تکرار شادمانه عید انقلاب/ تمرین همدلی برای مشق تکلیف
کد خبر: 3474842
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
گزارش ایکنا از راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن/

تکرار شادمانه عید انقلاب/ تمرین همدلی برای مشق تکلیف

گروه سیاسی: مردم شریف ایران اسلامی در سی‌و‌هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و 5 هزار نقطه دیگر این روز ملی را جشن گرفتند؛ امروز تکرار شادمانه عید انقلاب را بار دیگر به نظاره نشستیم که تمرینی بود برای مشق تکلیف در 7 اسفندماه.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امروز 22 بهمن 1394، این سرزمین سربلند و پهناور میزبان جشنی دیگر بود؛ امروز جشن 37 سالگی بهار انقلاب به صورت همزمان در تهران و 5 هزار نقطه دیگر کشور برای تجدید پیمان با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و بیان عزت، استقلال و سربلندی این وطن همیشه جاویدان برگزار شد.
امروز ده‌ها میلیون ایرانی آمدند که بگویند 22 بهمن روز اعلام وحدت، همدلی و همزبانی و روز غرور ملی همه ایرانیان از هر قوم و نژاد و روز تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی است؛ جمعیت پشت جمعیت آمدند تا نشان دهند حتی اگر هوا سرد باشد با گرمای وجود خود هوا را بهاری خواهند کرد.
امروز مردم شریف ایران، اقتدار و سربلندی این میهن عزیر را به همه جهانیان نشان دادند و اعلام کردند ما پیروان پیر قرن، نه تنها خستگی در دل‌هایمان راه ندارد بلکه خودمان را برای ادامه راه آماده می‌کنیم و باید بسیاری دیگر از قله‌های پیروزی را فتح کنیم تا راه انقلاب کج نرود.
امروز، روز یادآوری صبوری و برباری صمیمانه مردم دیاری بود که 37 سال، محکم و استوار چون دماوند، پشت انقلاب خود و به آرمان‌ها وفادار مانند و به یاد آوردند که عده‌ای برای این انقلاب چه کردند.
22بهمن امسال همه استان‌هایی که نامی از شکوه این ملت و عظمت این سرزمین بر لوح جان داشتند یکپارچه نام بلند وطن را فریاد زدند تا به دوربین‌های جهانی که مدام فریاد می‌زدند نیایید، اعلام کنند که آمدیم تا فریاد بزنیم انقلابی هستیم و انقلابی خواهیم ماند.
امروز زنان این سرزمین، زینب‌گونه آمدند تا نشان دهند نسلی آزاده را برای فردا و فرداها پرورش می‌دهند تا استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای دنیا به نمایش بکشند. امروز همه آمدند تا خواب شرق و غرب جهان را آشفته کنند، آری روز خدا فرا رسید و 22 بهمن همچنان بر تارک این سرزمین می‌درخشد.
امروز شمع‌های آزادی‌خواهی مردمان این سرزمین به عدد 37 رسیدند؛ امروز پرچم‌ها و غیرت‌ها بر مردانگی این وطن؛ دیار پایمردی‌ها، سرزمین مردانِ مرد، شهادت داده و مردم به «آزادی» سلامی دیگر دادند.
مردم شریف تهران نیز پای به پای سایر هم‌میهنان آمدند تا بار دیگر فریاد انقلابی بودن و وطن دوستی خود را به رخ جهانیان بکشند. امروز میادین انقلاب و آزادی؛ این میادین خاطره‌انگیز، بار دگر سرشار از فریاد آزادی‌خواهی و عشق به میهن شد؛ امروز مردم تهران اوج عشق و دلدادگی را به نمایش گذاشتند.
مردم عزیز تهران بر اساس برنامه اعلا‌م‌شده از مسیرهای ده‌گانه از مسجد امام حسین(ع)، مسجد جامع ابوذر، مسجد امام هادی(علیه‌السلام)، مسجد دارالسلام، مسجد الجواد(علیه‌السلام)، مسجد حضرت امیر(علیه‌السلام)، مسجد حضرت ابوالفضل(علیه‌السلام)، مسجد جامع امام سجاد(علیه‌السلام)، مسجد امام جعفر صادق(علیه‌السلام)، خود را به میعادگاه عاشقان رساندند تا لرزه بر اندام تمام دشمنان قسم خورده ایران بیاندازند.
امروز در این شهر بوی شکوفه‌های بهاری پیچید؛ مردم تهران نیز پا به پای سایر هموطنان آمدند که بگویند ما برگ زرین تاریخیم و گفتند آهن آب دیده را رنگ عوض نمی‌کند.
از ساعت‌های ابتدایی امروز سیل جمعیت شهر تهران بیشتر و بیشتر می‌شد تا خود را به محل نهایی مراسم برسانند. در جریان مسیر راهپیمایی کودکانی را مشاهده می‌کردم که قرار است جوانان برومند فردا باشند؛ کودکانی که با چه شور و علاقه‌ای مسیر راهپمایی را طی می‌کردند تا این انقلاب که امانتی در دست ماست به سلامت به دست آیندگان برسد.
