جشن باشکوه همدلی ملی در عید انقلاب/ دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با رهبر انقلاب
کد خبر: 3474703
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
مهم‎ترین رویدادهای سیاسی هفته/

جشن باشکوه همدلی ملی در عید انقلاب/ دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با رهبر انقلاب

گروه سیاسی: جشن باشکوه همدلی ملی در عید انقلاب، دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با رهبر معظم انقلاب، برگزاری آیین تجلیل از دست‌اندرکاران برجام و سخنرانی روحانی در این مراسم از جمله رویدادهای سیاسی هفته جاری بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مهمتین رویدادهای سیاسی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است: 

سفر رئیس جمهور به مشهد مقدس

دکتر روحانی همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی صبح روز شنبه به منظور زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) و افتتاح چند پروژه وارد مشهد شد.

روحانی در مراسم آغاز عملیات برقی سازی راه آهن مشهد - تهران افزود: شرط محوری برای نیل به این هدف اتحاد، همدلی، همزبانی، جهاد، فداکاری، حضور در صحنه و تعامل و همکاری همه قوا با یکدیگر است.

وی ادامه داد: دهه فجر امسال با پیروزیهای ملت ایران بر قدرتهای جهانی، فرجام برجام و حرکتهای بعد از برجام همراه شد و اینک باید برجام ملی و برجام 2 آغاز تا از این فرصت برای توسعه کشور بهره مطلوب و حداکثری گرفته شود.

رئیس جمهوری همچنین با اشاره به انتخابات فرارو گفت: ماه آینده در هفتم اسفند همه پای صندوقهای انتخابات خواهیم بود، صندوقهایی که برای ملت همواره سرنوشت ساز بوده و هست.

وی افزود: انتخابات مجلس خبرگان رهبری اهمیت زیادی دارد از آن جهت که مهمترین نهاد حکومتی ما است و انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز بسیار مهم می باشد زیرا نه تنها از آن جهت که جامعه ما بر مبنای قانون و قانونمداری است بلکه مجلس نقش فراوانی در توسعه اخلاق ماهیت و معنویت کشور دارد.

وی ادامه داد: هر چه نمایندگان منتخب عالمتر، باتجربه تر و متخصص تر باشند و بتوانند در کنار دولت و قوه قضائیه تحت راهبریهای رهبر معظم انقلاب اسلامی کشور را پیش ببرند، منافع و مصالح مردم و کشور بیشتر حاصل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: ایران ظرفیتهای فراوانی برای پیشرفت دارد و به تناسب افزایش تعامل، هماهنگی و همکاری دستگاههای اجرایی، قضایی، قانونگذاری و نیروهای مسلح سرعت حرکت کشور به سمت توسعه و دستیابی به اهداف نظام و انقلاب بیشتر خواهد شد.

افزایش تأیید صلاحیت‌ها و آغاز فرصت سه روز شکایات داوطلبان

قائم مقام وزیر کشور روز شنبه از تایید صلاحیت نهایی 6 هزار و 180 نفر از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان خبر داد وگفت: بیش از 51درصد از ثبت نام کنندگان اولیه تایید صلاحیت شدند.

قائم مقام وزیر کشور آمار رد صلاحیت شدگان را 5 هزار و 205نفر عنوان کرد و افزود: 147نفر در مراحل قبلی در هیات های اجرایی و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تایید صلاحیت شده بودند که در شورای نگهبان رد صلاحیت شدند.

امیری با بیان این که نظر شورای نگهبان بجز برای این 147 نفر قاطع و نهایی است ، گفت: 147 نفر چنانچه دارای اسناد مثبته بوده و اعتراض دارند با ارائه اسناد خود می توانند به شورای نگهبان اعتراض خود را ارائه و تقاضای تجدید نظر کنند.

همچنین ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 5 خود اعلام کرد: داوطلبان رد صلاحیت شده 3 روز مهلت دارند از شورای نگهبان درخواست رسیدگی مجدد کنند.

روز پرکار رئیس جمهور/ حضور در دوهمایش

دکتر روحانی روز یکشنبه در دو مراسم حضور پیدا کرد.

رئیس جمهور ابتدا در دومین همایش ملی اعتدال (زنان، اعتدال و توسعه) شرکت کرد و در سخنانی با بیان این که اعتدال یک گفتمان است، تصریح کرد: اساس اعتدال از فکر و اندیشه آغاز می شود،اعتدال تنها روش نیست یک بینش است، اعتدال یک منش نیست یک مسیر تفکری است، اعتدال یک شعار نیست یک گفتمان است.

وی افزود: افراط از مشت و چماق شروع نمی شود، افراط از مغز شروع می شود. امروز مشکلاتی را که در جهان داریم بخش بزرگی از افراط است، بعضی ها فقط راه افراط را بلد هستند و هیچ دیگری را بلد نیستند.

رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: برخی اندیشه و فکر افراطی دارند و متاسفانه گاهی به دین افراطی می اندیشند و دین را افراطی تبیین می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بین نفع کم و ضرر حتمی نفع کم را انتخاب می کنیم، گفت: ما تحت هر شرایطی باید هفتم اسفندماه پای صندوق رای برویم.

رییس قوه مجریه ادامه داد: امروز در آستانه انتخابات باید خیلی حواسمان جمع باشد،

هم مشکلات را می دانم و می فهمم که آنچه خیلی ها می خواستند امروز مطلوب آنها در پیش چشمانشان نیست اما ما یک هدف بلندی داریم، تدبیر همین است.

روحانی افزود: تدبیر یعنی عاقبت کار را ببینیم چه می شود. می شود بلند تر حرف زد اعلامیه داد اما هدف را نباید گم کنیم.

وی یادآور شد: من هر جا مشکلی را دیدم سکوت نکردم، هیچ مشکلی از لحاظ بیان مشکلات ندارم هزینه ها را می دانم، هزینه ها را آنچه مربوط به شخص من است پرداخت می کنم اما خیلی مهم است که پایان کار را ببینیم.

