انقلاب اسلامی، انقلابی اخلاقی و مسالمت‌آمیز بود/ پروژه ایران‎هراسی شکست خورده است
کد خبر: 3474850
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
رئیس‌جمهور:

انقلاب اسلامی، انقلابی اخلاقی و مسالمت‌آمیز بود/ پروژه ایران‎هراسی شکست خورده است

گروه سیاسی: حجت‎الاسلام والمسلمین حسن روحانی ظهر امروز در جمع خیل عظیم مردم انقلابی تهران که در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر حماسه آفریدند، گفت: انقلاب اسلامی انقلابی اخلاقی، مسالمت‌آمیز، بدون بداخلاقی و بدون خشونت بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور، امروز، 22 بهمن در جشن ویژه سی‌و‌هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی تهران، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به ملت ایران و رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: 37 سال پیش قیام مردم ایران برای به دست گرفتن کشور به نتیجه رسید؛ در حالی که مردم صدها سال بود که تحت نظام سلطه زندگی می‌کردند و یک فرد مستبد بر سرنوشت کشور حاکم بود.

وی افزود: مردم در قیام‌ها و نهضت‌های متعددی حضور داشتند و علی‌رغم موفقیت‌ها و پیروزی‌های فراوان نتوانستند استبداد را از سر مردم بردارند و ده‌ها سال بود که قدرت‌های خارجی و به ویژه آمریکا بر سرنوشت مردم مسلط بودند و مردم دیگر تحمل استبداد، استعمار و سلطه خارجی را نداشتند و به دنبال آرمان «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران» بودند.

دکتر روحانی تصریح کرد: مردم ایران در قالب همین سه شعار توانستند استقلال خود را به دست بیاورند و به سلطه خارجی پایان دهند؛ رهایی و آزادی را به دست آورند و در چارچوب اسلام و ارزش‌های دینی، نظامی را که خواست مردم بود با رأی قاطع، برپاکنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هیچ کس نباید در این مسئله تردید داشته باشد که این حرکت اجتماعی اگر از دل نهاد دین برآورده نمی‌شد و رهبری آن به عهده مرجع عالیقدر تقلید و رهبر مورد اعتماد مردم نبود، بسیج عمومی اتفاق نمی‌افتاد و باز هم گمان نمی‌کنم که اگر اسلام بدون تصویر جوان‌گرا و سازگار با علم و دانش تبیین نمی‌شد و دین و فرهنگ نبود،‌ نمی‌توانست نظامی مورد تکیه مردم و مورد احترام جهانیان در اواخر قرن بیستم قرار گیرد.

وی ادامه داد: ترکیبی که امام(ره) برای ما بیان کرد، یعنی جمهوریت و اسلامیت، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر،‌ اگر نبود شاهد چنین تحول شگرفی در جامعه خود نبودیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه مردم خواست ده‌ها ساله خود را در کلام امام و رهبری امام متبلور دیدند، گفت: جهانیان در برابر این انقلاب شکوهمند و بزرگ و مردمی بهت‌زده شدند و دیدند که چگونه یک رهبر دینی و معنوی می‌تواند این چنین در میان مردم کلامش صاحب نفوذ باشد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران،‌ انقلاب سیاسی نیست؛‌ گرچه با سیاست تنگاتنگ آمیخته است اما مسئله مهم اخلاق بوده و اخلاق بر سیاست مقدم است.

وی ادامه داد: امام(ره) با اخلاق اسلامی توانست هنرمندانه انقلاب را از کنار نفرت و انتقام عبور دهد و اگر این کار هنرمندانه امام نبود، کشور سالیان دراز مبتلا به جنگ داخلی می‌شد؛ این مردم بودند که با راهبری امام و اخلاق اسلامی گل را در لوله‌های تفنگ سربازان زدند و نشان دادند که چگونه انقلاب جاذبه‌ای دارد که می‌تواند همه را به مسیر حق و در مسیر عقلانیت جذب کند.

دکتر روحانی اظهار کرد: انقلاب اسلامی انقلابی اخلاقی، مسالمت‌آمیز، بدون بداخلاقی و بدون خشونت بود و دین اسلام پیام‌آور عدالت و اعتدال و مهربانی و برابری برای همه مردم است.

