حضرت زینب (س) الگوی مناسبی برای بانوان است
کد خبر: 3474976
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
طالبی:

حضرت زینب (س) الگوی مناسبی برای بانوان است

گروه سیاسی: امام جمعه قیدار گفت: حضرت زینب (س) به دلیل منش والا و سیره‌ای که در زندگی فردی و اجتماعی داشتند، الگوی مناسبی برای بانوان جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، سیدعلی طالبی، امام جمعه قیدار، ظهر امروز 23 بهمن، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قیدار، اظهار کرد: خداوند متعال زن و مرد را طوری خلق کرده نیازهای جسمی و روحی هر یک، بدون دیگری به‌طور کامل بر آورده نمی‌شود و تکامل روحی و دینی هر یک بدون دیگری ممکن نیست.

وی افزود: این تکامل به یکدگر ممکن نیست مگر در سایه رعایت حقوق یکدیگر. به همین خاطر دین اسلام برای هر یک از زن و شوهر حقوقی در نظر گرفته و در مقابل این حقوق وظایفی را نیز برای آنان تعیین کرده است؛ چرا که خداوند هر جا حقی در نظر گرفته، تکلیفی را هم مقرّر کرده است.

بسیاری از طلاق‌ها در پی ناآگاهی زوجین از حقوق یکدیگر است

حجت‌الاسلام طالبی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات خانوادگی و طلاق‌ها به خاطر عدم آگاهى همسران نسبت به حقوق يكديگر و عدم رعايت اصول اخلاقى در خانواده است، تصریح کرد: اگر زن و مرد به حقوق متقابل هم آشنا و به آن حقوق پایبند باشند مشكلات زوجین بسيار كمتر مى‌شود.

وی در خصوص حقوق زن که برعهده مرد است اشاره کرد و گفت: رسول خدا (ص) فرمودند:«خیرکم خیرکم لاهله و انا خیرکم لاهلی»؛ «بهترین شما کسی است که برای خانوداه‌اش بهتر باشد و من برای خانواده‌ام از تمام شما بهترم» و باز آن حضرت فرمودند: «ملعون ملعون من ضیّع من یعول»؛ «کسی که حقوق عائله خود را ضایع کند از رحمت خدا دور است».

وی افزود: از جمله وظایفی که مرد در قبال همسر خود دارد تهیه لوازم زندگی است که حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند: «فَعَلَيْكُمْ‏ رِزْقُهُنَ‏ وَ كِسْوَتُهُنَّ بِالْمَعْرُوف‏»؛ «خوراک و پوشاک زنان به نحو متعارف بر شما واجب است» همچنین امام سجاد (ع) فرمودند: «لَأَنْ أَدْخُلَ السُّوقَ وَ مَعِي دَرَاهِمُ- أَبْتَاعُ بِهِ لِعِيَالِي لَحْماً وَ قَدْ قَرِمُوا إِلَيْهِ- أَحَبُ‏ إِلَيَ‏ مِنْ‏ أَنْ‏ أُعْتِقَ‏ نَسَمَة»؛ « وارد شدن به بازار و خرید یک درهم گوشت برای عائله‌ام که آن را هوس کرده‌اند، برای من محبوب‌تر از بنده آزاد کردن است». و همچنین امام ششم (ع) فرمود: «سرپرستی زن و بچه و رسیدگی به امور آنان از خوشبختی مرد است».

امام جمعه قیدار در ادامه با اشاره به بيانات بسيار مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان و جمعی از پرسنل نيروی هوای و پدافند ارتش جمهوری اسلامی ايران در روز نیروی هوايی، خاطرنشان کرد: این بیانات نكات بسيار مهم و ارزشمند در این مقطع حساس و خطیر داشت.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار هم در موضوع انتخابات آتی مطالب مهمی را بيان داشتند و هم در باب مسأله راهپيمايي 22 بهمن نكات مهمی را خاطر نشان ساختند و هم به مسؤولان كشور در مورد بعضی از مسائل مهم كشوري مانند برجام و رابطه با آمريكا و مسائل اقتصاد مقاومتي تذكراتي را گوشزد كردند.