رییس دولت تدبیر و امید با تاکید بر این که در آستانه انتخابات باید خیلی مراقب باشیم، اظهار داشت: برای من نامه ها و پیغام هایی می آید و بسیاری حضوری می گویند چرا این جور شد و آنجور نشد و چرا شما کاری نمی کنید، اما من همه مشکلات را می دانم و می فهمم که آنچه خیلی ها می خواستند و مطلوبشان بود، امروز پیش چشم آنها نیست.

روحانی افزود: بدانیم که می توان با تدبیر و صبر و حوصله و با بسیج عمومی پای صندوق آراء برویم. من احساس می کنم در برخی از امور اگر درست نیندیشیم، ممکن است جامعه را مایوس کنیم و عده ای بگویند برای چه پای صندوق آراء بیاییم؟ چه کسی را انتخاب کنیم.

وی با بیان این که گاهی انتخاب سخت می شود و آنچه شما می خواهید نیست، گفت: گاهی در یک فروشگاه برای خرید لباس فرزندتان آنچه ایده آل تان هست را پیدا نمی کنید، اما برای جلوگیری از سرما خوردگی فرزندان خود حتی لباسی را که با ایده آل شما هماهنگ نیست خریداری می کنید.

رییس جمهوری یادآور شد: پس بدانید در انتخابات هم اگر حضور نیابید فرزند و جامعه ما دچار مشکل می شود، پس همان طور که به ناچار از فروشگاه لباسی خریداری می کنید، ولو دلچسب شما نباشد، حضور در انتخابات هم کاری لازم است و ما در هر شرایط باید هفتم اسفند پای صندوق انتخابات برویم.

روحانی با بیان این که ما حضور در انتخابات را به عنوان وظیفه و مسئولیت بزرگ خود می دانیم، تصریح کرد : می دانیم اگر برویم نفع کمی به دست می آوریم و اگر نرویم قطعا ضرر می کنیم. پس بین نفع کم و ضرر قطعی ، ما نفع کم را انتخاب می کنیم.

وی با بیان این که حضور در انتخابات رسالتی بر دوش بانوان جامعه در کنار آقایان است، گفت: در انقلاب و دفاع مقدس و حضور در تظاهرات 22 بهمن همه جا خانم ها حضور فعال، چشمگیر و موثر داشتند و هفتم اسفند نیز ان شاء الله چنین خواهد شد.

رییس جمهوری یادآور شد: بخش بزرگی از مشکلات امروز جهان از افراط است، نگاه برخی به دنیا افراطی است و معتقدند نباید به همه اعتماد کرد. نباید به غریبه ها و به آن طرف میزی ها اعتماد 100 درصد کنیم در حالی که هر چیزی اعتدالی دارد.

وی تصریح کرد: عده ای معتقدند هیچ مشکلی را نمی توان پای میز مذاکره حل کرد و فقط راه افراط و جنگ را بلد هستند و هیچ کار دیگری بلند نیستند.

همچنین رئیس جمهور در آیین اختتامیه سی و سومین دوره جایزه کتاب سال و بیست و سومین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما در آستانه روز پیروزی انقلاب هستیم که شعار اصلی اش آزادی بوده و هست و هنوز در مفاهیمی از انقلاب اجماع نظر نداریم. 37 سال از 22 بهمن 57 گذشته است فکر می کنم هنوز هم نیاز است که ما انقلاب را معنا و انقلابی بودن را تفسیر کنیم، چه کسی انقلابی است و انقلاب به چه معناست و تداوم راه انقلاب چیست؟

روحانی گفت: ما همه به خیابان ها آمدیم و گفتیم استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی. انقلابمان را با این سه واژه مهم تبیین کردیم اما هنوز هم نیاز است که راجع به آزادی بگوییم و بنویسیم و تفسیر کنیم، هنوز هم راجع به استقلال، جمهوریت و اسلامیت نظام باید سخن بگوییم.

وی اضافه کرد: البته همیشه افکار متفاوت و مختلفی وجود دارد؛ همیشه مخالف و منتقد وجود دارد؛ به نظر من داشتن مخالف عیب نیست باید کاری کنیم مخالف معاند نباشد وگرنه مخالف فردی دارای فکر، اندیشه و نظر خاص است ما نمی توانیم همه را در مسیر یک فکر و راه قرار دهیم.

رییس جمهوری ادامه داد: همه جا کتاب در تحولات فکری، علمی و فرهنگی جامعه تاثیرگذار است اما در تاریخ علم و دانشگاهی کشورمان کتاب جایگاه ویژه ای دارد، ممکن است امروز در برخی از کشورها روزنامه، مجله، رساله، مقاله بسیار تاثیرگذار باشد. در کشور ما هم چنین است اما در تاریخ علم کشورمان همواره کتاب جایگاه خاص و ویژه ای دارد.

رییس جمهوری اظهار داشت: همه کتب و نوشته هایی که توانسته برای اهداف ملی و انسانی ما تاثیرگذار باشد، مورد احترام همگان است اما هنوز در مفاهیمی از انقلاب اجماع نظر نداریم.

روحانی در ادامه به بحث انتخابات هفتم اسفندماه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه اصحاب اندیشه باید مردم را برای مشارکت در انتخابات تشویق کنند، گفت: حتی اگر شرایط ایده آل کسی نباشد؛ همه باید پای صندوق های رای بروند و سرنوشت زیباتری را برای کشور رقم بزنند.

رییس دولت تدبیر و امید در بخش دیگری از سخنان خود کتاب و کتابخوانی را یکی از معیارهای توسعه فرهنگی و توسعه کشور در مفهوم عام آن برشمرد و گفت: بی تردید کتاب یکی از شاخص های رشد جامعه در عرصه های فرهنگی و سیاسی است.

