رفتار و منش متفاوت در نهاد مدرسه و خانواده نسل نوجوان و جوان را دچار سردرگمی می‌کند
کد خبر: 3481040
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
حجت‌الاسلام ستوده:

رفتار و منش متفاوت در نهاد مدرسه و خانواده نسل نوجوان و جوان را دچار سردرگمی می‌کند

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: شایسته نیست که رفتار و منش متفاوت ما در نهاد مدرسه و خانواده نسل نوجوان و جوان را دچار سردرگمی در تعیین استراتژی رفتاری و اخلاقی کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، روز گذشته 15اسفندماه در همایش مربیان تربیتی در آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: امروز بین عمل و گفتار ما فاصله افتاده و همین امر سبب شده تا نوعی بی‌اعتمادی در جامعه به‌ویژه در بین نسل آینده شکل بگیرد.
وی تصریح کرد: نسل جوان و نوجوان ما امروز اخلاق، رفتار و منش شایسته‌ای را از ما مطالبه می‌کنند در حالی که گاه بین عمل و گفتار فرسنگ‌ها فاصله وجود دارد که این خود یک خلأ تربیتی برای نسل آینده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه برخی کج‌فهمی‌ها و رفتارهای جاهلانه زمینه تربیت ناشایست را به جای تربیت اسلامی فراهم می‌آورد، گفت: باید دو اصل رستگاری و امانت‌داری مورد توجه قرار گیرد چرا که امین بودن و راست سخن گفتن از اصلی‌ترین مؤلفه‌های توجه و بها دادن به تربیت درست و اسلامی است.
ستوده با بیان اینکه باید با عمل خودمان ثابت کنیم که پیمودن راه درست نیت خالص، قلب طاهر و نیت خداپسندانه می‌خواهد، افزود: مؤلفه اصلی در تربیت اسلامی توجه به آموزه‌های دینی و رفتار بر همین مبناست.
وی مربیان و معلمان را پیش‌گام در اهداف تربیتی و انتقال بهترین مفاهیم توصیف کرد و ادامه داد: تا زمانی که یک مربی، یا معلم و یا اولیای دانش‌آموز خود منطبق بر آموزه‌های دینی عمل نکنند، ‌نمی‌توانند برای سایرین الگوهای تربیتی تجویز کنند.
ستوده در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ زمانی که پدری در خانواده و یا معلمی در کلاس به دلایل مختلف دروغی گفته و یا رفتاری ناشایست انجام می‌دهد، به سرعت یک کودک و نوجوان چنین رفتارهایی را بدون تشخیص درست و غلط بودن آن معیار و ملاک رفتار خود قرار می‌دهد که در این زمینه باید مراقب باشیم تا گرفتار نشویم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل مربیان تربیتی را افراد پیش‌قدم در عرصه سازندگی روحی و تربیتی نسل آینده توصیف کرد و گفت: در این سنگر باید با اخلاص عمل و نیت پاک وارد شده و تعالی نسل آینده را به خوبی انجام داد.
captcha