ده‌ها هزار اطلاعات اف.بی.آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا هک شد
کد خبر: 3474346
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱

ده‌ها هزار اطلاعات اف.بی.آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا هک شد

هکرها اطلاعات مربوط به 20هزار نفر از کارکنان پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) و 9 هزار نفر از کارمندان وزارت امنیت داخلی آمریکا را هک و بر روی اینترنت قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ایرنا به نقل از راشاتودی نوشت: هکرها از طریق وزارت دادگستری آمریکا توانسته‌اند به این اطلاعات دسترسی یابند.
بنابراین گزارش این فهرست که بر روی اینترنت قرار گرفته، شامل اطلاعاتی درباره نام افراد، عنوان شغلی، ایمل های کاری، شماره تلفن آنها می شود.
فهرست هک شده شامل کارشناسان رایانه، ماموران تدارکات، تحلیلگران بودجه، مدیران و مشاوران ارشد پلیس اف.بی.آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا است.
'سی لی' (S.Y Lee) سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا در واکنش به این خبر گفت که این گزارش را جدی تلقی کرده هرچند اکنون نشانه ای از نفوذ جدی و شناسایی شدن افراد دیده نمی شود.
راشاتودی گزارش داد: هکرها که مشخص نیست از کدام گروه هستند، توانستند با استفاده از ایمیلی از مقامات وزارت دادگستری آمریکا با ورود به شبکه داخلی (اینترانت) این وزارتخانه و با دریافت یک گذرواژه جدید به اطلاعاتی به بزرگی یک 'ترابایت' دسترسی پیدا کنند.
بر اساس این گزارش، هکرها توانستند 200 گیگابایت از یک ترابایت اطلاعات موجود را برداشت (دانلود) کنند.
راشاتودی در ادامه افزود: هکرها درپی این حمله سایبری به مانند حمله سایبری که سال گذشته منجر به هک شدن ایمیل شخصی 'جان برنان' رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) شد، پیامی به این مضمون قرار دادند که این (حمله سایبری) برای فلسطین، رام الله، کرانه باختری، غزه ، این برای کودکانی که درجست و جوی جوابی هستند، است.
راشاتودی گزارش داد: بدنبال سریال حملات سایبری در سال های اخیر به سایت های مهم دولتی در آمریکا، وزارتخانه ها و نهادهای دولت آمریکا مبادرت به افزایش بودجه مقابله با حملات سایبری گرفتند؛ بطوریکه هم اکنون وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای سال 2017 میلادی درخواست بودجه هفت میلیارد دلاری برای مقابله با اینگونه حملات و تقویت امنیت شبکه ای خود داده است.
captcha