گزارش ایکنا از آخرین وضعیت بیمارستان موقوفه سوانح و سوختگی
کد خبر: 3474418
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷

گزارش ایکنا از آخرین وضعیت بیمارستان موقوفه سوانح و سوختگی

گروه سلامت: قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های مردمی با اشاره به حضور خیرین حوزه سلامت آنها را یاری دهنده وزارت بهداشت خواند و اظهار کرد: یک تیم کارشناسی، مسئول بررسی اعتراضات شد و با معترضان مذاکراتی انجام داد، این کار خوشبختانه انجام شد و قرار است طی هفته‌های آتی نتایج آن اعلام شود.

سید هادی ایازی، قائم‌مقام مشارکت‌های مردمی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه خیرین در حوزه‌های مختلف به یاری وزارت بهداشت آمده‌اند، اظهار کرد: خیرین خوشبختانه در حوزه‌های مختلف مشارکت دارند و در ساخت مراکز درمانی و بهداشتی فعالیت چشمگیری داشته‌اند و یکی از حوزه‌هایی که تازه به آن ورود پیدا کرده‌اند، مسئله پژوهش است.

ایازی ادامه داد: البته ما قبول داریم که سرمایه‌گذاری در حوزه پژوهش به اندازه سرمایه‌گذاری در بیمارستان‌سازی و خدمات بهداشتی مستقیم نیست، اما خوشبختانه خیرین ارتباطات خوبی با معاونت تحقیقات و انستیتو پاستور برقرار کرده‌اند و امید می‌رود تا بتوانند سرمایه خوبی برای انجام تحقیقات حوزه سلامت فراهم آورند.

وی در ادامه به مسئله بیمارستان سوانح و سوختگی وقف شده پرداخت و اظهار کرد: در صدور مجوز مراکز بهداشتی، درمانی هیچ تفاوتی بین یک مرکز وقفی با مراکز دیگر وجود ندارد، در مورد بیمارستان سوانح و سوختگی تهران، موقوفه‌ای مربوط به 56 سال قبل بوده که سازمان اوقاف و امور خیریه درخواست صدور مجوز از وزارت بهداشت برای ساخت مرکز درمانی با توجه به نیت واقف را داشته است، وزارت بهداشت با توجه به اینکه زمین بالای 5 هزار متر مربع بود بررسی‌هایی به عمل آورد و نسبت به صدور مجوز آن اقدام کرد. شهرداری هم هماهنگی‌های لازم و بررسی‌های محیطی را انجام و مجوز ساخت در آن محدوده را صادر کرد.

وی با اشاره به اعتراض ساکنان محل ساخت بیمارستان عنوان کرد: یک تیم کارشناسی، مسئول بررسی اعتراضات شد و با معترضان مذاکراتی انجام داد، این کار خوشبختانه انجام شد و قرار است طی هفته‌های آتی نتایج آن اعلام شود. در واقع وزارت بهداشت، اوقاف و شهرداری در یک چارچوب کار را دنبال می‌کنند و انشاءالله این بیمارستان ساخته می‌شود.

قائم‌مقام مشارکت‌های مردمی وزارت بهداشت یادآور شد: رضایت ساکنان محل برای ما مهم است؛ از سوی دیگر کمبود تخت بیمارستانی وجود دارد، امیدواریم در سطح شهر تهران این کار انجام گیرد. اوقاف آماده انجام این کار است و خیرین هم مشارکت دارند؛ لذا برای ما مهم است که تمهیداتی داشته باشیم تا ساخت این بیمارستان محقق شود.

captcha