روحانی میزان تعالی فکری جامعه را در ارتباط مستقیم با میزان آزادی بیان و آزادی فضاهای دانشگاهی و علمی و نشر، نویسندگی و تحقیق دانست و تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که هیچ کس معصوم نیست و اگر امروز سخنی گفت شاید فردا اندیشه دیگری به ذهنش خطور کند که سخن امروز را نقد و یا نقض کند.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: نقد در فضایی قابل تأمل است که کسی به فکر حذف دیگری نباشد و همه در سایه تحمل به تضارب آراء احترام بگذارند و از فواید این تضارب آراء استفاده کنند. اگر در جامعه ای کسی از حذف دیگری لذت ببرد، آن جامعه پیشرفت نخواهد کرد و به تجربه نیز دیده ایم که جوامعی پیشرفت می کنند که در آنها نقد و ارایه نظر آزاد باشد.

روحانی اختلاف به معنی تضارب آرا را امری مفید دانست و تصریح کرد: بیان نظرات مختلف و نقد اندیشه باعث رشد اندیشه و فکر می شود.

رییس جمهوری گفت: باید ایجاد فضای آزاد برای نقد و نظر را از دوران مدرسه به دانش آموزان بیاموزیم تا جامعه در مسیر واقعی پیشرفت و تعالی قرار گیرد.

اعطای نشان‌های ملی درجه یک به ظریف، صالحی و دهقان

رییس جمهور روز دوشنبه در آیین تجلیل از دست‌اندرکاران برجام به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نشان‌های ملی درجه یک لیاقت و شجاعت اعطا کرد.

همچنین 28 نفر از دست اندرکاران مذاکرات هسته ای در بخش های مختلف دیپلماتیک، فنی و حقوقی نشان خدمت و لوح تقدیر از دکتر حسن روحانی دریافت کردند.

دکتر روحانی در این مراسم اظهار کرد: امروز قرین است با 19 بهمن روزی که نیروی هوایی ارتش با فداکاری و ایثارش در سال 57 کمر قدرت نظامی رژیم استبداد را درهم شکست و در برابر امام راحل و بزرگوار ادای احترام نظامی کرد.

روحانی با بیان این که آن چنان این حرکت تکان دهنده بود که برای همه نشان قدم های نهایی پیروزی یک ملت در برابر استبداد و استعمار بود، اضافه کرد: بر روان بلند اماممان درود می فرستیم که هرچه داریم از استقلال وسربلندی و عزت و پایمردی و اعتماد به نفس از او داریم.

روحانی یادآور شد: امروز روز نشان است، درست است، روز قدردانی یک ملت از سرداران فداکار صحنه دفاع بین المللی از یک ملت است، درست است، امروز روز تقدیر از همه آن هایی که برای عظمت این ملت شبانه روز تلاش کردند اما آغازش روز شکرگذاری در برابر خدای کریم، حکیم، علیم و عزیز است.

رئیس جمهور ادامه داد: آن خدایی که همه چیز از اوست و من شک ندارم اگر در این صحنه نمایندگان ملت ایران در برابر قدرت های جهانی پیروز شدند از او بود. همه توفیقات از او بود. دعای سوخته دلان، دعای خانواده های شهدا، دعای صالحان به ویژه شب های قدر این آخرین ماه رمضان و اجابت این دعا از سوی آن معبود بزرگ. او بود که نظر لطف و رحمت بر ما انداخت و گرنه ما کجا و پیروزی عظیم تاریخی یک ملت تاریخ‌ساز کجا.

وی ادامه داد: امروز روز تشکر ملت بزرگ ایران است، ملتی که در همه صحنه ها ایستاد، ملتی که هیچ گاه در برابر قدرتها و جمعیت های بزرگ نترسید، سرفرود نیاورد و نهراسید.

رئیس جمهوری یادآور شد: آن روز که 15 خرداد بود، به تنهایی ایستاد و آن روز که 17 شهریور بود، ایستاد و آن روز که 22 بهمن بود، مقاومت کرد و آن روز که همه پشت به پشت هم دادند تا در یک جنگ تحمیلی ما را به ذلت بکشانند، این مردم بزرگ دشمنان را ذلیل و خوار کردند و عظمت، حماسه و پیروزی بزرگ برای این سرزمین آفریدند.

وی تاکید کرد: هرکجا همه باهم بودیم، پیروز شدیم و هرکجا شیطان بین این مردم بزرگ توانست برای چند روز فاصله ایجاد کند، سرافکنده شدیم.

روحانی با طرح این سوال که چه کسی ما را پیروز کرد؟ گفت: روزهای سختی را پشت سرگذراندیم. ساعات سخت. شب های سخت، روزهای سخت و به همان قدر که عملیات کربلا 4 و 5 تصمیم گیری اش برای ما سخت و سرنوشت ساز بود به همان نسبت هم شب توافق ‍ژنو برای ما سخت بود و از سرشب تا 5 صبح حرف زدیم و در تماس بودیم؛ اما راه را گم نکردیم؛ خدا ما را تنها نگذاشت و دست یاری اش را بر روی شانه مذاکره کنندگان را به عیان دیدیم.

وی افزود: در کنار لطف خدا و همت و ایستادگی مردم، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، هر وقت خواستیم که جلسه ای بگذاریم، هرگاه که از او مشورت خواستیم، هرگاه که خواستیم جمعی یا فردی در خدمت او باشیم؛ هیچ گاه دریغ نکرد.

رئیس دولت یازدهم تصریح کرد: او همه تجربه های ذی قیمت خودش را در اختیار ما گذاشت، او ما را هدایت کرد، او چارچوب های مشخص و دقیق پیش پای مذاکره کنندگان ما قرار داد و چقدر مذاکره کنندگان ما تلاش کردند تا سخنی از او به زمین نماند.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: اگر لازم بود 10 یا 17 شبانه روز، تلاش کردند، سختی ها کشیدند، نه من یادم می رود و نه دکتر ظریف که به او گفتم آقای ظریف از تو می خواهم حرف آقا روی زمین نماند و او با توانمندی، شهامت، ایستادگی و کاردانی این کار بزرگ را انجام داد.

