ممانعت آل‌سعود از اقامه نماز جمعه در مسجد شیعیان
کد خبر: 3474992
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴

ممانعت آل‌سعود از اقامه نماز جمعه در مسجد شیعیان

گروه بین‌الملل: نیروهای امنیتی رژیم سعودی ضمن بستن درب‌های مسجد «الرسول الاعظم (ص)» در منطقه شیعه‌نشین«الاحساء»، از اقامه نماز جمعه شیعیان در این مسجد ممانعت کردند.

ممانعت آل‌سعود از اقامه نماز جمعه در مسجد شیعیان

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پایگاه خبری «شفقنا» به نقل از روزنامه «خیبر» عربستان سعودی نوشت: نیروهای امنیتی این کشور ضمن یورش به مسجد «الرسول الاعظم(ص)» شیعیان در الاحساء، اقدام به بستن درب‌های این مسجد کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی رژیم سعودی با بستن درب‌های این مسجد از اقامه نماز جمعه شیعیان در منطقه «الاحساء» ممانعت کردند.

این در حالی است که شیخ «حسین الراضی»، خطیب جمعه منطقه شیعه‌نشین «الاحساء» چندی پیش به دلیل انتقادات تند خود از مقامات سعودی در پی اعدام شیخ نمر النمر، توسط آن‌ها احضار شده بود.

وی چندی پیش در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد المغیسل در الاحساء در شرق عربستان ضمن انتقاد شدید از اعدام شیخ نمر النمر توسط مقامات رژیم سعودی، این سئوال را مطرح کرد که آیا مقامات سعودی شیخ النمر را به این خاطر اعدام کرده است که آن‌ها را ناسزا گفته و به شخصیت آنها خدشه وارد کرده است یا این که وی از رفتار آنها با بیت‌المال بدون حساب و کتاب یا روابط خارجی و داخلی و تبعیض طایفه‌ای و مذهبی سخن گفته است؟یا این که وی(شیخ النمر) خواستار حق و حقوق خود و طایفه‌اش و مردم شده و خواستار برخورد عادلانه و منصفانه شده یا وی خواستار تظاهرات مسالمت‌آمیز در اعتراض به برخی امور شده است؟

شیخ حسین الراضی ضمن ابراز انزجار از اعدام شهید شیخ النمر همراه با تروریست‌هایی که در قتل و کشتار مردم دخالت داشته‌اند، شیخ النمر را شهید آزادگی و کرامت توصیف کرده بود.

وی خطاب به آل‌سعود بیان کرد که آیا آنها (رژیم سعودی) بالاتر و عزیزتر و باعظمت‌تر از خاتم انبیاء و سرور همه مردم یعنی حضرت محمد(ص) نزد پروردگار هستند؟


حبس خانگی امام جمعه الاحساء عربستان


فعالان استان «الاحساء» در شرق عربستان روز جمعه از حبس خانگی موقت امام جمعه این استان خبر دادند.

پایگاه خبری العهد نوشت: فعالان این استان اعلام کردند که «آیت‌الله حسین الراضی» امام جمعه استان الاحساء در حبس خانگی موقت به سر می‌برد.

دستگاه امنیتی عربستان به منظور جلوگیری از سخنرانی وی در خطبه‌های نماز جمعه حکم حبس خانگی وی را صادر کرده‌اند.

این عالم دینی پیشتر در واکنش به اعدام آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر، این اقدام را محکوم و تاکید کرد که دولت عربستان مخالفان خود را با زندان و اعدام سرکوب می‌کند.

الاحساء بزرگترین استان عربستان با جمعیتی حدود ۵ /۱ میلیون نفر و بیش از ۵۳۰ هزار کیلومتر مربع مساحت است.

captcha