قرآنیان پرچم‌دار حضور باشکوه و آگاهانه جامعه ایران در انتخابات هستند
کد خبر: 3477052
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
حجت‌الاسلام حسینی:

قرآنیان پرچم‌دار حضور باشکوه و آگاهانه جامعه ایران در انتخابات هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: جامعه قرآنی کشور می‌تواند پرچم‌دار حضور باشکوه و آگاهانه جامعه ایران در انتخابات پیش‌رو باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا حسینی، استاد حوزه و دانشگاه در برنامه رادیویی افق که روز گذشته، اول اسفندماه با اجرای کارشناسی، محمدرضا پورمعین به روی آنتن رادیو قرآن رفت، با اشاره به انتخابات پیش‌رو، اظهار کرد: کارکرد مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان، ایجاد یک کانون همفکری و مشورت برای رسیدن به بهترین راهکار و روش و بهترین نحوه اداره جامعه مسلمین است.
وی افزود: یکی از فضیلت‌های بزرگی که انسان به‌عنوان اشرف مخلوقات این است که خداوند به او اجازه انتخاب و پیش از آن قدرت انتخاب و در کنار آن ابزار انتخاب داده است.
حسینی ادامه داد: بشر مسئول است و در قبال مسئولیت خود نیز پاسخگو است، حالا انسان انتخابگر در زندگی چند انتخاب می‌کند. در بین ده‌ها و صدها و میلیون‌ها انتخابی که انسان به ثانیه و به لحظه انجام می‌دهد چند تا از آنها تاریخ‌ساز و سرنوشت‌ساز است.
وی با بیان اینکه آیاتی از قرآن هستند که بر انتخاب‌گری انسان دخالت دارد، عنوان کرد: ما مکلف به انتخاب و مکلف به انتخاب احسن هستیم و اگر در همه بزنگاه‌هایی که ما را سر دو راهی قرار می‌دهد که باید انتخاب کنیم اما انتخاب بدی داشته باشیم قطعاً نتیجه انتخاب بد را هم خواهیم دید.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: دسته‌ای از آیات قرآن که بر انتخابگری انسان دلالت دارند، آیات دوم و سوم سوره مبارکه (انسان) «إِنَّا خَلَقْنَا الْإِنسَانَ مِن نُّطْفَةٍ أَمْشَاجٍ نَّبْتَلِيهِ فَجَعَلْنَاهُ سَمِيعًا بَصِيرًا؛ ما انسان را از نطفه مختلطى آفريديم و او را مى‏آزماييم بدين جهت او را شنوا و بينا قرار داديم (۲) إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا؛ ما راه را به او نشان داديم خواه شاكر باشد و پذيرا گردد يا ناسپاس (۳)» هستند که این آیات ظرفیت و توانمندی‌هایی که یک انسان در انتخاب دارد نشان می‌دهد و عنوان می‌کند که اگر راه درست را انتخاب کردید آن چیزی است که خدا می‌خواسته است و اگر راه اشتباه انتخاب کردید که خداوند آن را نخواسته است شما کافر و ناسپاس هستید. پس هر کدام از این راه‌ها را که انتخاب کردید باید جزای مثبت و منفی آن را تحمل کنید.
وی در ادامه عنوان کرد: دسته دیگر آیات، آیات 4، 5 و 6 سوره مبارکه (تین) است «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ ﴿۴﴾ [كه] براستى انسان را در نيكوترين اعتدال آفريديم (۴)ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِينَ ﴿۵﴾ سپس او را به پست‏ترين [مراتب] پستى بازگردانيديم (۵)إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَلَهُمْ أَجْرٌ غَيْرُ مَمْنُونٍ ﴿۶﴾ مگر كسانى را كه گرويده و كارهاى شايسته كرده‌‏اند كه پاداشى بى‏‌منت‏ خواهند داشت (۶)». براساس این آیات، انسان امکان فراز و فرود بین دو بی‌نهایت را دارد و می‌تواند تا بی‌نهایت بالا پرواز کند و اوج بگیرد؛ انسان می‌تواند از ملک بالاتر برود و یک موجود خدایی شود اما از آن طرف هم امکان سقوطش تا بی‌نهایت است. شما دامنه انتخابی بین دو بی‌نهایت دارید یعنی دائم در حال انتخاب هستید و اگر انتخاب درست داشته باشید خیر دنیا و آخرت را دارید و اگر اشتباه انتخاب کردید هم نتایج بد آن را در دنیا و آخرت می‌بینید. 
حسینی در این بخش از سخنان خود عنوان کرد: جمهوری اسلامی امانتی در دست ما است؛ ما می‌خواهیم انتخابی کنیم که رضای خدا و استحکام نظام اسلامی را به‌دنبال داشته باشد؟ یا انتخابی داشته باشیم که خشم خدا را در پی داشته باشد؟ باید در انتخاب خود به این موضوع توجه کنیم.
