بحران ارزش‌ها، اولین خطری که انقلاب را تهدید می‌کند
کد خبر: 3474929
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

بحران ارزش‌ها، اولین خطری که انقلاب را تهدید می‌کند

گروه سیاسی: امام جمعه داورزن با بیان اینکه این روزها عده‌ای دل ملت خالی را نکنند و گفته‌هایشان سم مهلک برای ملت نباشد، در تحلیل خطراتی که در کمین انقلاب است، اظهار کرد: اولین تهدید، بحران ارزش‌ها است، این روزها متاسفانه ارزش‌های خوب با ارزش‌های بد جایگزین می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمود مداحی، امام‌جمعه شهرستان داورزن 22 بهمن ماه در جمع مردم این شهرستان با تبیین علل سقوط نظام شاهنشاهی و خطراتی که امروز انقلاب‌اسلامی ایران را تهدید می‌کند، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین علل سقوط نظام‌شاهی و پهلوی مسئله فرهنگی و دائر کردن مراکز فساد و قمار توسط محمد رضا پهلوی بود تا جایی که حضرت امام خمینی(ره) بیان کردند: مهم ترین مسنله مسنله فرهنگ است و رهبر معظم انقلاب مسنله فرهنگ ر‌ازیربنای همه چیز می داند.

وی با اشاره به اینکه دومین عامل سقوط، ایجاد رعب و وحشت در دل مردم، ایجاد مراکز پلیس‌مخفی ساواک، ایجاد زندان‌های متعدد و دستگیری مردم و امنیتی‌کردن جامعه بود، تصریح کرد: حزب‌ رستاخیز تاسیس کردند و گفتند هر کس درحزب شرکت نکند ایرانی نیست و او غیر‌ ایرانی است، انقلاب‌ سفید آوردند که امام(ره) آن را انقلاب سیاه نامید، و در خیلی از این صحنه‌ها کشور ما جزیره امنی برای کشورهای استکبار‌ جهانی از جمله انگلیس و آمریکا بود.

امام جمعه داورزن با تاکید بر اینکه با شعار فضای باز سیاسی به جنگ اسلام و قرآن آمدند، ابراز کرد: فضای باز سیاسی یعنی چی، یعنی هر کسی هر مدرکی هر مکتبی و هر فکری که دارد آزاد است هر کاری بکند، یعنی وهابی، بهایی، مرتجعین وابسته به دشمنان اسلام بیایند و حرف بزنند و کسی موضع نگیرد.

وی ابراز کرد: در این فضای باز سیاسی کسانی که حق نداشت حرف بزند روحانیت بود، حزب‌اللهی‌ها بودند افراد مومن و معتقد به دین بودند. کار را تا جایی پیش بردند که روزنامه اطلاعات به قلم رشیدی مطلق در دی 1356 به امام‌خمینی(ره) و ملت اهانت کرد.

وی با بیان اینکه مراقب باشیم آنچه که باعث سقوط حکومت پهلوی شده است دوباره تکرار نشود، افزود: نباید دیگر اجازه دهیم دشمنان اسلام و قرآن در قالب سکولار و فتنه گران بیایند و از استکبار حمایت کنند.

وی با بیان اینکه دشمن غدیر را از ما گرفت و نگذاشت حضرت‌علی(ع) بعد از پیامبر اسلام روی کار بیاید ولی نمی‌تواند حسین(ع) را از ما بگیرد، نمی‌تواند قیام کربلا را از ما بگیرد، تصریح کرد: مردم مطیع رهبر هستند و همه با وحدت پشت سر امام و رهبری حرکت کردند، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی همت و تلاش مجاهدان فی سبیل الله است و این ملت نخواهد گذاشت این تلاش‌ها و خون شهدا از بین برود این ملت بی وفا نیست.

وی با بیان اینکه این روزها عده‌ای دل ملت خالی را نکنند و گفته‌هایشان سم مهلک برای ملت نباشد، در تحلیل خطراتی که در کمین انقلاب است، اظهار کرد: اولین تهدید، بحران ارزش‌ها است، این روزها متاسفانه ارزش‌های خوب با ارزش‌های بد جایگزین می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از تهدیدات انقلاب ورود و ظهور روشنفکران مرتجع و غربی است که مملکت اسلامی را می‌خواهند به زیر پرچم هخامنشی ببرند است، تصریح کرد: گاهی در اطلاعیه و گاهی در روزنامه‌هایشان می‌نویسند و گاهی مسانل ایرانی را بر مسانل اسلام و انقلاب ترجیح می‌دهند.

حجت الاسلام مداحی با تاکید بر اینکه ما انقلاب کردیم که ارزش‌های انقلاب روی کار بیاید، اظهار کرد: آن‌ها به ملت ایران ظلم کردنداما  مردم ایران به پا خواستند تا ارزش ها و اسلام را زنده کنند.

امام‌جمعه داورزن با اشاره به اینکه یکی دیگر از خطراتی که انقلاب را تهدید می‌کند، ظهور طبقه‌ای است که انقلاب از مسیر اصلی خارج می‌کند، اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که انقلاب را بیش از دیگر موارد تهدید می‌کند، انحراف خواص است، انحراف خواص وقتی صورت بگیرد بسیاری از مشکلات از جمله موضع‌گیری در برابر رهبر معظم انقلاب، موضع‌گیری در برابر نیروهای انتظامی و بسیج و تریبون‌های نماز جمعه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: انحراف خواص خطرناک‌ترین پدیده در جامعه است، همان خواصی که حضرت‌علی(ع) را به چالش کشیدند، همان خواصی که امروز انقلاب ما را دچار زحمت کردند، ولی همه بدانند ملت ما هوشیار است و بیدار و به کسی اجازه نخواهد داد.

امام‌جمعه شهرستان داورزن با بیان اینکه امروز در جامعه متاسفانه افرادی با منزوی کردن نیروهای حزب‌اللهی و مومن کشور از قدرت، آن‌ها را به حاشیه رانده‌اند، تصریح کرد: این هم یکی از خطراتی است که انقلاب را تهدید می‌کند.

captcha