اشاره جنتی به فیلم قرآنی جشنواره فجر امسال
کد خبر: 3476915
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

اشاره جنتی به فیلم قرآنی جشنواره فجر امسال

جنتی گفت: سجاده انداختن و قرآن خواندن در فیلم کفایت نمی‌کند بلکه باید فضائل اخلاقی که قرآن ترسیم کرده را در فیلم‌ها نمایش دهیم؛ مثلا در جشنواره فیلم فجر امسال فیلم هایی داشتیم که به مقوله بخشش پرداخته بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تسنیم نوشت: بیست‌و‌یکمین مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم در تالار وحدت تهران با حضور وزیر ارشاد، نمایندگان مجلس، مدیران قرآنی کشور و دیگر مقامات مسئول در تالار وحدت تهران برگزار شد.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم حضور داشت و سخنانی را در وصف فصاحت و بلاغت قرآن و اعجاز قرآن کریم بیان کرد.
او پس از اتمام متن سخنرانی‌اش، سخنانی درباره رسانه و فیلم و ارتباط آن با موضوعات قرآنی بصورت رو در رو بیان کرد. جنتی گفت: سجاده انداختن و قرآن خواندن در فیلم کفایت نمی‌کند بلکه باید فضائل اخلاقی که قرآن ترسیم کرده را در فیلم‌ها نمایش دهیم؛ مثلا در جشنواره فیلم فجر امسال فیلم هایی داشتیم که به مقوله بخشش پرداخته بود. صورت دختر جوانی مورد اسیدپاشی قرار گرفته بود و او در ثانیه‌های آخر، فرد محکوم به قصاص را بخشید. این معارف قرآنی است. در جایی هم باید قصاص را ترویج کنیم تا مجریان بدانند که باید کیفر ببینند. از آقای حشمتی معاون قرآنی می‌خواهم که با همکاری آقای مرادخانی معاون هنری کاری کنند تا امکانات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خدمت نشر فضائل اخلاقی و توسعه فرهنگ قرآنی قرار بگیرد.
داستانی که وزیر فرهنگ از ماجرای یک فیلم در جشنواره فجر امسال تعریف کرد مربوط به فیلم «لانتوری» آخرین ساخته رضا درمیشیان بود. درمیشیان دو سال قبل فیلم «عصبانی نیستم» را ساخته بود که هیچگاه اجازه اکران عمومی پیدا نکرد و توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توقیف شد.
captcha