4 شهید گمنام میهمان استان زنجان می‌شوند
کد خبر: 3481406
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
همزمان با سالروز شهادت فاطمه زهرا (س)؛

4 شهید گمنام میهمان استان زنجان می‌شوند

گروه اجتماعی: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت:‌ 23 اسفندماه امسال و همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) 4 شهید گمنام در استان تشییع و در دو شهر سجاس و کرسف تدفین می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، علی مهدیخانی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، ظهر امروز، هفدهم اسفندماه، در نشست خبری خود، اظهار کرد: 23 اسفندماه امسال و همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س)، 4 شهید گمنام در 2 شهر کرسف و سجاس از توابع شهرستان خدابنده، تشییع و تدفین می‌شوند.

وی با اشاره به هویت این 4 شهید والا مقام، تصریح کرد: دو شهید 19 و 23 ساله در شهر سجاس تدفین خواهند شد که شهید 19 ساله در عملیات محرم، شرهانی و در آبان‌ماه سال 61 و شهید 23 ساله در عملیات آفندی در جزیره مجنون در سال 62 به فیض شهادت نائل آمده‌اند.

مهدیخانی همچنین با اشاره به دو شهیدی که در شهر کرسف تدفین خواهند شد، گفت:‌ شهدای شهر کرسف دو شهید 19 و 20 ساله هستند که شهید 19 ساله در عملیات خیبر، جزیره مجنون در اسفندماه سال 62 و شهید 20 ساله در تک دشمن، منطقه زبیدات در تیرماه سال 67 به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان خاطرنشان کرد:‌ ورود این شهدا ساعت 15 بعداز ظهر 22 اسفندماه از شهرستان خدابنده خواهد بود که پس از استقبال توسط روستاهای مسیر، شامل روستاهای ده‌جلال، خمارک و مزیدآباد و زواجر تا شهر قیدار مشایعت خودرویی خواهند شد.

وی افزود: پیکر دو شهید جهت تبرک در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منطقه شمالغرب به زنجان منتقل و همان شب در حسینیه ثارالله واقع در بزرگراه 22 بهمن، جنب پل ولی‌عصر، راس ساعت 20:30 مهمان مردم زنجان خواهد بود و صبح فردا جهت تدفین به شهرستان خدابنده منتقل می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای امسال 14 شهید گمنام در استان تشییع شده‌اند که در سال گذشته این تعداد 10 شهید گمنام و والا مقام بوده است، تاکید کرد: تاکنون پیکر مطهر 51 شهید گمنام در سطح استان زنجان تدفین شده است و 178 خانواده در سطح استان هنوز منتظر بازگشت پیکر شهدای جاویدالاثر خود هستند و در سال جاری نیز 8 شهید از شهدای دوران دفاع مقدس استان، شناسایی شده‌اند.

مهدیخانی با بیان اینکه حضور شهدای گمنام در نقاط مختلف شهر سبب زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود، تصریح کرد: از 51 شهید گمنام استان 5 شهید والامقام در مزارهای رسمی و 41 شهید والامقام نیز در 20 نقطه مشخص شده در سطح استان تدفین شده‌اند.

captcha