در مسیر برپایی این راهپیمایی غرفه‌های متعددی از جمله‌ غرفه‌های قرآنی شامل غرفه‌های فعالیت‌های قرآنی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری مسابقات قرآنی، تجلیل از نونهالان و کودکان قرآنی، توزیع بسته‌های فرهنگی و اجرای زنده سروده‌های انقلابی توسط گروه رزم‌نوازان نیروی و همچنین غرفه «انقلاب» دارالقرآن خانه کارگر با برنامه‌های متنوعی مانند طرح «قرآن بخوانید و جایزه بگیرید» برای کودکان به همراه اهدای جوایز برپا بود.
در غرفه قرآنیان که به همت کمیته قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی برپا شده بود، شبکه رادیویی قرآن و شبکه قرآن سیما نیز مستقر بودند که با پخش برنامه‌های زنده به پوشش راهپیمایی 22 بهمن و حضور پرشور قرآنیان در این مراسم می‌پرداختند.
همچنین نمایشگاه تفسیر سوره مبارکه «اسراء» به صورت مردم‌نهاد در مسیر راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن و در خیابان آزادی واقع شده بود و به مضمون استکبارستیزی و ضرورت مقاومت و ایستادگی می‌پرداخت.
در این نمایشگاه موضوع صهیونیسم و قدرت انقلاب اسلامی و نیز ضرورت تقویت جبهه مقاومت از سوی بازدیدکنندگان این نمایشگاه مورد تأکید قرار گرفت.
امروز موشک ماهواره‌بر سیمرغ همزمان با 22 بهمن در قسمت شرقی میدان آزادی به نمایش در آمد. همچنین برخی از مردم عزیز تهرانی با نقاشی برخی از شهدای مدافع حرم، یاد و خاطره این عزیزان را گرامی داشتند.
سامانه موشکی زمین به زمین «عماد» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به یکی از جذابیت راهپیمایی 22 بهمن تبدیل شده بود. همچنین غرفه‌هایی برای آشنایی با گروه‌های تکفیری، توسعه کارآفرینی و رونق داخلی و ... در مسیرهای برگزاری راهپیمایی 22 بهمن برپا بود.
تصاویر رنگارنگی از اقشار مختلف از کارگران و بازاریان گرفته تا جامعه پزشکان و ورزشکاران در جریان مسیر این راهپیمایی قابل مشاهده بوده که همه برای نشان دادن عشق و علاقه خود به امنیت و سربلندی این وطن سربلند آمده بودند.
امروز همچنین هزاران عکاس و خبرنگار داخلی و خارجی تجلی شعور سیاسی مردمان این سرزمین را به جهانیان مخابره کردند.
پرچم سه رنگ سبز و سفید و قرمز گویای حضور میلیونی این مردم بود و دل همه مردم تهران برای این پرچم می‌تپید و گرمای وجود شان عیدی دیگر برای ملت ایران رقم زد.
در دستان راهپیمایان تهرانی پلاکاردهایی وجود داشت که شعارهایی نظیر «در غیرت ما ذلت نمی‌گنجد»، «آنهایی که خواب آمریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند»، «لبیک یا خامنه‌ای»، «تا آخر ایستاده‌ایم»، «الله اکبر»، «اجازه نفوذ نمی‌دهیم»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و ... قابل مشاهده بود.
همزمان با حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله بیست و دوم بهمن و قرار گرفتن در ایام انتخابات، این موضوع در راهیمایی نیز نمود پیدا کرده است.
پلاکاردهایی در دست مردم بود که نشان می‌داد، مردم ایران همچنان که امروز برای دفاع از انقلاب و نظامشان آماده‌اند، حضور در انتخابات را نیز یک تکلیف می‌دانند و در حال آماده شدن برای انتخاب نمایندگان اصلح هستند.
مسئولان و دست‌اندرکاران نظام جمهوری اسلامی نیز پای به پای مردم در این راهپیمایی مشارکت کردند تا امروز شاهد تجلی همدلی و همزبانی دولت و این ملت عزیز باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور در اولین لحظات مراسم سی‌وهفتمین فجر انقلاب اسلامی از حوالی خیابان بهبودی به جمع راهپیمایان پیوست و مورد استقبال پرشور مردم قرار گرفت.
روحانی در جمع خبرنگاران گفت: امروز را به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم و سپاسگزارم از ملت غیوری که بعد از 37 سال همچون سال‌های اول انقلاب در صحنه هستند.
وی ادامه داد: امروز اجتماع مردم غیور ایران را در تهران و سراسر کشور مشاهده می‌کنیم و برای رسیدن به تمام اهدافمان راه 22 بهمن 57 را باید ادامه دهیم.
رئیس جمهور همچنین اظهار کرد: بی‌تردید می‌توانیم به همه آرمان‌های خود با همت مردم و اتحاد و وحدت و انسجام دست پیدا کنیم.
