مکاتب بشری فرد را به سعادت مطلوب نمی‌رساند
کد خبر: 3474972
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
محمدی:

مکاتب بشری فرد را به سعادت مطلوب نمی‌رساند

گروه سیاسی: مسئول حوزه علمیه خواهران استان زنجان گفت: نسخه‌هایی كه بشر برای دیگری می‌پیچد، دوای مشكلات نخواهد بود و فرد را به سعادت مطلوب نمی‌رساند و آن‌چه مكاتب و اندیشه‌های بشری نتیجه‌ای جز خسران نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام بلال محمدی، مسئول حوزه علمیه خواهران استان زنجان، ظهر امروز، 23 بهمن در سخنرانی پیش از خطبه‌های ‌این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار كرد: آفرینش بشر هدفمند و برای رسیدن به كمال و سعادت است.

وی با بیان اینکه خود انسان نیز به لحاظ سرشت و آفرینش به دنبال نیل به كمال، جاودانگی است، افزود:. این در حالی است كه تنها راه رسیدن انسان به كمال مطلوب، همان راهی است كه خداوند در اختیارش قرار داده، چرا كه خداوند خالق انسان و مدیر همه جهان هستی است.

صراط مستقیم، تعیین هدف و تنظیم برنامه حركت است

حجت‌الاسلام محمدی با تاکید بر اینکه مشخص كردن صراط مستقیم، تعیین هدف و مقصد انسان و در نهایت تنظیم برنامه حركت و زندگی است، گفت: این امر مهم فقط از دست خداوند برمی‌آید و از دیگران ساخته نیست.

وی افزود: هر انسانی از سر تا پا عیب و ایراد دارد و نسخه‌هایی كه بشر برای دیگری می‌پیچد، دوای مشكلات نخواهد بود و فرد را به سعادت مطلوب نمی‌رساند. به عبارتی، آن‌چه اندیشه‌های بشری می‌تواند به انسان نشان دهد سرابی بیش نیست و هیچ‌كس نمی‌تواند بر اساس آن‌ها به جایی برسد.

حجت‌الاسلام محمدی با تأكید بر این‌كه فقط نسخه خداوند می‌تواند بشر را به ساحل نجات برساند، تصریح کرد: آن‌چه مكاتب و اندیشه‌های بشری پیش پای انسان قرار می‌دهد، نتیجه‌ای جز خسران نخواهد داشت و فرد را در همه لایه‌های زندگی دچار بحران و چالش می‌كند.

التزام به حق، راه نجات بشر است

مسئول حوزه علمیه خواهران استان زنجان، خاطرنشان كرد: امیرالمومنین علی (ع) در روایتی راه نجات و نسخه مطلوب برای دوای درد انسان‌ها را التزام به حق، دوری و اجتناب از باطل و ایستادگی و ثبات در راه این دو عنصر برشمرده‌اند. در واقع، حق‌مداری اولین گام برای رسیدن به ساحل نجات محسوب می‌شود و همه انسان‌ها برای رسیدن به سعادت باید با طاغوت درون و بیرون مبارزه كرده و آن را انكار كنند و این مساله شعار مشترک همه پیامبران خدا است.

رئیس حوزه علمیه خواهران استان زنجان در پایان با اشاره به آغاز ثبتنام سراسری خواهران در حوزههای علمیه، گفت: حوزه علمیه خواهران در استان از بانوان دارای مدرک دیپلم و بالاتر ثبتنام میکند و امکان تحصیل دختران در حوزه های علمیه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتر وجود دارد.

captcha