این روزها حال و هوای بوشهر عطر قرآنی دارد
کد خبر: 3480614
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

این روزها حال و هوای بوشهر عطر قرآنی دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: طی روزهای اخیر برنامه‌های مختلف قرآنی با حضور مسئولان کشوری و استانی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، این روزها دیار رئیسعلی دلواری و دلیران تنگستان با اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی در نقاط مختلف استان رنگ و بوی آیات وحی را به خود گرفته است.

طی روزهای اخیر با حضور مسئولان کشوری و استانی از جمله علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ آیت‌الله صفائی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌ جمعه بوشهر، محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولان استانی طرح‌ها و برنامه‌های فراوانی در استان بوشهر افتتاح و اجرا شد.

از افتتاح بزرگترین مؤسسه قرآنی جنوب کشور به نام ابراهیم خلیل‌الله گرفته تا آئین اختتامیه جشنواره ملی فیلم قرآنی آیات و برنامه‌های فراوان دیگر از جمله طرح‌ها و برنامه‌هایی بود که این روزها در سطح استان اجرا شد.

همچنین، برنامه ملی دیگری که در بوشهر برگزار شد، کنگره علمی یکصدمین سال شهادت رئیسعلی دلواری بود که با سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود.  

اجرای محافل انس با قرآن کریم در سراسر استان با حضور قاریان بین‌المللی و استانی، افتتاح چندین مؤسسه و نهاد قرآنی در سطح استان با حضور مسئولان، برپایی نشست‌‌های مختلف قرآنی همراه با موضوعات مختلف در استان و برنامه‌های فراوان دیگر همگی موجب عطرآگین شدن استان با عطر آیات وحی شده است.

همچنین، برنامه مهم دیگری که به مناسبت 16 اسفندماه، روز قرآنی بوشهر برگزار می‌شود، آئین رونمایی از چشم‌انداز بیست ساله فعایت‌های قرآنی بوشهر است که حاصل زحمات شش ماهه قاریان و محققان استان بوشهر اعم از اساتید دانشگاه و قاریان ممتاز استان است.

برنامه محفل انس با قرآن نیز با حضور احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم طی روزهای اخیر در محل مسجد قائم(عج) شهر بوشهر برگزار شد که با استقبال فراوان حضار و جامعه قرآنی استان بوشهر روبه‌رو شد.

آغاز تولید فیلم مستند روستای قرآنی چارک

توزیع نرم‌افزار قاریان مختلف و مشهر مصری در میان تمامی وسایط نقلیه استان بوشهر در تیراژ دو هزار عدد جهت ترویج و نشر هرچه بیشتر قرآن کریم و رونمایی از نرم‌افزار ترتیل‌خوانی عباس هاشمی، محمد جماله و سیداحسان ابطحی، اساتید قرآنی استان بوشهر نیز از دیگر برنامه‌های این روزهای بوشهر است.

همچنین، آغاز تولید فیلم مستند روستای قرآنی چارک که در واقع فیلم مستندی در رابطه با معرفی این روستای قرآنی است و نیز اجرای مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم با حضور یکصد نونهال مستعد قرآنی از برنامه‌های دیگری است که در سطح استان اجرا می‌شود.

این برنامه‌ها بخش کوچکی از برنامه‌های مختلف قرآنی است که این روزها در سطح استان بوشهر برگزار و اجرا می‌شود و استان دلیران تنگستان و غیورمردان و غیورزنان بوشهر را به عطر قرآن آغشته کرده است.           

captcha