نقش «أَهْلَ الذِّكْرِ» در اعتماد به لیست‌های انتخاباتی
کد خبر: 3477214
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
قرآن؛ ملاک انتخاب/ یدالله جوانی تشریح کرد:

نقش «أَهْلَ الذِّكْرِ» در اعتماد به لیست‌های انتخاباتی

گروه سیاسی: مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به نحوه شناخت کاندیدای اصلح و اعتماد به دیگران در مسیر گزینش لیست‌های انتخاباتی، بر مبنای توصیه قرآنی «فَاسْأَلُواْ أَهْلَ الذِّكْرِ» گفت: مردم برای شناخت این افراد باید ببینند آنها از سوی کدام چهره‌های برجسته و شاخص مورد حمایت قرار می‌گیرند.

یدالله جوانی، مشاور سیاسی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به ضرورت حضور حداکثری در عرصه انتخابات و تأثیرات آن اظهار کرد: اگر ما سابقه انتخابات در جمهوری اسلامی ایران و اظهارنظرهای حضرت امام(ره) در دهه اول انقلاب و همچنین مقام معظم رهبری طی 27 سال گذشته را مورد توجه قرار دهیم، به نکته مهمی دست پیدا می‌کنیم و آن اینکه هم حضرت امام(ره) و هم مقام معظم رهبری همواره بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأکید داشته و دارند.
وی افزود: با توجه به اینکه می‌دانیم سخنان امام و رهبری مبنای دینی و قرآنی دارد و اساساً جمهوری اسلامی نظامی دینی است که پایه‌ای مردمی دارد و در چارچوب قوانین الهی حرکت می‌کند، این تأکیدات برای دوام و بقای نظام دینی و توانمندی آن برای ایستادن در برابر قدرت‌های شیطانی و جبهه باطل است.
جوانی با بیان اینکه انتخابات یکی از جلوه‌های مشارکت مردم در سرنوشت خودشان است، گفت: وقتی مردم در انتخابات حضور چشم‌گیری داشته باشند، نمایشی از انسجام، اتحاد، همدلی و پیوند با نظام اسلامی را به نمایش می‌کشانند و وقتی دشمنان مشاهده کنند که مردم در صحنه‌های تعیین سرنوشت خودشان پرنشاط حاضر شده‌اند، قطعاً روی این حضور حساب ویژ‌ه‌ای باز می‌کنند و متوجه خواهند شد که هرگونه تعدی و دست‌اندازی علیه منافع این ملت می‌تواند با واکنش و عکس‌العمل شدیدی از سوی همه ایرانیان مواجه شود.
مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به شرایط کنونی ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی اظهار کرد: دشمنان ما، همچنان ملت ایران را تهدید می‌کنند و در طول 37 سال  گذشته شاهد بودیم که به چه دلیلی در برابر این ملت صف‌آرایی می‌کردند.
وی گفت: آنها همواره تلاش می‌کردند ملت ما را از حرکت بازدارند و این حرکت رو به جلو را متوقف کنند؛ ملت ما متوجه این معنا هستند که در سال‌های گذشته در مسیر انقلاب چه دستاوردها و پیشرفت‌هایی حاصل شده و دشمنان به چه دلیل نگران تداوم این پیشرفت‌ها هستند و سیاست ثابت و دائمی خود را متوقف کردن حرکت ملت ایران قرار داده‌اند.
جوانی تصریح کرد: لازمه اینکه مردم حرکت خود را در مسیر انقلاب اسلامی تداوم ببخشند، کشور بر قله‌های عزت و افتخار قرار بگیرد و ملت آن اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را که رسیدن به حیات طیبه و تمدن اسلامی است تحقق ببخشد، حضور در عرصه‌های مختلف است، لذا حضور پرشور در انتخابات هفتم اسفند می‌تواند حضوری معنادار باشد.
وی خاطرنشان کرد: در 22 بهمن دیدیم که حضور همه‌جانبه مردم در راهپیمایی چشم طمع کسانی که به مسائل ایران و تحولات داخلی ایران دوخته بودند، ناامید کرد و مردم ایران همچون گذشته به صحنه آمدند و شعارهای انقلابی را با همان شور و نشاط سر دادند؛ همین حضور در هفتم اسفند می‌تواند مجدداً دشمنان را ناامید کند.
مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه یکی از آثار مشارکت حداکثری تأمین امنیت ملی است، اظهار کرد: این حضور عامل مهمی در افزایش اقتدار ملی است و ملتی که اقتدارش افزایش یابد، می‌تواند به راحتی اهداف خود را به پیش ببرد و با هرگونه تهدیدی مقابله کند.
وی با اشاره به نحوه شناخت کاندیدای اصلح و اعتماد به دیگران در مسیر شناخت افراد به ویژه‌ لیست‌های انتخاباتی، بر مبنای توصیه قرآنی «فَاسْأَلُواْ أَهْلَ الذِّكْرِ» گفت: عرصه انتخابات عرصه‌ رقابت سنگینی بین افراد و سلائق مختلفی است که به صورت مستقل یا با نوعی وابستگی به گروه، حزب و تشکل سیاسی وارد آن می‌شوند.
جوانی افزود: برای حضور در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیش از 6 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که در تهران ده‌ها نفر برای خبرگان رهبری و صدها نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ورود پیدا کرده‌اند.
وی اظهار کرد: معمولاً خیلی از مردم این سؤال را مطرح می‌کنند که وقتی ما این افراد را نمی‌شناسیم چگونه رأی بدهیم؛ مخصوصاً اینکه وقتی احساس مسئولیت می‌کنند برای اینکه خیالشان راحت شود، تصمیم‌ می‌گیرند رأی سفید بدهند.
جوانی گفت: مقام معظم رهبری نیز برای اینکه چنین افرادی از تردید خارج شوند اخیراً در سخنانی به این نکته اشاره کردند که ممکن است برخی افراد لیست را نشناسند اما به افرادی که این لیست را تأیید کرد‌ه‌اند، اعتماد کنند.
مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: در صحنه سیاسی کسانی هستند که طی سه دهه گذشته سابقه‌ زیادی داشته‌اند که مردم با اندک تأملی می‌توانند از ظرفیت این چهره‌ها و شخصیت‌ها برای انتخاب اصلح استفاده کنند.
وی گفت: در همه انتخابات‌ها معمول بوده که شخصیت‌های برجسته و چهره‌های شناخته‌شده سیاسی پشت سر لیست‌ها قرار می‌گرفتند؛ راهی که رهبر معظم انقلاب برای توده‌های مردم تعیین کردند تا با اطمینان خاطر رأی خود را به صندوق‌ها بیندازند، این است که به لیست‌های شناخته‌شده‌ای که مورد تأیید افراد مؤمن، متدین، انقلابی، دلسوز برای استقلال و عزت کشور هستند، رأی بدهند و از سوی دیگر اگر لیستی مورد حمایت افرادی است که نسبت به مسائل دینی و اعتقادی پایبندی لازم را ندارند و چشم‌شان به طرف دشمن است، به آن اعتماد نکنند.
مطالب مرتبط
captcha