مسابقات حفظ قرآن در اتیوپی برگزار شد
کد خبر: 3474953
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵

مسابقات حفظ قرآن در اتیوپی برگزار شد

گروه بین‌الملل: مسابقات حفظ قرآن کریم با مشارکت 111 شرکت‌کننده در دو بخش آقایان و بانوان در اتیوپی برگزار شد.

مسابقات حفظ قرآن در اتیوپی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «
hqmi.org»، این مسابقات به همت انجمن آموزش حفظ قرآن «خدمت به کتاب خدا» کشور اتیوپی و با همکاری انجمن جهانی حفظ قرآن برگزار شد.

این مسابقات در مقر مرکز اسلامی «النور» در منطقه «دیر دوا»(شرق اتیوپی) برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این مسابقات با نظارت کمیته داوران در رشته‌های حفظ کامل قرآن، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء و حفظ 5 جزء به رقابت پرداختند.

آیین تجلیل از نفرات برگزیده این مسابقات با حضور «شیخ عمر خضیر أمبور»، رئیس شورای عالی اسلامی منطقه «دیر دوا» اتیوپی، «شیخ عبدالسلام عمر»، مشاور شورای اداری مرکز اسلامی النور، «خالد بن عثمان»، نماینده انجمن جهانی حفظ قرآن و شماری از علما، مدرسان و مربیان قرآنی، حافظان قرآن و علاقه‌مندان به امور قرآنی برگزار شد.

سخنرانان این مراسم ضمن تبریک به نفرات برتر این مسابقات، قرآن‌آموزان را به ادامه حفظ قرآن و تمسک به تعالیم و احکام والای قرآن تشویق و تأکید کردند: اهل قرآن باید با تعامل و رفتار نیکو و پسندیده در جامعه الگویی برای دیگران باشند.

در پایان این مراسم، از نفرات برتر مسابقات تجلیل و جوایز و هدایایی به آن‌ها اهدا شد.

اِتیوپی با نام رسمی جمهوری دموکراتیک فدرال اتیوپی، کشوری محصور در خشکی است در شاخ آفریقا قرار گرفته‌ است. این کشور با ۸۲/۵ میلیون نفر جمعیت دومین کشور پرجمعیت و با ۱/۱۰۰ هزار کیلومتر مربع دهمین کشور بزرگ آفریقا است. پایتخت آن آدیس آبابا است.

captcha