قدرت سایبری تعیین‌کننده قدرت ملی هر کشوری است
کد خبر: 3474984
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
فیروزآبادی:

قدرت سایبری تعیین‌کننده قدرت ملی هر کشوری است

گروه فضای مجازی: دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: امروزه قدرت سایبری تعیین‌کننده قدرت ملی است. قدرت سایبری، قدرت حمله‌ای نیست بلکه همان سواد فضای مجازی بوده که نیازمند آموزش عمومی است. در شورای عالی فضای مجازی این موضوع را آغاز کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی، عصر امروز جمعه 23 بهمن ماه در سالن نمایشگاه‌های اختصاصی شهرداری تهران با حضور فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی افتتاح شد.
فیروزآبادی، دبیرشورای فضای مجازی با اشاره به این موضوع که فضای مجازی، مجاز نیست اظهار کرد: فضای مجازی یک فضای حقیقی است که با قدرت پیش می‌رود و دارای دیپلماسی نرم و عمومی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی است.
وی بیان کرد: محتوای زبان فارسی در فضای مجازی مهم‌ترین موضوعی است که در حال پیگیری هستیم و سعی داریم که با توسعه شبکه ملی اطلاعات و ارائه نوآوری‌های مناسب اقداماتی را در تولید محتوا انجام دهیم.
دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: فضای مجازی را باید بشناسیم و متأسفانه دیر شروع کرده‌ایم و زمانی هم که آغاز کرده‌ایم حرکت انفعالی داشته‌ایم. یعنی در این زمینه یا پیرو بوده‌ایم یا بیشتر به فیلترینگ پرداخته‌ایم. برخی از شبکه‌ها را فیلتر کرده‌ایم و عده بسیاری از کاربران به سمت دیگر شبکه سوق یافته‌اند درحالی که اگر شبکه‌ای مناسب نیست و آن را فیلتر می‌کنیم؛ باید همه شبکه‌ها را فیلتر کنیم.
وی بیان کرد: بزرگترین آسیب شبکه‌های اجتماعی تغییر ذائقه افراد است و ما باید با نوآوری‌های مناسب مانع از این تغییر ذائقه‌های کاربران شویم.
فیروزآبادی اظهار کرد: هم‌اکنون زمان پساتحریم را به سر می‌بریم و درهای بسیاری از خارج به کشور باز می‌شود که با بازشدن درها بخشی از تبلیغات توسط گوگل و تلگرام آغاز خواهد شد که البته هم‌اکنون شاهد بخشی از تبلیغات هستیم.
وی افزود: ما باید شبکه پیام‌رسان داخلی با تولید محتوای داخل را داشته باشیم. همچنین 70 درصد کتاب‌ها با موضوعات مذهبی هستند که در فضای حقیقی از فروش بسیاری برخوردارند بنابراین اگر بتوانیم در فضای مجازی به تولید محتوای مذهبی بپردازیم،‌ قطعا مردم استقبال خواهند کرد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: 53 درصد از جمعیت تهران کاربرانی هستند که بیش از نیم ساعت در شبکه‌های اجتماعی به سر می‌برند. نمی‌توان جلوی آنها را گرفت بنابراین باید با تولید محتوا و برنامه‌ریزی مناسب آنها را جذب کنمی و در اختیار بگیریم.
وی بیان کرد: سال‌ها کلیسای مجازی در دنیا مطرح است و ما هم باید مناسک مختلف مذهبی را در فضای مجازی همچون خواندن ادعیه دسته جمعی را داشته باشیم.
فیروز‌آبادی اظهار کرد: نگاه‌مان به فضای مجازی باید قدرت ملی باشد و اگر در دوره‌ای قدرت ملی، جمعیت، وسعت سرزمین تعیین کننده بود امروزه قدرت سایبری تعیین‌کننده قدرت ملی است. قدرت سایبری، قدرت محله‌ای نیست بلکه همان سواد فضای مجازی بوده که نیازمند آموزش عمومی است. در شورای عالی فضای مجازی این موضوع را آغاز کرده‌ایم.

captcha