طرح بسیج سلامت نوروزی آغاز شد
کد خبر: 3476874
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

طرح بسیج سلامت نوروزی آغاز شد

گروه اجتماعی: معاون فنی مرکز بهداشت خراسان جنوبی گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی همانند سال‌های گذشته از اول اسفند ماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال ۹۵ ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، مهدی زنگویی‌مطلق، معاون فنی مرکز بهداشت خراسان جنوبی امروز، یکم اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: در زمان اجرای این طرح 42 بازرس مرکز بهداشت از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ روزهای مذکور کار نظارت و بازرسی بر اماکن عرضه مواد غذایی و ... را انجام می‌دهند.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان جنوبی با تأکید بر نظارت‌های جدی از سوی بازرسان در ایام نورروز گفت: همه اماکن از هتل‌ها تا مراکز بین‌راهی و فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، قنادی‌ها، مراکز فروش تره بار ... در حوزه بازرسی‌های اکیپ‌های اعزامی مرکز بهداشت در ایام نوروز قرار دارد.

زنگویی‌مطلق بیان کرد: همچنین پارک‌های فضای سبز، آب‌گرم‌ها، ترمینال مسافربری، نمازخانه‌ها، مساجد و زیارتگاه‌ها جزو اماکن ویژه بازرسی در طرح نوروزی برای تأمین سلامت گردشگران و شهروندان هستند.

وی با اشاره به آمادگی 25 تیم کارشناس شامل 42 بازرس نظارتی با همکاری دستگاه‌های اجرایی جهت کنترل موارد بهداشتی، خواست همکاران 10 درصد از هر نوع مرکز صنفی تهیه و عرضه کننده مواد غذایی حساس را مورد نمونه قرار دهند.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان جنوبی با اشاره به نظارت بر مراکز توزیع آجیل فروشی و خشکبار در سطح استان جهت کنترل موارد بهداشتی، تأکید کرد: از همه شهروندان خواستاریم خرید از مراکز معتبر با استاندارهای لازم و اجناس سالم را در دستور کار قرار دهند و با حجم کم و کیفیت بهتر محصول مورد نظر خود را برای حفظ سلامت خانواده خریداری کنند.

زنگویی‌مطلق عنوان کرد: این طرح با هدف حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی، کنترل و پیشگیری طغیان بیماری‌های منتقله از آب و غذا و تشدید نظارت‌های بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی در اماکن عمومی است.

وی با بیان اینکه 85 شکایت مردمی در 9 ماهه امسال در سامانه 1490 ثبت شده، گفت: 56 درصد این شکایات مربوط به بهداشت مواد غذایی بوده است لذا در طرح بسیج سلامت نوروزی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان جنوبی یادآور شد: شهروندان استان می‌توانند شکایات خود را در مدت اجرای طرح به شماره بهداشت 190 ستاد فوریت سلامت محیط و کار اعلام کنند.

captcha