گزینش نمایندگان عراق برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3474265
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷

گزینش نمایندگان عراق برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه بین‌الملل: هشتمین آزمون مرکزی سالانه نخبگان قرآنی عراق با هدف انتخاب نمایندگان این کشور برای حضور در مسابقات بین‌‌المللی قرآن در کشورهای مختلف از دیروز، 19 بهمن‌ماه، در کربلا آغاز شد.

برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم عراق در کربلاء

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری عراقی «نون»، این آزمون با هدف انتخاب نمایندگان عراق برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن در سایر کشورهای جهان برگزار می‌شود و فعالیت‌های آن هم‌اکنون با حضور شمار زیادی از چهره‌ها و شخصیت‌های دینی و قرآنی در سالن «خاتم الأنبیاء» حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی در حال برگزاری است.

این آزمون به همت اداره اوقاف شیعیان عراق برگزار می‌شود و اعضای کمیته‌های داوری این مسابقات، متشکل از متخصصان علوم قرآنی هستند.

فعالیت‌های این آزمون، شامل رقابت در رشته‌های حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن کریم است و فعالیت‌‌های این آزمون تا فردا، 21 بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

نفرات برتر این آزمون به عنوان نمایندگان عراق در مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای مختلف شرکت می‌کنند.

مراسم افتتاحیه این مسابقات با قرائت آیاتی از کلام الله مجید با صدای «علی حسن عبد»، از قاریان مرکز علوم قرآن وابسته به اداره اوقاف شیعیان عراق آغاز شد و سپس، «رافع العامری»، از قاریان برجسته عراقیو مدیر این مرکز ضمن سخنانی در این مراسم، به همه متسابقان و شرکت‌کنندگان در این آزمون سالانه قرآنی خوش‌آمد گفت و برای آن‌ها آرزوی موفقیت کرد.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این آزمون، برترین‌های مسابقاتی هستند که اداره اوقاف شیعیان عراق در بغداد و سایر استان‌های این کشور برگزار کرد و همچنین، نفرات برتر مسابقات قرآنی «الحشد الشعبی» (نیروهای بسیج مردمی) نیز در این آزمون حضور دارند.

مطالب مرتبط
captcha