مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه انرژی
کد خبر: 3473837
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
عضو کمیسیون تلفیق بودجه تشریح کرد:

مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه انرژی

گروه اقتصاد: سلطانی اظهار کرد: خودکفایی و استقلال در حوزه نفت و گاز و افزایش تولید بنزین و محصولات پتروشیمی، از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه انرژی هستند.

امیرعباس سلطانی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه 95 مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره دستاوردهای اقتصادی انقلاب اسلامی، مخصوصا در حوزه انرژی اظهار کرد: نکته مهمی که باید بدان توجه داشت این است که قبل از انقلاب اسلامی، سفره‌ای که پهن می‌شد اگر هفت رقم غذا در آن وجود داشت شش رقم آن وابسته به خارج و کالای وارداتی بود.

خودکفایی در تولید محصولات اساسی

وی ادامه داد: قبل از انقلاب از نظر تولیدات غلات، تکنولوژی، علم، صنعت و... به طور کامل وابسته بوده و چیزی از خودمان نداشتیم و بعد از انقلاب اسلامی بود که توانستیم به یک خودکفایی ولو نسبی در این عرصه‌ها دست پیدا کنیم.

سلطانی اظهار کرد: اکنون در تولید گندم، در صنعت نفت و گاز و محصولاتی از این قبیل به خودکفایی لازم دست پیدا کرده‌ایم اما قبل از انقلاب، کشوری بودیم که دچار صادرات تک‌محصولی بودیم و حتی خدمه این صنعت هم انگلیسی‌ها و سایر کشورهای خارجی بودند که کار عمده مدیریت استخراج نفت و گاز را انجام می‌دادند.

افزایش تولید محصولات پتروشیمی

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 95 ادامه داد: بعد از انقلاب توانستیم در صنعت نفت و گاز به استقلال و به وضعیت بسیار خوبی برسیم اگرچه برخی از چالش‌های اقتصادی ممکن است ما را تا حدودی با مشکل مواجه کرده باشد.

نماینده بروجن در خانه ملت در پایان تأکید کرد:‌ در مجموع در عرصه اقتصادی و مخصوصا در حوزه انرژی دارای وضعیتی بسیار مناسب نسبت به گذشته هستیم و همچنین در تولید بنزین و محصولات پتروشیمی در شرایطی بسیار عالی قرار داریم.

captcha