وی اضافه کرد: ما می‌توانیم با کمک مردم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به همه اهداف خود دست پیدا کنیم.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از تقاطع خیابان‌های قریب و آزادی در جمع راهپیمایان یوم‌الله 22 بهمن حضور یافت و به جمع میلیونی حماسه ملت ایران پیوست و مورد استقبال شهروندان تهرانی قرار گرفت.
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه، سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت، از جمله دیگر مقامات لشکری و کشوری حاضر در جمع راهپیمایان تهرانی بودند.
در این مراسم قطعنامه‌ای قرائت شد که در بخش‌هایی از آن آمده است: «حمد و سپاس بی‌پایان خداوند یکتای بی‌همتا را که در پرتو تعالیم پیامبر اعظم (ص) و در سایه‌سار شجره‌ی طیبه "انقلاب اسلامی"، مقاومت و ایستادگی ملت ایران را مشعل فروزان حق‌طلبی، آزادی‌خواهی و سربلندی ملل و جوامع جهانی قرار داد و در عصر "جاهلیت مدرن"، اندیشه‌های ناب امام(ره) و مقام معظم رهبری را نویدبخش "تمدن نوین اسلامی" گردانید و "ولایت فقیه" این یادگار ارجمند حضرت روح‌الله را محور وحدت، انسجام، استقامت، پیشرفت و سربلندی ایرانیان و هدایت‌گر جامعه بشری به قله‌های صلح، سعادت و رستگاری قرار داد.
ملت مسلمان و فهیم ایران، ضمن بیعت مجدد با آرمان‌های بلند امام (رحمت‌الله علیه)، مبانی، خطوط اساسی و اصول انقلاب اسلامی برگرفته از رهنمودهای آن امام همام را قطب‌نمای حرکت مردم و مسئولان و ضامن تداوم عزت انقلاب اسلامی دانسته و بر ضرورت توجه به اندیشه و سیره بنیانگذار جمهوری اسلامی در همه ابعاد تأکید می‌نماید.
ما مردم مقاوم و متحد ایران اسلامی، با تأکید بر اینکه باز شدن درهای کشور به روی شرکت‌ها و کمپانی‌های غربی در دوره "پسا‌ برجام"، نه تنها  نباید توجه عملی به "اقتصاد مقاومتی" را به محاق فراموشی بسپارد، بلکه می‌بایست با اجرای سیاست‌های "اقتصاد مقاومتی" و راهبرد "مدیریت جهادی" در صحنه تولید ملی، با به میدان‌آوردن کار و سرمایه ایرانی و نیز اتکا به جوانان جسور، خلاق و کارآفرین، این مقطع را به فرصتی برای استحکام‌بخشی ساخت درونی قدرت جمهوری اسلامی تبدیل کند؛ لذا هرگونه کوتاهی در این زمینه را یک خطای راهبردی تاریخی دانسته و از دولت و دستگاه‌های ذیربط می‌خواهیم «تقویت تولید داخلی» را به‌عنوان یکی از ارکان مهم مقاوم‌سازی درونی اقتصاد، برای اشتغال جوانان، رفع بیکاری و بهبود  فضای کسب و کار و رونق اقتصادی کشور، به‌طور جدی دنبال کرده و با هرگونه سیاست مسامحه‌کارانه در این زمینه مقابله و به شدت برخورد نمایند.
ملت رشید و سرافراز ایران، با حضور حماسی و مشارکت گسترده و دشمن‌شکن خود در انتخابات اسفند ماه و انتخاب نمایندگان و خبرگانی انقلابی، متدین، خدمتگزار و متخصص بر اساس رهنمودهای حضرت امام (ره) و مقام عظمای ولایت، دشمنان انقلاب را در رسیدن
به اهداف شوم خود ناکام ساخته و در روز هفتم اسفند ماه بصیرت و همدلی و همزبانی ملت ایران را با خلق حماسه‌ای دیگر در مقابل چشم جهانیان به نمایش می‌گذارد».
باید گفت که امروز روز پرغرور تقویم ایرانی بود و مردم سرافراز این سرزمین اعلام کردند که ای ایران زیبا، ما همه یار مهربان توایم. امروز ایران به ظاهر سرد اما به برکت وجود مردمانش گرم بود و مهربانی و وفاداری، دوباره تفسیر شد.
ملت شریف ایران، این وطن به خود می‌بالد که فرزندانی چون شما دارد. سلام بر شما حافظان غیرت، وفاداری، مردی و مردانگی.
بنابر این گزارش سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، پایان بخش مراسم راهیپمایی یوم‌الله 22 بهمن بود.
رئیس جمهور ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به ملت ایران و رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: 37 سال پیش قیام مردم ایران برای به دست گرفتن کشور به نتیجه رسید؛ در حالی که مردم صدها سال بود که تحت نظام سلطه زندگی می‌کردند و یک فرد مستبد بر سرنوشت کشور حاکم بود.
وی افزود: مردم در قیام‌ها و نهضت‌های متعددی حضور داشتند و علی‌رغم موفقیت‌ها و پیروزی‌های فراوان نتوانستند استبداد را از سر مردم بردارند و ده‌ها سال بود که قدرت‌های خارجی و به ویژه آمریکا بر سرنوشت مردم مسلط بودند و مردم دیگر تحمل استبداد و استعمار و سلطه خارجی را نداشتند و به دنبال آرمان «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران» بودند.

