تقوی و ولایت‌مداری شاخص مردم در انتخابات باشد
کد خبر: 3474974
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳

تقوی و ولایت‌مداری شاخص مردم در انتخابات باشد

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام و المسلمین حاجتی در خصوص تبلیغات کاندیدای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاندیداهای مجلس ارزش‌ها را در تبلیغات خود راعایت کنند و مردم نیز در انتخاب نمایندگان خود تقوی و ولایت مداری آنها را شاخص قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی خطیب این هفته نماز جمعه اهواز امروز 23 بهمن‌ماه پس از توصیه به لزوم رعایت تقوی الهی به بیان نکاتی از سوره مبارکه ذاریات پرداخت و گفت: مفاهیم بلندی در این سوره نهفته است. خداوند در آغاز این سوره چندین قسم یاد کرده است. قسم‌های یاد شده نشان می‌دهد مطلب مهمی در ادامه بازگو خواهد شد. خداوند در آیه 10 این سوره می‌فرماید: «قُتِلَ الْخَرَّاصُون».این مطلب مهم پس از قسم‌های آغازین سوره بیان می‌شود.

وی در توضیح این آیه گفت: «خرص» بر وزن درس به معنی سخنی است که از روی حدس وگمان و بدون علم بر زبان رانده شود. خداوند می‌فرماید: مرگ بردروغ‌پردازان. اینها کسانی هستند که به پیامبران و فرستادگان الهی نسبت دروغ می‌بندند. در این دنیا نیز کسانی هستند که خرّاصون هستند. در ادامه سوره ویژگی‌های این افراد را بر می‌شمارد: «الَّذِينَ هُمْ فِي غَمْرَةٍ ساهُون، يَسْئَلُونَ أَيَّانَ يَوْمُ الدِّين» (ذاریات، 11-12) کسانی که در جهل و غفلت خود غرق شده‌اند و به سخره سؤال می‌کنند روز قیامت کی است؟ در ادامه می‌فرماید: همان روزى است كه آنها را بر آتش مى‏سوزانند و به آنان گفته می‌شود بچشيد عذاب خود را، اين همان چيزى است كه براى آن شتاب داشتيد.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به آیه 15 این سوره؛ «إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَ عُيُون؛ پرهيزگاران در باغها و چشمه سارانند» به بیان ویژگی‌های متقیان براساس آیات بعدی این سوره پرداخت و گفت: پرهیزکاران کسانی هستند که نیکوکار و اهل خیر و کمک به مظلوم و دفاع از دین بودند. اینان کسانی هستند که اکثر شب‌ها به نماز می‌ایستادند و در سحرگاهان از خداوند طلب مغفرت می‌کردند. متقیان کسانی هستند که در اموالشان حق معلومی برای افراد سائل و محروم وجود دارد.

حاجتی در خطبه‌های دوم نماز جمعه ضمن توصیه مجدد به رعایت تقوای الهی، در ادامه سخنان خود به حماسه22 بهمن در خوزستان پرداخت و گفت: دیروز شما حزب الله خوزستان حماسه آفریدید. این قدم قدمی است که بر صراط نمی‌لغزد. آنچه از اهل بیت(ع) و امام(ره) آموختیم این را به ما می‌فهماند که حرکت در جهت 22 بهمن حرکت در جهت صراط مستقیم است.

وی با اشاره به جایگاه بزرگداشت این روز نزد امام(ره) گفت: امام خمینی(ره) حرکت بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی را رهبری کرد؛ مرد بزرگی که دشمنانش بیش از نیم قرن پس از پس از شروع نهضتش هنوز به عظمت آن اعتراف می‌کنند و شخصیت ایشان را تحسین می‌کنند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: امام(ره) دو توصیف مهم از 22 بهمن داشتند؛ یکی اینکه یوم الله 22 بهمن سرآغاز حکومت الله بر زمین است. همچنین به فرموده ایشان 22 بهمن طلیعه سقوط ابرقدرت‌ها است.

خطیب این هفته نماز جمعه اهواز با اشاره به بیان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه استکبار ستیزی ازخصائص اصلی انقلاب اسلامی است، افزود: به فرموده ایشان برخی به دنبال این هستند که استکبار را به این کشور برگردانند؛ امام این ملت برای آنها جوابی دارد. جواب مردم در مقابل تهدید و تطمیع دشمن هیهات من الذله است. ثمره این هیهات من الذله امروز شهدای مدافع حرم است.

حاجتی خاطرنشان کرد: این ملت با امامش عهد بسته است که تا آخرین قطره خونخود در صحنه بماند؛ چون امامش را باور دارد که فرمود این انقلاب مقدمه انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) است.

امام جمعه موقت اهواز در پایان سخنان خود در خصوص تبلیغات کاندیدای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاندیداهای مجلس ارزش‌ها را در تبلیغات خود راعایت کنند. مردم نیز در انتخاب نمایندگان خود تقوی و ولایت مداری را شاخص قرار دهند.

captcha