختلف جامعه در اين مكان مقدس از  ديگر اقدامات آستان قدس رضوي است.

یادآور می‌شود، در پایان اين بازديد، تابلویی زيبا از رواق مباركه دارالحجه(عج) حرم مطهر رضوی توسط سرپرست اداره‎کل روابط عمومی آستان قدس رضوی به سفیر جمهوري خلق چين در ايران اهدا شد.
captcha