وی گفت: مردم ما در دوران انقلاب برای تثبیت انقلاب و سال‌های بعد در برابر تجاوز بیگانگان قربانی‌های فراوانی را تقدیم انقلاب کردند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به وضعیت کنونی ایران در منطقه و جهان اظهار کرد: کشورهایی که سالیان دراز با مردمان کشورهای جهان سوم و با مردم ایران با زبان زور سخن می‎گفتند،‌ امروز بعد از حدود 4 دهه از پیروزی انقلاب به خوبی حس کرده‌اند و این مسئله را لمس کرده‌اند که مردم بزرگ ما در برابر هیچ فشاری و در برابر هیچ تهدیدی تسلیم نخواهند شد؛ این مردم غیور سرزمین ایران بود که در برابر تجاوز بیگانگان به دنبا نشان دادند که با استقامت و قدرت در برابر تجاوز می‌ایستند و در 10 سال اخیر نشان دادند در برابر تحریم‌های شدید بین‌المللی سر فرود نمی‌آورند.

وی تصریح کرد: امروز همه آنهایی که یا بخاطر کینه یا بدفهمی از حرکت انقلابی مردم یا از روی بدخواهی به دنبال فشار بر مردم ایران بودند، امروز به خوبی در برابر عظمت مردم ایران سر فرود آوردند و از اقدامات گذشته خود مأیوس هستند.

دکتر روحانی افزود: امروز با پیروزی ملت بزرگ ایران با توافق هسته‌ای همه جهانیان فهمیدند که این ملت بزرگ و عظیم نه تنها در میدان جنگ و دفاع می‌تواند در برابر قدرت‌های جهان بایستند و آنها را وادار به شکست و سرافکندگی کند، بلکه در عرصه دیپلماسی و منطق و استدلال هم در برابر جهانیان قدرت توافق دارد و می‌تواند حقوق ملی خود را به کرسی بنشاند و با استدلال حقوقی و سیاسی انسجام و وحدت ملی در سایه هدایت‌های رهبری تمام قطعنامه ظالمانه شورای امنیت علیه ملت ایران را لغو کند و همه قطعنامه‎های شورای حکام را برای همیشه به تاریخ بسپارد و به جهانیان ثابت کند که آنچه در مورد ملت ایران می‌گفتند که در پی تهدید کشورهای منطقه است، دروغ است.

وی گفت: امروز شورای حکام آژانس، سازمان ملل متحد و افکار عمومی جهان به خوبی پذیرفته‌اند که تبلیغات صهیونیسم و استکبار جهانی و آمریکا علیه ایران دروغ بوده و از واقعیت تهی است و مردم ایران مردمی صلح‌خواه هستند و برای ثبات و امنیت منطقه و جهان تلاش می‌کنند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ما به کمک مردم و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توانستیم پروژه ایران‌هراسی را به شکست بکشانیم، اظهار کرد: ما توانستیم دنیا را متوجه کنیم که مردم ایران مردمی منطقی و طالب یک زندگی مسالمت آمیز در سایه سایر کشورهای دوست منطقه هستند و تهدیدهایی که نسبت به صلح و امنیت جهانی به مردم ایران نسبت می‌دادند، بی‌اساس بوده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز دوران تثبیت انقلاب اسلامی را به پایان برده‌ایم، افزود:‌ امروز روزی است که باید دوران پیشرفت همراه با عزت ملی آغاز شود؛ می‌بینیم که بعد از 37 سال قدرت‌های جهانی به خوبی فهمیده‌اند که دولت ایران یک دولت موقت نیست؛ دولت ایران دولتی نیست که قابل انزوا باشد و ملت ایران ملتی نیست که بتوان اراده و تصمیم این ملت را از صحنه اجتماعی جهانی دور کرد؛ امروز همه قدرت‌های جهانی به اشتباهات 37 ساله گذشته خود معترف هستند و همه جهان مایل به تعامل و روابط خوب با ملت بزرگ ایران هستند.

رئیس جمهور با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با کشورهای مختلف طی روزهای گذشته اظهار کرد: دنیا امروز فهمیده زبان تحریم و تحقیر پایان یافته است و فهمیده با ملت ایران تنها می‌توان با زبان تعظیم و تکریم سخن گفت.

وی تصریح کرد: امروز هدف ما ساختن ایران آباد و پیشرفته است و این کار در صورت انزوای کشور امکان‌پذیر نخواهد شد؛ ما باید از سرمایه و دانش و تکنولوژی جهان استفاده کنیم.

روحانی ادامه داد: مردم ما مردمی هستند دارای علم و فرهنگ و اراده برای تلاش و کوشش. ما امروز قادر هستیم بهترین صنعت‌ها را با برنامه‌ریزی درست به جهان عرضه کنیم و به رقابت بپردازیم؛ با کمک مردم و اقتصاد مقاومتی ایرانی آباد و سرافراز بهتر از گذشته خواهیم ساخت.