روحانی افزود: اگر رهبر معظم انقلاب نبود، انسجام ملی نبود، اگر رهبری نبود، وحدت ملی نبود، اگر رهبری نبود، دستاورد ما در این حدی که امروز ما می بینیم نبود یا شاید دستاوردی نداشتیم.

وی ادامه داد: اساس کار لطف خدا، ایستادگی ملت و راهنمایی رهبری معظم انقلاب بود اما در کنار این سه پایه، کاردانی کاردانان، افراد باتجربه، همت و ایستادگی شان بود. مردی با این همه دانش، تجربه و خلوص که من هیچ گاه در طول این مدت ناخالصی ندیدم و همه خالصانه کار کردند، چقدر جلساتی که با آقای ظریف،عراقچی و تخت روانچی در روزها و مراحل سخت داشتیم و همه جا من خلوص دیدم.

رئیس جمهوری گفت: همه جا توانمندی و شهامت دیدم، مگر این کار بزرگ بدون شهامت، ایستادگی، دانش و آشنایی به رموز مذاکره امکان پذیر بود؟ اگر دولت یازدهم هنری داشت؛ هنرش در این بود که توانست بهترین ها را برای این مصاف برگزیند که اگر این ها نبودند کار بسیار سخت می شد.

روحانی در ادامه به نقش کارشناسان فنی و رئیس سازمان انرژی اتمی در پیشبرد مذاکرات هسته ای اشاره و اظهار کرد: در مسیر راهی که وزارت خارجه طی می کرد، نیاز داشتیم که سازمان انرژی اتمی که از ابتدا در کنار مذاکره کنندگان بود، با تمام توان و قدرت فنی خود در این زمینه وارد مذاکره شود و مشاهده کردیم که از روزی که آقای صالحی در کنار دوستان مذاکره کننده قرار گرفت گشایش جدیدی در بخش فنی و فناوری آغاز شد.

وی ادامه داد: در ادامه مسیر به نقطه ای رسیدیم که نیاز به یاری دیگران بود و دراین هنگام وزیر و کارشناسان وزارت دفاع به صحنه آمدند و موضوع بسیار مهمی که آن تهمت ناروایی بود که همواره صهیونیست ها و استکبار به ملت ما وارد می کردند، زدوده شود و گره به ظاهر کور پی ام دی حل و فصل شود.

رئیس جمهوری همچنین به اقدامات تیم اقتصادی دولت به مدیریت نهاوندیان اشاره کرد و گفت: اگر اقدامات این تیم نبود ما نمی توانستیم با دقتی که امروز از تحریم های اقتصادی عبور کردیم، عبور کنیم. در همه مراحل کمک های وزارت اطلاعات، دستگاه ها و ارگان های دیگر در این موفقیت دخیل بودند.

وی ادامه داد: اگر نیروهای مسلح امنیت کشور را حفظ نمی کردند، سربازان رشید ما در بغداد، سامرا، فلوجه، تکریت و رمادی ایستادگی نمی کردند و همچنین اگر در دمشق و حلب به ملت سوریه کمک نمی کردند و اگر شهامت ارتش، سپاه، بسیج، ناجا و وزارت اطلاعات نبود، ما امنیتی نداشتیم که بتوانیم به این خوبی مذاکره کنیم. امروز روز سپاس از همه است.

رئیس دولت یازدهم با تاکید بر اینکه این افتخارات نه کار حزبی و دولتی بلکه افتخاری ملی است، اظهار داشت: بی تردید فرو ریختن ساختمان تحریم و دیوار بی اعتمادی در برابر جهان که من از دو سال پیش ترک های آن را مشاهده کردم، افتخاری نه از آن دولت یازدهم و نه فکر و جناح خاص بلکه افتخاری از آن ملت بزرگ ایران است.

روحانی اظهار داشت: دشمنان ما فکر می کردند که با فشار و تحریم می توانند ملت را تسلیم کنند اما من در مراسم تحلیف خود به جهانیان خطاب کردم که در برابر ملت ایران باید راه تکریم را برگزینند.

وی با تاکید بر این که تنها دلیل پیروزی در برجام این بود که دشمن راه تهدید و تحریم را کنار گذاشت و راه تکریم و تجلیل از ملت ایران را برگزید، گفت: دنیا فهمید که در برابر ملت ایران راه دومی وجود ندارد؛ گرچه آنها می خواستند که حتی جنگ را بر ما تحمیل کنند.

رئیس جمهوری گفت: کار بسیار عظیمی انجام شد، تهدید تبدیل به فرصت شد. به جای تحریم مشارکت دسته جمعی انجام شد. بر خلاف آنچه که برخی کودکانه سخن می گویند؛ آنچه که بعد از برجام ما برای ملت ایران خواهیم گرفت کالای ساخت خارجی به جای کالای داخلی نیست و سرمایه و فناوری و مشارکت برای تصاحب بازارهای جدید را خواهیم گرفت.

روحانی ادامه داد: دروغ به مردم نگویند، ملت ما خواهند دید ما دروغ نگفتیم. ما از روز اول راست گفتیم و هرچه به مردم وعده دادیم خدا یاری کرد و انجام دادیم و بعد از آن هم انجام خواهیم داد.

روحانی ادامه داد: به ما می گویند برجام که شد دولت برای مردم وفاق بیاورد. مگر ما برجام را آوردیم؟ برجام را ملت ما آورد. ما خادم مردم هستیم. چه کاره هستیم، برجام را خدا آورد. پیروزی ملت اراده حق بود و همان خدا هم برای این ملت سربلندی و رفاه بیشتر خواهد آورد.

وی گفت: همان ملتی که توانست برجام را بسازد، کشور را خواهد ساخت و ما باز هم به خدمت این ملت بزرگ افتخار خواهیم کرد.

رئیس جمهوری اظهار داشت: ما به ظاهر به برخی از دوستان به نمایندگی نشان و مدال دادیم اما به آنهایی نشان دادیم که خودشان ، وجود و سخن شان برای ملت ایران مدال و نشان است. من این نشان ها را به عنوان رئیس جمهور ایران و به نمایندگی از اراده ملی ایران به این خادمان ملت تقدیم و اهدا کردم. برای ما روز 19 بهمن روز پرافتخاری بود و امروز هم روز پرافتخاری برای همه ملت ما است.

