حضور مردمی در مراسم یوم‌الله 22 بهمن حاکی از زنده بودن شور انقلابی است
کد خبر: 3474729
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
کوششی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن:

حضور مردمی در مراسم یوم‌الله 22 بهمن حاکی از زنده بودن شور انقلابی است

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور گفت: حضور ارزشمند و میلیونی مردم در 22 بهمن حاکی از زنده بودن شور و نشاط اوایل انقلاب در مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین کوششی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن‌ و در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا( با بیان این مطلب گفت: تشکل‌های قرآنی به طور خاص، نسبت به انقلاب، نقش ویژه‌ای چه در پیروزی و چه در ادامه نهضت امام خمینی(ره) داشته‌اند.

وی ادامه داد: یکی از پایگاه‌ها و قرارگاه‌های اصلی انقلاب در دوران طاغوت، همین جلسات، محافل و تشکل‌های قرآنی بود که در آنها برنامه‌ریزی‌های انقلابی انجام می‌شد.

دبیر شورای عالی قرآن شهرداری تهران اظهار کرد: اینکه ماهیت انقلاب ما ماهیتی فرهنگی مبتنی بر معارف و آموزه‌های قرآنیست پس حضور عناصر و تشکل‌های قرآنی در سالروز پیروزی انقلاب، امری اجتناب‌ناپذیر است. به نوعی می‌توان گفت که حضور آنها، حضوری بی‌نظیر در عرصه انقلاب بود و تاکنون ادامه دارد و ان شاء الله ادامه خواهد داشت. 22 بهمن نیز نماد اصلی حضور در صحنه‌های انقلابی است که قرآنیان، حضور مؤثری داشتند.

حضور میلیونی مردم و جامعه قرآنی به تأسی از توصیه رهبر انقلاب

کوششی بیان کرد: حضور ارزشمند و میلیونی مردم، جامعه قرآنی، مردم دین‌دار و مذهبی به تأسی از توصیه رهبر معظم انقلاب، انسان را حیرت زده می‌کند. این مردم با شور و نشاط خاصی و پویا در این مناسبت شرکت‌ کردند که احساس می‌کنیم هنوز اول انقلاب است.

وی با تأکید بر اینکه هنوز این شور و هیجان اوایل انقلاب در مردم زنده است، اظهار کرد: که این نشان‌دهنده عِرق مذهبی و دینی مردم به نظام و ارزش‌های اسلامی و قرآنی است و پیروی مطلق از ولایت‌فقیه است. به نوبه خودم احساس خاصی نسبت به این جریان دارم و امیدواریم این عظمت همچنان پابرجا باشد و افرادی که پرچم قرآن و عترت دستشان است همچنان بتوانند گام‌های خوبی نسبت به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب بردارند.

کوششی درخصوص خاطره‌ای از بهمن 57، گفت: با وجود اینکه اوایل انقلاب حدود 13 سال بیشتر نداشتم و ساکن مشهد بودم اما آنقدر هیجان نسبت به حضور در عرصه‌های مختلف انقلاب داشتم که هنگامی که می‌خواستم شب بخوابم، چندین بار از خواب بیدار می‌شدم تا ببینم صبح شده است یا خیر تا در عرصه‌های مختلف شرکت کنم.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب و قبل از پیروزی 22 بهمن، نیروهای طاغوت و افرادی که برای سرکوب مردم، مأمور شده بودند در روستاهای بزرگ و نزدیک به شهرهای اصلی تانک آمده کرده بودند تا بتوانند مردم را سرکوب و متفرق کنند. اما هر چقدر این ابزارهای بازدارنده را رژیم در آن زمان بیشتر می‌کرد، حساسیت و عطش برای حضور مردم بیشتر می‌شد.

جهش سیاسی دانش‌آموزان قبل از پیروزی انقلاب

کوششی با اشاره به اینکه یادم هست که با سایر بچه‌ها از کوچه پس کوچه‌های مشهد عبور می‌کردیم تا به جمع تظاهرات‌کنندگان برسیم، عنوان کرد: گاهی هم که بچه‌ها برمی‌گشتند می‌دیدیم که بعضی‌ها مصدوم شده و آسیب دیده‌اند اما در این میان، تنها چیزی که احساس نمی‌شد خستگی، ترس و وحشت بود.

وی اظهار کرد: شجاعت قابل توجهی در میان تمامی بچه‌ها کم سن و سال دیده می‌شد. آنقدر روح شهادت و شهادمت در بچه‌ها قوی بود، انگار نه انگار که بچه‌ است و بدنش ضعیف است.

کوششی بیان کرد: بچه‌ها پرهیجان در عرصه‌ها حضور داشتند و حتی با وجود اینکه ذهنشان اطلاعات کافی سیاسی نداشت، اما وارد مذاکرات و مباحث اجتماعی و سیاسی می‌شدند که این خودش قابل توجه بود.

وی افزود: همچنین خاطرم است در مدارس نیز میان معلمان اوایل انقلاب دسته‌بندی بود که هر کدام سعی می‌کردند دانش‌آموزان را به سمت خودش جذب کند و همین مناظرات میان معلمان مدارس اتفاق می‌افتد موجب رشد و بالندگی بیشتر دانش‌آموزان در آن مقطع شده بود و فضا آنقدر آماده بود تا این رشد جهشی به لحاظ سیاسی در جامعه و میان دانش‌آموزان به وجود بیاید.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور تصریح کرد: این انقلاب راحت بدست نیامده است، بلکه محصول خون‌های پاکیست که با انگیزه مقدسی در تمامی سنین فراهم شده است.

وی ادامه داد: اینها خون‌هایشان را نثار انقلاب کردند تا بتوانیم به دستاورد ارزشی، انقلابی و دینی برسیم و انقلاب ما انقلابیست که ارزان بدست نیامده است و بسیاری از افراد فدا شدند تا ما این امنیت و شرایط بهبود برای فعالیت در عرصه‌های گوناگون به ویژه مذهبی داشته باشیم. این را ما در برابرش مسئولیم و باید آن را پاس بداریم و از آن به خوبی حراست کنیم تا در روز قیامت مدیون خون شهدا نباشیم.

captcha