یک واحد مسکونی در ملایر وقف مسجد شد
کد خبر: 3479057
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳

یک واحد مسکونی در ملایر وقف مسجد شد

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از وقف یک واحد مسکونی به ارزش ۱۷۰ میلیون تومان در این شهرستان خبر داد و افزود: نیت این وقف الحاق به مسجد امام رضا(ع) در روستای حسین‌آباد ناظم بوده است.

حجت‌الاسلام فیض‌اله اسدپور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: واقفان علی صادقی و زهرا صادقی، یک باب واحد مسکونی با تجهیزات کامل را به ارزش 170 میلیون تومان و متراژ 127 مترمربع در شهرستان ملایر به نیت خیرات میراث و صرف در امور خیریه وقف کردند.

وی افزود: همچنین یک باب ملک مسکونی در ملایر وقف شد که 6 دانگ عرصه و اعیان این ملک مسکونی توسط چند فرد خیّر وقف شد، که متراژ آن 247 متر است و نیت وقف الحاق به مسجد امام رضا(ع) در روستای حسین‌آباد ناظم بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر اظهار کرد: ارزش ریالی این ملک 80 میلیون تومان است و واقفان این ملک مرحوم پیرمحمد عبدلی و مرحوم علی‌حسین عبدلی و زهرا عبدلی هستند.


وی با بیان اینکه وقف گنجینه ماندگاری است، افزود: در دین مبین اسلام سفارش زیادی به این امر مهم شده است بطوریکه بسیاری از بزرگان و ائمه اطهار(ع) در طول زندگی پر برکت خود اموالشان را در راه خدا وقف کرده‌اند.

حجت‌الاسلام اسدپور ابراز کرد: وقف مانند درختی است که بعد از کاشتن آن صاحب درخت و یا افرادی که از آن درخت استفاده می‌کنند، سالیان سال از میوه‌های آن بهره می‌برند؛ ترويج فرهنگ وقف يعنی ترويج فرهنگ ايثار و از خودگذشتگی که اميدوارم بتوانيم فرهنگ وقف را در ميان نسل‌هاي امروزي نيز نهادينه كنيم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر خاطرنشان کرد: از لسان آیات و روایات داریم تا زمانی‌که موقوفه وجود دارد، باعث جاودانگی واقف می‌شود بنابراین به من و شما آدرس می‌دهد چگونه می‌توانید ماندگار و جاودانه باشید به طوریکه وقف باعث می‌شود بخشی از مال و یا دارایی خود را برای خدا سرمایه‌گذاری کنیم.
captcha