روحانی ادامه داد: آیا ما افتخار نمی کنیم که رئیس جمهور آمریکا که به ظاهر بالاترین قدرت نظامی و سیاسی هستند، در برابر فتوای رهبر معظم انقلاب سر فرود آورد. آیا این افتخار ندارد که او گفت به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران به خاطر فتوای تاریخی رهبر ایران اعتماد می کنیم؟

وی اضافه کرد: معنای آن این است که دنیا که هم رهبری رهبر را به خوبی می فهمد و هم فتاوا را. می داند فتوا در یک جامعه اسلامی چه جایگاه بلند و بزرگی دارد و هم می داند که اگر رهبر در ایران سخنی گفت و قولی داد، دنیا باید به این سخن و قول اعتماد کند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد:ما نباید به خاطر جایگاه ایران، این جایگاه همیشه بوده است اما امروز ظهور و بروز پیدا کرده است. ما نباید به خاطر این که دنیا فهمید صهیونیست ها در طول 12 سال نسبت به ایران دروغ گفتند، اثبات دروغ گویی صهیونیست‌ها، استکبار جهانی و آمریکا نسبت به برنامه هسته ای ایران با قطعنامه ای که شورای حکام صادر کرد برایمان افتخار نیست؟

روحانی عنوان کرد: افتخار نیست که ثابت کنیم ملت ایران در تاریخ راستگوست و دشمنان ملت ایران دروغگو هستند؟ برای ما جای افتخار نیست که شورای امنیت سازمان ملل متحد با 6 قطعنامه فصل هفتمی که کمتر اتفاق افتاده و یا فکر می کنم که اتفاق نیفتاده است. در تاریخ 70 ساله عمر سازمان ملل متحد که 6 قطعنامه فصل هفتمی علیه مردمی تصویب کند، همان شورای امنیت همه این قطعنامه ها را ملغی اعلام کند.

رئیس جمهوری گفت: این قرار بین من، دکتر ظریف ، دکتر عراقچی و آقای تخت روانچی از روزهای اول مذاکره بود. اولین روزهای مذاکره به این عزیزان گفتم شرط من برای توافق، لغو قطعنامه های سازمان ملل است. وقتی با هم مشورت می کردیم کمی سخت به نظر می آمد که آیا می توانیم همه این قطعنامه ها را لغو کنیم.

دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با رهبر معظم انقلاب

فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش به مناسبت سالروز بیعت تاریخی همافران با حضرت امام خمینی(ره) در 19 بهمن 1357 صبح روز دوشنبه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده کل قوا، دیدار کردند.

فرمانده کل قوا با تجلیل از حضور مردمی در مراسم 22 بهمن هر سال خاطرنشان کردند: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در 37 سال گذشته، حضور جسمی همراه با اراده و عزم، محبت و پشتیبانی بوده است و امسال نیز به فضل الهی حضور مردم در خیابان ها، چشمگیر و دشمن شکن و مأیوس کننده بدخواهان خواهد بود.

حضرت آیت الله خامنه ای برگزاری راهپیمایی 22 بهمن را تکرار شادمانه عید انقلاب دانستند و با تأکید بر این که چنین مراسم مردمی مستمری در جهان بی نظیر است، افزودند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، مردم در هر شرایطی اعم از شرایط سخت جوی و در دل مشکلات، همواره در مراسم عید انقلاب در 22 بهمن حاضر بوده اند.

ایشان افزودند: بخش قابل توجهی از کسانی که در سال های اخیر در راهپیمایی شرکت کرده اند به اقتضای سن خود روزهای انقلاب و 22 بهمن 57 را ندیده اند و این سلسله تمام نشدنی نشان دهنده قدرت بازآفرینی انقلاب است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این که نباید گذاشت خاطره این حادثه عظیم و به فراموشی سپرده شود، گفتند: باید حقیقت انقلاب همواره در ذهن مردم زنده بماند زیرا انقلاب اسلامی در نیمه راه خود است و برای استحکام پایه ها و رسیدن به اهداف والای خود، نیازمند زنده نگه داشتن اهداف اصلی است.

حضرت آیت الله خامنه ای یادآور شدند: تمام تلاش جبهه گسترده بدخواهان نظام اسلامی، بازداشتن جمهوری اسلامی ایران از ادامه حرکت به سمت هدف های عزت آفرین و قدرت آفرین و بازگرداندن سلطه بیگانگان بر کشور است.

ایشان تشکیل جامعه اسلامی برخوردار از علم، عدل، اخلاق، عزت و پیشرفت را اهداف اصلی نظام اسلامی برشمردند و تأکید کردند: هدف اساسی جبهه دشمن، به فراموشی سپرده شدن این اهداف والا، و در نهایت تغییر رفتار و «تغییر درونی نظام جمهوری اسلامی» است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این که هدف اصلی دشمن «تغییر ماهیت و هویت انقلابی نظام جمهوری اسلامی» است، افزودند: تمام تلاش جبهه گسترده بدخواهان نظام اسلامی، بازداشتن جمهوری اسلامی از ادامه حرکت به سمت هدفهای عزت آفرین و قدرت آفرین و بازگرداندن سلطه بیگانگان بر کشور است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به این که احتمال جنگ سخت بر ضد ایران، در شرایط کنونی بعید است ولی محال نیست، تأکید کردند: امروز اصلی ترین برنامه برای مقابله با نظام اسلامی، جنگ نرم است تا نظام و مردم ایران را از مؤلفه های قدرت تهی کنند.

ایشان تهی شدن یک ملت از مؤلفه های قدرت را به معنای تسلیم پذیر شدن دانستند و گفتند: اگر ملت ضعیف شد، برای مقابله با او دیگر احتیاجی به جنگ سخت نیست.

