معتبرترین منبع روایی شیعه درباره امام زمان(عج) زیر چاپ رفت
کد خبر: 3473943
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰

معتبرترین منبع روایی شیعه درباره امام زمان(عج) زیر چاپ رفت

گروه ادب: مدیر انتشارات ارمغان طوبی از چاپ و انتشار ترجمه کتاب «کمال‌الدین» شیخ صدوق به عنوان معتبرترین منبع روایی شیعه درباره امام زمان(عج) خبر داد.

علی حاجی‌تقی، مدیر انتشارات ارمغان طوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره تازه‌های نشر این انتشارات در سال جاری گفت: متأسفانه با اوضاع اقتصادی نشر، امسال سال خوبی را از نظر تازه‌های نشر نداشتیم، اما با این وجود چند عنوان کتاب منتشر کرده‌ایم که تعداد کتاب‌های چاپ اولی چاپ شده و در دست چاپ 5 عنوان را شامل می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه پایه اصلی کار انتشارات ارمغان طوبی علوم حدیث و آثار شیخ صدوق است، از این رو ترجمه یکی از آثار شیخ صدوق را در دست چاپ داریم که عنوان این اثر «کمال‌الدین» ترجمه حمیدرضا شیخی است.
حاجی‌تقی ادامه داد: این کتاب از قدیمی‏ ترین و معتبرترین منابع روایی شیعه درباره امام زمان(عج) است. شیخ صدوق در این کتاب بسیاری از مباحث اعتقادی شیعه را درباره آن حضرت بیان کرده و مثال‏ های فراوانی از غیبت پیامبران الهی آورده و به بررسی کامل موضوع امامت حضرت مهدی(عج) و تولد ایشان و روایات پیامبر و ائمه(ع) درباره ظهور آن حضرت و کسانی که به خدمت آن حضرت رسیده‏ اند و شرایط دوران ظهور ایشان پرداخته است.
وی در ادامه گفت: تاکنون 6 عنوان از آثار شیخ صدوق از سوی انتشارات ارمغان طوبی به چاپ رسیده و کتاب «کمال‌الدین» هفتمین کتاب از آثار وی است. همچنین وی علاوه بر کتاب، رساله‌های بسیاری نیز دارد که تاکنون 6 رساله از وی را در قالب رسائل شیخ صدوق به چاپ رسانده‌ایم.
این ناشر با اشاره به آثار چاپ شده در سال‌جاری عنوان کرد: کتاب‌هایی مانند «رویای عارفانه» نوشته عبدالکریم شاحیدر، «صدها نکته در طب سنتی ابن سینا» و «تمثیلات و تشبیهات قرآنی» اثر زهرا رضازاده از عناوینی است که امسال به چاپ رسیده.
captcha