برگزاری اجتماع بزرگ فاطمیون در نیشابور برگزار می‌شود
کد خبر: 3481741
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹

برگزاری اجتماع بزرگ فاطمیون در نیشابور برگزار می‌شود

گروه هنر: نایب رئیس شورای هیئات و مجامع مذهبی نیشابور از برگزاری اجتماع بزرگ فاطمیون همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در شهرستان نیشابور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، محمد بابایان، نایب رئیس شورای هیئت‌ها و مجامع مذهبی نیشابور، اظهار کرد: به مناسبت ایام شهادت بزرگ بانوی عالم خلقت حضرت زهرا(س)، اجتماع بزرگ فاطمیون با حضور هیئت‌ها، مجامع مذهبی و مردم نیشابور برپا می‌شود.
وی افزود: یکشنبه، 23 اسفند 94 ساعت 10:30 صبح همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تجمع بزرگ فاطمیون با حضور مردم ولایت‌مدار، روحانیان، ذاکران اهل بیت(ع) و تشکل‌های فرهنگی، مذهبی در چهارراه انقلاب نیشابور برگزار خواهد شد.
نایب رئیس شورای هیئت‌ها و مجامع مذهبی نیشابور ادامه داد: در این راستا شامگاه شنبه، 22 اسفندماه نیز پس از نماز مغرب و عشا برنامه عزاداری عمومی در مسجد «الهادی» شهرک فرهنگیان نیشابور اجرا می‌شود.
وی افزود: برگزاری بزرگترین نمایشگاه مصور حجمی شرق کشور با عنوان «گذر پروانه‌ها» با هدف آشنایی بیشتر با سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، بصیرت‌افزایی در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام و آگاهی‌بخشی در خصوص نقشه‌های شوم تفرقه انگیزی بین امت اسلامی توسط هیأت ابوالفضلی نیشابور در بلوار جمهوری اسلامی مقابل راهنمایی و رانندگی این شهر صورت می‌گیرد.
بابایان ادامه داد: در ایام فاطمیه در تمامی شهرها، مراکز بخش‌ها و روستاها نیز برنامه سخنرانی، عزاداری و مرثیه خوانی و برپایی نمایشگاه با حضور مبلغان دینی و مذهبی انجام می‌شود، در جلساتی که با عنوان ستاد فاطمیه برگزار شده، نیشابور ضمن فضاسازی مناسب سطح شهر و سردر هیئات مذهبی، سخنرانی، مداحی، تجمع فاطمیون(س) در روز شهادت، اجرای مسابقات فرهنگی، برگزاری نمایشگاه، برنامه‌هایی با حضورسخنرانان و مداحان توانمند و تأثیرگذار را در دستور کار قرار گرفته است.
نایب رئیس شورای هیئات و مجامع مذهبی نیشابور تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم در سایه رهنمودهای رهبری و در راستای هماهنگی، وحدت و انسجام مجموعه تشکل‌های فرهنگی و مذهبی نیشابور به دور از افراط و تفریط معارف اسلامی را بیش از پیش ترویج دهیم.

captcha