حمایت از مردم فلسطین ضروری است/ اهداف جریان نفاق و گروه های معاند برای مردم بازگو شود
کد خبر: 3474978
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
لاریجانی در بازدید از شبکه جهانی ولایت:

حمایت از مردم فلسطین ضروری است/ اهداف جریان نفاق و گروه های معاند برای مردم بازگو شود

گروه سیاسی: رئیس قوه مقننه گفت: اینکه حوزه علمیه قم توجه به ابزار رسانه برای نشر معارف حقه تشیع دارد، نشان از دقت آن به این ابزار برای انتقال مبانی ارزشی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، دکتر علی لاریجانی پیش از ظهر امروز 23 بهمن با حضور در شبکه  جهانی ولایت در قم از این شبکه بازدید کرد.
رئیس قوه مقننه در این بازید  ضمن تشکر از دست اندرکاران شبکه ولایت، با بیان این که  تاثیرات  مسائل فرهنگی بر عکس مسائل سیاسی  لحظه ای نیست گفت: مسائل فرهنگی زمانی که قوام پیدا  کند، تاثیرات آن هم دائمی و ابدی می شود و اساسا رویکر فعالیت شبکه ولایت هم فرهنگی است.
 لاریجانی بیان داشت:  اساس کار شبکه ولایت، فرهنگی، ترویج  و نشر معارف اسلامی و اهل بیت(ع) و تفکر شیعه و روشن گری است و این خلا ای بود که دست اندر کاران این شبکه در حال جبران آن هستند از این لحاظ بسیار با ارزش و  تاثیر گذار است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:  باید از مراجع تشکر کرد این شبکه را حمایت کردند و این نشان می دهد که از ابزار روز برای نشر معارف اسلام ناب بهره می گیرند و باید تقدیر کرد و این دقیقا همان کاری است که دشمنان در حال انجام آن هستند؛ یعنی از ابزار رسانه برای ترویج اندیشه  های باطل خود استفاده می کنند.
 وی عنوان کرد: در حال حاضر رسانه های گروهی زیادی در دنیا وجود دارند  که تعریف شده و با برنامه ریزی دقیق در حال فعالیت اند؛  اینکه حوزه علمیه مقدسه  قم توجه به ابزار رسانه برای نشر معارف حقه تشیع دارد، نشان از دقت آنها به این ابزار برای انتقال مبانی ارزشی دارد.
 رئیس قوه مقننه اظهار داشت: خیلی از خانوده ها در خارج کشور با شبکه ولایت ارتباط برقرار کرده اند و در موضوعات مختلف به خصوص مسئله مهدویت بهره می برند.
وی افزود: باید شرائطی فراهم کرد که مردم داخل کشور هم بتوانند از این شبکه استفاده کنند شبهات خود را در موضوعات مختلف با کارشناسان خبره  این شبکه در ارتباط قرار دهند و پاسخ بگیرند.
 لاریجانی گفت: در حال حاضر مسئله ای که امت اسلام با آن مواجه اند جریان تکفیری در اسلام است که بر طبل اختلاف و انشقاق در بین مسلمانان می کوبند و هر روز مشکلات بیشتری درست می کنند و این خطی است که خیلی از گروه های اهل سنت آن را قبول ندارند.
رئیس مجلس شورای اسلامی  عنوان کرد: در حال حاضر جامعه اسلامی با دو جریان تفرقه گر و کسانی که به دنبال هویت اسلامی و حفظ آن هستند که هر کدام  هم برای خود منافعی دارد، مواجه اند؛ مردم فلسطین اهل سنت اند و مظلوم هم هستند و  جزء امت اسلامی اند و دفاع از آنها هم ضروری است ولی در عین حال در خود همین فلسطین گروهی به فکر اختلاف و انشقاق اند.
 وی بیان داشت: اینها از موضوعات مهم در اسلام است  و باید توجه کرد که همه این مشکلات به سود جبهه استکبار و اسرائیل است و نمونه بارز آن جریان تکفیری است که مهمترین تاسیس آن همین در امان بودن اسرائیل بود تا راحت تر برنامه های خود را به اجرا در بیاورد.
 نماینده مردم قم در شورای اسلامی گفت: باید برای مردم این مسائل بازگو شود تا همه  بدانند جریان نفاق و گروه های معاند به دنبال چه اهدافی اند و این وظیفه در حال حاضر به عهده دست اندر کاران شبکه ولایت است و قطعا چینن کار دقیق و حساسی هزینه هم دارد و باید هزینه آن را هم داد.
لاریجانی ابراز داشت: وحدت موضوع مهمی در اسلام است همه بزرگان دین و مراجع به صراحت روی آن تاکید دارند و مسلمانان برای پیروزی بر دشمنان نیازمند به وحدت و انسجام بیشترند و این متاسفانه از آسیب های بسیار جدی مسلمانان است که وحدت در برابر جبهه استکبار و اسرائیل ندارند و بدتر این که در خدمت آنها هم هستند.
وی افزود: در حال حاضر مردم مظلوم یمن،سوریه و فلسطین حقوقی دارند و نمی گذارند صدای آنها به گوش مردم جهان برسد، این وظیفه خطیر به عهده این شبکه ولایت است و باید صدای مظلومان را به گوش همه برساند و از حق و حقوق آنهات دفاع کند.
رئیس قوه مقننه ابراز داشت: باید با رویکرد فرهنگی این مسائل را پیش برد  و این شبکه می تواند با همین رویکر حساب ویژه ای برای جهان اسلام با هویت مشترک باز کند.
نماینده مردم قم در شورای اسلامی به مسئله سومی که سالها در بین امت اسلامی مغفول مانده و آن عدم همکاری برای استفاده  از ظرفیت های اقتصادی، علمی و فرهنگی و مراوده در این زمینه  اشاره کرد و بیان داشت: این مسئله واقعا در بین مسلمانان مورد غلفت قرار گرفته و غرب و کشورهای بیگانه با شگردهای خاصی نهایت استفاده را از آن می برند.
وی ادامه داد:  باید مسلمانان  از لحاظ دینی توجیه شوند که اولویت همکاری و مرواده در موضوعات مهم اقتصادی، اجتماعی و زیر بنایی و حتی فرهنگی با امت اسلامی است و اینکه در این مسائل با کشورهای اسلامی در ارتباط باشند و با هم روابط تجاری کنند و این مسائل را در بین خود گسترش دهند و بگذارند مردم مسلمان از این مراوده ها سود ببرند نه کشورهای بیگانه نباید خیلی روی دولت های اسلامی حسابی باز کرد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حال حاضر نباید خیلی روی دولت های اسلامی حسابی باز کرد  و امیدی به آنها داشت ولی می شود امت اسلامی  و تجار و را توجیه کرد و این یک کار زیر بنایی و استراتژی مهم است و باید روی آن هزینه کرد تا آرام آرام شاهد نیتجه  به ثمر نشتن آن باشیم.
لاریجانی افزود:و اگر این کار با رویکرد  و پشتوانه فرهنگی و دینی مطرح شود؛ قطعا تاثیر گذاری آن هم دو چندان خواهد بود و باید امت اسلامی نسبت به هم در این مسائل احساس وظیفه کنند تا هر چه زودتر شاهد تاثیرات آن در بین امت اسلامی باشیم.
captcha