ایشان تأکید کردند: تنها راه جلوگیری از چنین وضع دهشتناکی، حفظ و حراست از تفکر انقلابی در «عمل و رفتار و جهت گیریها و ضوابط و قوانین» است.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنانشان انتخابات را تزریق روح و خون تازه و نفسی نو برای ملت و کشور خواندند و افزودند: ملت با استفاده از حق طبیعی خود، در موعد های مقرر، به صحنه می آید تا تصمیم گیری کند چه کسانی از مسئولانی که قبلاً انتخاب کرده، بمانند یا بروند.

حضرت آیت الله خامنه ای، انتخابات را «تجدید قوای ملت و بیعتی تازه با اهداف انقلاب» برشمردند و یادآور شدند: اصرار بنده بر حضور همه در انتخابات به این دلیل است که مشارکت همگانی، کشور و نظام را عزت می بخشد و بیمه می کند لذا شرکت در این حادثه عظیم، فریضه ای برای همه مردم است.

ایشان ایجاد شکاف و دو قطبی کاذب و خطرناک میان ملت و نظام را از اهداف همیشگی جبهه دشمن و در رأس آن امریکا خواندند و تأکید کردند: حضور ملت در انتخابات و تجلی دوباره ارتباط مستحکم مردم و نظام، به معنای نصرت جمهوری اسلامی و ناکام ماندن این اهداف دشمن است و این حضور براساس وعده صدق الهی، نصرت و یاری پروردگار را به همراه می آورد.

فرمانده کل قوا با یادآوری سلسله تحرکات و توطئه های دشمنان از اول پیروزی انقلاب از جمله طرح تجزیه ایران، کودتا، 8 سال جنگ تحمیلی و تحریم های روز افزون خاطرنشان کردند: ملت در مقابله با همه توطئه ها به یاری نظام اسلامی آمد و پروردگار نیز با نصرتی متقابل، جمهوری اسلامی و ملت ایران را به قدرتی منطقه ای و در برخی مسائل به یک قدرت مؤثر و نافذ جهانی تبدیل کرده است.

ایشان در ادامه سخنان خود درباره انتخابات با اشاره به برخی حرفهای غلط و نامناسب که این روزها مایه تشویش و تردید مردم می شود افزودند: این حرفها فقط با نگاه سیاسی و به علت دوری از انگیزه های خدایی بیان می شود اما اکنون قصد ندارم به آنها بپردازم.

رهبر انقلاب اسلامی در بحث انتخابات، خطاب به مسئولان نیز چند نکته مهم بیان کردند که اصلی ترین آنها، مشغول نشدن به مسائل تبلیغاتی و روزنامه ای بود.

حضرت آیت الله خامنه ای مسئولان به یاری پروردگار مشغول کار و تلاشند اما مراقب باشند که جنجال‌های روزمره انتخاباتی آنها را سرگرم نکند و از پرداختن به مسائل مهم به ویژه اقتصاد غافل ننماید

ایشان افزودند: مسئولان به یاری پروردگار مشغول کار و تلاشند اما مراقب باشند که جنجالهای روزمره انتخاباتی آنها را سرگرم نکند و از پرداختن به مسائل مهم به ویژه اقتصاد غافل ننماید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، انتخابات را موضوعی در نهایت اهمیت خواندند اما خاطرنشان کردند: این مسئله با همه اهمیتش مقطعی است و آنچه بعد از چند هفته باقی می ماند مسائلی اساسی کشور از جمله مقاوم سازی اقتصاد است.

ایشان با اشاره مجدد به ظرفیت عظیم نیروی انسانی تحصیلکرده و پرانگیزه، ویژگی های اقلیمی و منابع و ذخائر طبیعی ایران به مسئولان تأکید کردند: با تکیه بر این سرمایه های بی نظیر، اقتصاد کشور را به گونه ای مقاوم کنید که دشمن از فکر فشارهای اقتصادی برای تحمیل خواسته هایش منصرف شود.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: مسئولان با هدایت سرمایه ها به سمت تولید صنعتی و کشاورزی، رونق تولید و حل مشکل رکود، به پیشرفت کشور شتاب دهند تا دشمن بالاجبار بفهمد که تحریم بی فایده است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با یادآوری سخنان «ده، 12 ساله اخیر خود» به مسئولان درباره ضرورت مقاوم سازی درونی اقتصاد افزودند: اگر این هدف تحقق یابد برای اشتغال جوانان، بیکاری، و دیگر مشکلات اقتصادی نیز راه حلهای مناسبی پیدا می شود.

ایشان در نکته مهم دیگری، توجه کامل و همیشگی به نقشه ها و اهداف جبهه وسیع دشمنان را ضروری خواندند و خاطرنشان کردند: کسانی که از دشمنان خود غافل می شوند و دلشان به آنها خوش است، هیچ گاه مورد تمجید مردم قرار نمی گیرند.

ایشان افزودند: دشمن لبخند می زند، شما هم لبخند می زنید، اما باید مراقب بود که پشت لبخند دشمن چه حیله ای نهفته است.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: باید نقشه های دشمن را در مسئله امنیت، معیشت، فرهنگ، جوانان، آسیبهای اجتماعی و دیگر مسائل درک کرد و با هدف مقابله با آن، سیاست گذاری، قانون گذاری و اقدام کرد و حرف زد.

ایشان ادعای دفاع آمریکایی ها از حقوق بشر و دموکراسی را به سخره گرفتند و خاطرنشان کردند: آنها از رژیم کودک کش صهیونیستی و هم پیمانان منطقه ای خود که کوچکترین آشنایی با انتخابات ندارند و اصلاً انتخابات را نمی فهمند، حمایت می کنند!

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: هیئت حاکمه امریکا به قدری وقیح است که وحشیانه ترین کارها را انجام می دهد و بعد به شما لبخند می زند، آیا نباید در مقابل چنین دشمنی، با حواس جمع رفتار کرد؟

حضرت آیت الله خامنه ای در جمع بندی این بخش از سخنانشان تأکید کردند: حواس ملت در مقابل دشمن به یاری پروردگار جمع بوده و هست و حرکت عظیم ملت، تاکنون توطئه های این دشمن غدّار و حلیه گر را ناکام گذاشته و بعد از این هم او را خوار خواهد کرد.

