روند احیای رقبات و موقوفات کردستان در مسیر پیشرفت قرار دارد
کد خبر: 3474975
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳

روند احیای رقبات و موقوفات کردستان در مسیر پیشرفت قرار دارد

گروه اجتماعی: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مسائل ثبتی و بهره وری موقوفات در استان کردستان باید در اولویت قرا بگیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌ا‌لاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه  شامگاه دیشب، 22 بهمن ماه در جلسه نظارت ستادی اوقاف و امور خیریه استان کردستان با حضور معاونان سازمان اوقاف، اظهار کرد: روند پیشرفت عمران و آبادانی رقبات و موقوفات در استان کردستان در شرایط خوبی قرار دارد اما این کافی نیست و باید با برنامه‌ریزی و اهتمام شرایط بهره‌وری هرچه بیشتر از سرمایه‌های عظیم اوقاف در جهت خدمت به مردم جامعه و اجرای نیت واقفان خیراندیش استان به وجود آید.
وی با اشاره به  ضرورت تکمیل هیت امنا بقاع متبرکه استان افزود:  هیأت امنا حلقه ارتباطی مردم و اوقاف هستند و برکات زیادی دارند و انتخاب هیأت امناء اصلح شرایط مدیریت مردمی اماکن متبرکه را فراهم خواهد آورد.
حجت‌الاسلام محمدی مدیریت مردمی در بقاع متبرکه و مساجد را از اولویت‌های اوقاف دانست و بیان کرد: مدیریت مردمی موجب رونق بخشیدن وآبادانی بقاع متبرکه و مساجد استان خواهد شد. 
وی با شاره به اهمیت کسر بدهی ها به موقوفات در استان عنوان کرد: بدهی‌های سر رسید شده استان باید به حداقل برسد و معاونت بهره‌وری باید هنرمندانه بدهی‌ها را کم کند و حقوق موقوفات را با رعایت ادب، احترام و جدیت از مستاجران و بدهکاران دریافت کند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مدیریت اوقاف را برپایه سامانه جامع موقوفات دانست و گفت: ورود اطلاعات رقبات در سامانه با جدیت، نظم و دقت انجام گیرد.
وی سامانه را ابزار مدیریتی دانست که باید بدرستی مورد استفاده قرار گیرد و اعلام کرد کلیه امور مالی  و حقوقی موقوفات باید از طریق سامانه جامع اطلاعات موقوفات انجام گیرد. 
حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به شرایط خاص استان در زمینه اختصاص بیش از 90 درصد نیت موقوفات به مساجد گفت: اجرای امینانه نیت واقفان در استان بایر  طبق وقف‌نامه، نیت واقف و شرایط باید به درستی انجام شود.
 وی با بیان این مطلب که موقوفات غیر متصرفی باید توسط متولیان مدیریت شود، اعلام کرد: تعامل با متولیان باید با رعایت احترام و ارتباط صحیح انجام گیرد بطوری که کلیه متولیان نیز فعالیت های خود را از طریق سامانه انجام دهند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه احترام و ادب نسبت به ارباب رجوع از جانب مدیران معاونان و کارشناسان را از اولویت‌های کاری اوقاف دانست و اعلام کرد: انجام امور موقوفات باید با رضایت و احترام مردم انجام گیرد و فراهم کردن شرایط خوشنودی و رضایتمندی مردم شریف استان کردستان باید به بهترین نحو انجام گیرد. 
وی با اشاره به انتخابات پیش‌رو افزود: موضع اوقاف دردو انتخابات، مجلس شورای اسلامی  و خبرگان موضع مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است و اوقاف از هیچ شخص یا حزبی حمایت نخواهد کرد .
حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: وظیفه اصلی اوقاف دعوت مردم به حضور در انتخابات بنا به تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  است و این خود یک امر مهمی برای نظام جمهوری اسلامی بوده و تأمین کننده منافع و اقتدار ملی است.
وی وظیفه دوم کارکنان اوقاف را انتخاب اصلح و صالح  دانست و گفت: کاندیدای انتخابی باید  ایمان به جمهوری اسلامی داشته باشد ، وفادار به نظام، متین و دیانت‌دار باشد.این مملکت انقلاب شده و هزاران نفر جان خود را از دست داده‌اند تا نظام اسلامی حاکم باشد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان باید بدانند ما هرچه داریم از امام ، انقلاب و شهیدان داریم و نماینده به تعبیر مقام معظم رهبری(مدظله) باید خود را سپر بلا قرار دهد باید به مردم خدمت کند و مشکلات مردم و مملکت را حل کند نه اینکه به فکر منافع خود باشد.
حجت‌الاسلام علی محمدی در پایان پیشرفت استان را قابل تقدیر دانست و یادآور شد: همدلی و همزبانی و جدیت در انجام امور موقوفات، بقاع متبرکه و قرآن باید در اولویت همیشگی قرار گیرد.
captcha