دکتر روحانی تصریح کرد: مردم ایران در قالب همین سه شعار توانستند استقلال خود را به دست بیاورند و به سلطه خارجی پایان دهند؛ رهایی و آزادی را به دست آورند و در چارچوب اسلام و ارزش‌های دینی، نظامی را که خواست مردم بود با رأی قاطع، برپاکنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هیچ کس نباید در این مسئله تردید داشته باشد که این حرکت اجتماعی اگر از دل نهاد دین برآورده نمی‌شد و رهبری آن به عهده مرجع عالیقدر تقلید و رهبر مورد اعتماد مردم نبود، بسیج عمومی اتفاق نمی‌افتاد و باز هم گمان نمی‌کنم که اگر اسلام بدون تصویر جوان‌گرا و سازگار با علم و دانش تبیین نمی‌شد و دین و فرهنگ نبود،‌ نمی‌توانست نظامی مورد تکیه مردم و مورد احترام جهانیان در اواخر قرن بیستم قرار گیرد.

وی ادامه داد: ترکیبی که امام(ره) برای ما بیان کرد، یعنی جمهوریت و اسلامیت، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر،‌ اگر نبود شاهد چنین تحول شگرفی در جامعه خود نبودیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه مردم خواست ده‌ها ساله خود را در کلام امام و رهبری امام متبلور دیدند، گفت: جهانیان در برابر این انقلاب شکوهمند و بزرگ و مردمی بهت‌زده شدند و دیدند که چگونه یک رهبر دینی و معنوی می‌تواند این چنین در میان مردم کلامش صاحب نفوذ باشد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران،‌ انقلاب سیاسی نیست؛‌ گرچه با سیاست تنگاتنگ آمیخته است اما مسئله مهم اخلاق بوده و اخلاق بر سیاست مقدم است.

یادآور می‎شود در پایان مراسم و همزمان با پخش اذان ظهر از مأذنه‎های مساجد تهران، نماز جماعت با حضور خیل عظیم حاضران در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن اقامه شد.

تهیه گزارش از اکبر ابراهیمی

captcha