دیدار نخست وزیر یونان با مقام معظم رهبری و رئیس جمهور

آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان، عصر روز دو شنبه با رهبر معظم انقلاب دیدار کرد.

مقام معظم رهبری در این دیدار درباره سخنان نخست‌وزیر یونان درخصوص مسئله سوریه گفتند: تروریسم یک بیماری واگیردار و بسیار خطرناک است که اگر همه به طور جدی با آن مقابله کنند قابل کنترل است اما متأسفانه برخی با واسطه یا بی واسطه به جریانهای تروریستی کمک می کنند.

ایشان با اشاره به سوابق درخشان فرهنگی و تمدنی ایران و یونان، خاطرنشان کردند: این سفر می تواند آغاز خوبی برای افزایش مبادلات و همکاریهای بلند مدت دو کشور باشد.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به اظهارات نخست وزیر یونان درباره دیدگاهها و منافع متضاد در اروپا، افزودند: این انتقاد به اروپا وارد است که بر خلاف گذشته، اراده مستقلی در قبال امریکا ندارد که اروپاییها باید این نقطه ضعف را اصلاح کنند.

ایشان درباره نقاط مشترک و همسویی سیاست‌های ایران و یونان گفتند: جنابعالی و دولتتان سیاست و منش مستقلی دارید که امیدوار هستیم بتوانید بر مشکلات اقتصادی فائق آیید و این سفر نیز زمینه ای برای تقویت منافع هر دو کشور باشد.

نخست‌وزیر یونان خطاب به رهبر انقلاب گفت: شما رهبر مردم بزرگ و پرافتخاری هستید که نقشی تعیین کننده در تاریخ و در دفاع از آرمانها و استقلالشان ایفا کرده اند.

سیپراس با اشاره به دیدگاهها و منافع متضاد، و پیچیدگی ها و مشکلات حوزه اروپا، خاطرنشان کرد: اقتصاد کشورهای اروپایی به یکدیگر وابسته شده و تغییر در آنها بسیار دشوار است که برای اصلاح این وضع، باید ترکیب قوا در اتحادیه اروپا عوض شود.

وی در خصوص مسئله سوریه نیز گفت: امیدواریم شاهد تحولات مثبتی در مسئله سوریه باشیم زیرا این بحران دارای ابعاد انسانی است که صدها هزار نفر را در اثر حملات تروریستها مجبور به ترک خانه هایشان و مهاجرت به کشورهای دیگر از جمله یونان کرده است.

همچنین رئیس جمهور در دیدار نخست وزیر یونان با اشاره به روابط رو به رشد تهران – آتن،گفت: نگاه ما به یونان به عنوان صرفا یک عضو اتحادیه اروپا نیست؛ ایران و یونان دو کشوری هستند که در پهنه تاریخ به دانش بشریت و تحولات علمی جهان کمک فراوانی کرده اند.

روحانی با اشاره به معضل تروریسم در جهان، ضرورت همکاری بیشتر میان ایران و اتحادیه اروپا را مورد تاکید قرار داد و گفت: مبارزه با تروریسم نیازمند یک اراده جدی در عرصه جهانی است اما متاسفانه علیرغم امکانات گسترده، هنوز برخی کشورهای غربی برای مبارزه با تروریسم جدیت لازم را نشان نداده اند و برخی کشورهای دیگر نیز از تروریست ها برای پیشبرد منافع کوتاه مدت خود استفاده می کنند.

رییس جمهوری با اعلام آمادگی تهران برای همفکری و رایزنی بیشتر با اتحادیه اروپا و یونان در زمینه مبارزه با تروریسم، گفت: باید کشورهای حامی تروریسم را قانع کنیم که استفاده ابزاری از تروریست ها کار بی نتیجه و غلطی است و تروریسم در نهایت منافع آنها را نیز آسیب پذیر خواهد کرد.

تقدیم گزارش تعرض به سفارت عربستان به رهبری

سردار ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، روز سه‌شنبه گفت: گزارش تعرض به سفارت عربستان سعودی آماده و تقدیم رهبر معظم انقلاب شده است.

وی ادامه داد: یک بخش از این گزارش مربوط به نیروی انتظامی است که مسئولیت حفاظت و حراست از سفارتخانه ها را برعهده دارد.

وضعیت پیگیری فاجعه منا از زبان ظریف

محمد جواد ظریف عصر سه شنبه در حاشیه همایش کانون وکلا در جمع خبرنگاران درباره فاجعه منا اظهار داشت: پیگیری ها در سطح دو جانبه، چند جانبه و در سطح سازمان های بین المللی در حال انجام است.

وی ادامه داد: پیگیری فاجعه منا موضوعی است که همانطور که رهبر معظم انقلاب مطرح کرده اند متوقف نمی شود و تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه دارد.

کاظم صدیقی؛ خطیب جمعه این هفته تهران

نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اقامه می شود.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) درمورد انقلاب اسلامی، خیزش جهانی اسلام و نیز سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر ارتداد و اعدام سلمان رشدی پیش از خطبه‌ها سخنرانی می کند.

دعوت رئیس جمهور به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن

دکتر روحانی روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران مردم ایران را به حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن فراخواند و گفت: شرکت در این راهپیمایی پیش درآمدی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است.

وی ادامه داد: بعد از 37 سال مردم شجاع ، غیور و وفادار ایران که همواره در کنار انقلاب، منافع و مصالح ملی شان بودند و یکی از مظاهر وفاداریشان حضور حداکثری در راهپیمایی 22 بهمن بوده، امسال هم بی تردید با شرایطی که با آن مواجه هستیم با نشاط، حضور و با شکوه بیشتر، شاهد حضور مردم سراسر کشور خواهیم بود.