وی افزود: امروز روز تقابل جناح‌ها و احزاب با یکدیگر نیست؛ امروز همه باید با هم متحد شویم و دست به دست هم بدهیم؛ امروز هرگونه تقابل و منازعه خلاف مصالح و منافع ملی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما برای توسعه و پیشرفت کشور نیاز به اجماع داخلی و برجام 2 داریم، اظهار کرد: ما همه باید برای ساحتن ایران به یک اقدام مشترک ملی دست بزنیم. رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه فرموده‌اند که باید به رشد 8 درصدی برسیم؛ اگر بناست این امر تحقق یابد،‌ باید تمام سرمایه داخل در این زمینه فعال شود و علاوه بر آن ما نیاز به جذب سرمایه خارجی داریم که این امر شدنی است.

وی تأکید کرد: دولت با کمک مردم می‌تواند معضلات را برطرف کند و سال آینده سال شکوفایی و پیشرفت کشور ایران است.

دکتر روحانی با اشاره به در پیش بودن انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: ما در آستانه انتخابات سرنوشت‌سازی هستیم؛ مردم در هفتم اسفند برای دو انتخابات پای صندوق‌های رأی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: انقلاب ما انقلاب میدان دادن به زن و مرد و پیر و جوان به ویژه جوانان بوده است؛ امام این راه را برای ما مشخص کرده‌اند. اساس انقلاب آزادی آرای مردم، حقوق اساسی مردم، اخلاق، اسلام و قانونمداری است و این انقلاب برای مردم است و تعلق به هیچ جناح و حزب خاص ندارد.

دکتر روحانی با بیان اینکه انقلاب ما بازگشت به اخلاق و مدنیت بوده است، اظهار کرد: در بهار سی و هشتم انقلاب ما در سایه وحدت و یکپارچگی از مشکلات عبور خواهیم کرد و وظیفه تک تک ما این است که از این انقلاب شکوهمند و آرمان‌های آن به خوبی دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه باید زبان انقلاب را روزآمد کنیم، گفت: انقلابی در عصر ما یعنی اهل مشارکت، اهل مدارا، اهل مقاومت و باید کاری کند که کالای کشورش در بازار جهان قدرت رقابت داشته باشد؛ انقلابی امروز اهل امید، نشاط و سازندگی است و می‎خواهند ایران را بسازد، انقلابی امروز می خواهد به ایران منزلت بیشتر بدهد و می خواهد چهره رحمانی و انسانی اسلام را به جهانیان معرفی کند.

وی گفت: انقلاب ما می‌خواهد به دنیا بگوید کسانی که در منطقه به دروغ دم از اسلام می‌زنند و آدم می‌کشند، نه مسلمان هستند و نه انقلابی.

دکتر روحانی تصریح کرد:‌ هر کس امروز خطری را از کشور دور کند و برای پیشرفت کشور قدمی بردارد و برای وحدت ایران تلاش کند انقلابی است.

رئیس جمهور اظهار کرد: یک اقدام مشترک ملی برای وحدت و آشتی ملی داریم تا با اراده انقلابی و با هدایت‌های مقام معظم رهبری کار را به پیش ببریم.

وی با بیان اینکه انتخابات پیش رو مصداقی از گفت‌وگوی ملی است، افزود: انقلاب ما در پای صندوق‌ها تبلور پیدا می‌کند؛ مقاومت و اقتدار ما در سایه مشارکت ماست و نباید کسی با صندوق رأی قهر کند.

وی با ضرورت مشارکت همگانی مردم در انتخابات گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، فرضاً اگر کسی به حکومت و نظام نقد دارد نباید با صندوق آرا قهر کند؛ چرا که حق‌الناس است و همه باید به آن احترام بگذاریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه سرمایه اجتماعی ما در پای این صندوق خواهد بود، اظهار کرد: امروز اگر شهروندی و یا جریان سیاسی گله‎ای دارد و ناملایمتی دیده است، باید فعالانه پای صندوق آرا برود و بدانیم رأی ملت حرف آخر را خواهد زد؛ رأی شهروندان ما می‌تواند راه گشای منطقه و جهان باشد.

دکتر روحانی در پایان تصریح کرد: رأی شما در هفتم اسفند رأی به امید، عقلانیت و قانون است؛ رأی به دفاع از حقوق ملت است، رای ما نه به آنهایی است که می‌خواهند به قانون پشت کنند و نه به آنهایی است که افراط و منازعه می‌کنند؛ رأی ما امید، ایران آباد و آزاد است و ما ایران را خواهیم ساخت و عظمت ملی ایران را به نقطه مطلوبش خواهیم رساند.

captcha