در این بخش از برنامه افق حجت‌الاسلام والمسلمین نوری‌زاده، کارشناس قرآنی میهمان تلفنی برنامه بود که در بخشی از سخنان خود به ویژگی‌هایی شخصی که باید انتخاب شود اشاره کرد و گفت: کسی که می‌خواهیم انتخاب کنیم باید از خصایص و ویژگی‌های زیادی برخوردار باشد.
وی درباره معیارهای شخص انتخاب شده در کلام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، گفت: در کلام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری آمده است کسی که می‌خواهید انتخاب کنید باید معتقد به اسلام، جمهوری اسلامی و قانون اساسی باشد، خدمتگزار به مردم باشد و آراستگی در اخلاق داشته باشد و دلسوز باشد و موافق نظام و قانون اساسی باشد و ساکت نباشد و....
نوری‌زاده ادامه داد: تأکیدی که در آیات قرآن وجود دارد در باب انتخاب افراد متدین و امانتدار و صادق است، افرادی که مردم را ولی نعمت خود بدانند و تا جایی که می‌توانند در مسیر خدمت به مردم تلاش کنند و فکر برآورده شدن حاجات مردم باشند نه اینکه زمانی که پُستی را گرفتند تمامی وعده‌های خود را فراموش کنند.
وی یادآور شد: امیدواریم مردم ما نیز در انتخابات پیش‌رو انتخاب شایسته‌ای داشته باشند و افراد اصلح را انتخاب کنند و در انتخابات نیز حضور پرشوری داشته باشند.
گزارش ایکنا حاکی است، حجت‌الاسلام حسینی در این بخش از برنامه اظهار کرد: در بحث ضرورت شرکت و اهمیت شرکت در انتخابات همین آیات شریفه که مورد بررسی قرار دادیم دلالت دارد؛ زمانی که می‌فرماید شما قدرت انتخاب بین خوب و بد دارید و باید انتخاب کنید و اگر خوب انتخاب کردید بهشت و نعمت و اگر بد انتخاب کردید جهنم است.
وی ادامه داد: امروز، دنیا ما را رصد می‌کند و رفتار همه ملت ایران در دید دنیا است و حتی اراده‌خوانی می‌کنند و این امر نشان می‌دهد که انتخابات در جمهوری اسلامی ایران واقعی و حقیقی است و بسیار تعیین کننده است.
حسینی افزود: همه این تدارک‌هایی که دشمن برنامه‌ریزی کرده است به این معنی است که انتخابات بسیار مهم است و اگر یک انتخاب پرشور و پرجمعیت انجام شود برای دشمنان ما کُشنده است و سخت‌تر است.
وی درخصوص نقش جامعه قرآنی در انتخابات پیش‌رو، اظهار کرد: جامعه قرآنی ما کسانی هستند که صفت در خدمت قرآن بودن را دارند که این مسئله هم شرافت، هم افتخار و هم مسئولیت است و ویژگی دیگر جامعه قرآنی این است که قرآنیان نقش پیامبری دارند و همانند صدر اسلام در کوی و برزن و محافل قرآنی، آیات را برای مردم می‌خوانند و تبلیغ می‌کنند.
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: ویژگی سوم جامعه قرآنی این است که به‌دلیل همراهی و در خدمت قرآن بودن از برکات قرآن تاثیر گرفته‌اند و رفتار آنها قرآنی است و بوی قرآن می‌دهد.
وی یادآور شد: مردم ما از کسانی که در محضر قرآن هستند انتظار نقش الگویی دارند و می‌توانند به آنها اعتماد کنند و حرف حق را از آنها بشنوند و راه درست را از آنها بپرسند.
حسینی افزود: جامعه قرآنی ما اهل مشاوره هستند و اگر کسی به آنها مراجعه کرد برای مشورت، حق مشاوره را ادا می‌کنند و افرادی که از قرآنیان مشاوره می‌گیرند کسانی را انتخاب می‌کنند که شایسته جامعه ایرانی اسلامی باشند. جامعه قرآنی ما می‌تواند پرچم‌دار حضور پرشکوه و حضور آگاهانه جامعه ایران باشد.
وی در پایان گفت: دشمنان ما در این 37 سال حضور باشکوه ملت ایران را در انتخابات مختلف دیده‌اند اما برخلاف ادعایشان از رژیم‌های دیکتاتوری حمایت می‌کنند که شاید تصویر صندوق رأی را هم ندیده باشند اما با یک رژیم مردم‌سالار که جزو دموکرات‌ترین نظام‌ها در دنیا است دشمنی می‌کنند.
captcha