رئیس جمهوری اضافه کرد: من از همه مردم بزرگوار ایران در سراسر کشور تقاضا می کنم در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند. هم به خاطر شرایط منطقه که حضور یکپارچه مردم به معنای انسجام و وحدت ملی است و می تواند هرگونه خطرات احتمالی را از کشور دور و امنیت ما را مستحکم تر کند.

جشن باشکوه همدلی ملی در عید انقلاب

ملت بزرگ ایران همچون 37 سال گذشته در جشن ملی انقلاب در روز 22 بهمن همدل و همزبان کنار هم آمدند و با آرمان‌‌های امام(ره) و انقلاب تجدید بیعت کردند.

مردم شریف ایران اسلامی در سی‌و‌هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و 5 هزار نقطه دیگر این روز ملی را جشن گرفتند؛ دیروز تکرار شادمانه عید انقلاب را بار دیگر به نظاره نشستیم که تمرینی بود برای مشق تکلیف در 7 اسفندماه.

22 بهمن امسال همه استان‌هایی که نامی از شکوه این ملت و عظمت این سرزمین بر لوح جان داشتند یکپارچه نام بلند وطن را فریاد زدند تا به دوربین‌های جهانی که مدام فریاد می‌زدند نیایید، اعلام کنند که آمدیم تا فریاد بزنیم انقلابی هستیم و انقلابی خواهیم ماند.
دیروز زنان این سرزمین، زینب‌گونه آمدند تا نشان دهند نسلی آزاده را برای فردا و فرداها پرورش می‌دهند تا استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای دنیا به نمایش بکشند. امروز همه آمدند تا خواب شرق و غرب جهان را آشفته کنند، آری روز خدا فرا رسید و 22 بهمن همچنان بر تارک این سرزمین می‌درخشد.
دیروز شمع‌های آزادی‌خواهی مردمان این سرزمین به عدد 37 رسیدند؛ امروز پرچم‌ها و غیرت‌ها بر مردانگی این وطن؛ دیار پایمردی‌ها، سرزمین مردانِ مرد، شهادت داده و مردم به «آزادی» سلامی دیگر دادند.
مردم شریف تهران نیز پای به پای سایر هم‌میهنان آمدند تا بار دیگر فریاد انقلابی بودن و وطن دوستی خود را به رخ جهانیان بکشند. امروز میادین انقلاب و آزادی؛ این میادین خاطره‌انگیز، بار دگر سرشار از فریاد آزادی‌خواهی و عشق به میهن شد؛ امروز مردم تهران اوج عشق و دلدادگی را به نمایش گذاشتند.

رئیس جمهور در سخنرانی مراسم 22 بهمن، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به ملت ایران و رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: 37 سال پیش قیام مردم ایران برای به دست گرفتن کشور به نتیجه رسید؛ در حالی که مردم صدها سال بود که تحت نظام سلطه زندگی می‌کردند و یک فرد مستبد بر سرنوشت کشور حاکم بود.

وی افزود: مردم در قیام‌ها و نهضت‌های متعددی حضور داشتند و علی‌رغم موفقیت‌ها و پیروزی‌های فراوان نتوانستند استبداد را از سر مردم بردارند و ده‌ها سال بود که قدرت‌های خارجی و به ویژه آمریکا بر سرنوشت مردم مسلط بودند و مردم دیگر تحمل استبداد، استعمار و سلطه خارجی را نداشتند و به دنبال آرمان «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران» بودند.

دکتر روحانی تصریح کرد: مردم ایران در قالب همین سه شعار توانستند استقلال خود را به دست بیاورند و به سلطه خارجی پایان دهند؛ رهایی و آزادی را به دست آورند و در چارچوب اسلام و ارزش‌های دینی، نظامی را که خواست مردم بود با رأی قاطع، برپاکنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هیچ کس نباید در این مسئله تردید داشته باشد که این حرکت اجتماعی اگر از دل نهاد دین برآورده نمی‌شد و رهبری آن به عهده مرجع عالیقدر تقلید و رهبر مورد اعتماد مردم نبود، بسیج عمومی اتفاق نمی‌افتاد و باز هم گمان نمی‌کنم که اگر اسلام بدون تصویر جوان‌گرا و سازگار با علم و دانش تبیین نمی‌شد و دین و فرهنگ نبود،‌ نمی‌توانست نظامی مورد تکیه مردم و مورد احترام جهانیان در اواخر قرن بیستم قرار گیرد.

وی ادامه داد: ترکیبی که امام(ره) برای ما بیان کرد، یعنی جمهوریت و اسلامیت، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر،‌ اگر نبود شاهد چنین تحول شگرفی در جامعه خود نبودیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه مردم خواست ده‌ها ساله خود را در کلام امام و رهبری امام متبلور دیدند، گفت: جهانیان در برابر این انقلاب شکوهمند و بزرگ و مردمی بهت‌زده شدند و دیدند که چگونه یک رهبر دینی و معنوی می‌تواند این چنین در میان مردم کلامش صاحب نفوذ باشد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران،‌ انقلاب سیاسی نیست؛‌ گرچه با سیاست تنگاتنگ آمیخته است اما مسئله مهم اخلاق بوده و اخلاق بر سیاست مقدم است.

وی ادامه داد: امام(ره) با اخلاق اسلامی توانست هنرمندانه انقلاب را از کنار نفرت و انتقام عبور دهد و اگر این کار هنرمندانه امام نبود، کشور سالیان دراز مبتلا به جنگ داخلی می‌شد؛ این مردم بودند که با راهبری امام و اخلاق اسلامی گل را در لوله‌های تفنگ سربازان زدند و نشان دادند که چگونه انقلاب جاذبه‌ای دارد که می‌تواند همه را به مسیر حق و در مسیر عقلانیت جذب کند.

دکتر روحانی اظهار کرد: انقلاب اسلامی انقلابی اخلاقی، مسالمت‌آمیز، بدون بداخلاقی و بدون خشونت بود و دین اسلام پیام‌آور عدالت و اعتدال و مهربانی و برابری برای همه مردم است.

captcha