راه‌حل مشكلات اقتصادی در مقاوم‌سازی اقتصاد است

حجت‌الاسلام طالبی با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: راه‌حل مشكلات اقتصادی از جمله بیکاری جوانان در مديريت صحيح كشور و اتكاء به داخل و مقاوم‌سازی اقتصاد است و مشکلات اقتصادی با نگاه به بيرون و بيگانه و كمک دشمن حل نمی‌شود.

راهپیمائی 22 بهمن حضور حماسی مردم در صحنه بود

امام جمعه قیدار گفت: حضور حماسی مردم ولایتمدار سراسر کشور همچنین شهرستان خدابنده در راهپیمایی دشمن‌شکن یوم‌الله 22 بهمن که تجلی بصیرت و نمایش وحدت و اتحاد و اقتدار ملی بود که مردم ایران با خلق حماسه ماندگار دیگری باز تمام معادلات و تحليل های رسانه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران را به هم ريختند و مشت کوبنده‌ای بر دهان یاوه‌گویان و دشمنان انقلاب اسلامی زند.

امام جمعه قیدار گفت: جبهه استکبار در راس آن آمریکایی‌ها بر این باور بودند که برجام منجر به از بین رفتن روحیه انقلابی‌گری در ایران و به تعبیر آنان تغییر مسیر در ایران خواهد شد، تضعیف روحیه انقلابی‌ ملت ایران، قبول برتری و ابرقدرتی آمریکا و کنار آمدن با استکبار یکی از آمال و اهدافی است که غرب به رهبری آمریکا از برجام انتظار دارد و آن را به صراحت به زبان می‌آورند.

وی افزود: مردم با راهپیمایی دیروز خود بعد از 37 سال از انقلاب اسلامی، ثابت کردند که به نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی وفادار بوده و در برابر تهدیدات دشمنان هراسی ندارند.

امام جمعه قیدار با اشاره به آیه 120 در سوره مبارکه توبه، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در این آیه حضور در مکانی را که کافران را به خشم می آورد،عمل صالح معرفی می‌کند و می فرماید: «وَ لا يَطَؤُنَ مَوْطِئاً يَغيظُ الْكُفَّارَ وَ لا يَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلاً إِلاَّ كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ إِنَّ اللَّهَ لا يُضيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنينَ»؛ «و در هيچ مكانى كه كافران را به خشم مى‏آورد، قدم نمى‏گذارند، و از هيچ دشمنى انتقام نمى‏گيرند مگر آنكه به پاداش هر يک از آنان عمل شايسته‏اى در پرونده آنان ثبت مى‏شود خدا پاداش نيكوكاران را تباه نمى‏كند».

وی افزود: «يَطَؤُنَ» يعني راه رفتن، مانور، دسته‏جمعي حركت كردن. «وَ لايَطَؤُنَ مَوْطِئاً» يعني مانور و حركت دسته‏جمعی انجام نمی‏دهند كه سبب غيظ كفار شود، مگر اين‏كه در پرونده عملش، عمل صالح نوشته می شود، بر همین اساس هر مانور و راهپيمايي كه كفّار را عصبانی كند، عمل صالح است.

امام جمعه قیدار در ادامه به صدور حكم تاريخی حضرت امام خمينی(ره) مبني بر ارتداد سلمان رشدی اشاره و تصریح کرد: فتوای تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان رهبر مسلمانان جهان دیوار امنیت را بر سر سلمان رشدی و ناشران كتاب او خراب كرد زندگی را بر آن‌ها تلخ كرد.

وی با بیان اینکه فتوای تاریخی امام در تمام جهان سلمان رشدی از لحظه صدور حكم، مخفي شد و حفاظت وی برای غرب هزينه‌های كلان داشته است. اکنون که ۲6 سال از فتوای تاریخی خمینی کبیر درباره مهدورالدم بودن سامان رشدی می‌گذرد و هنوز این فتوا مانند تیری که از چله کمان رها شده باشد در حرکت است و نهایتاً انشاءالله در قلب شوم او خواهد نشست.

حضرت زینب الگوی زنان باشد

امام جمعه قیدار در پایان به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب (س) اشاره کرد و گفت: زن امروز برای اینکه در عين حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سياسی، پاكدامنی ‌اش آلوده نشود، از حضرت زينب(س) باید پيروی كند و آن حضرت الگو خود قرار دهد.

captcha