تصرف گسترده اراضی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3483745
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

تصرف گسترده اراضی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی

گروه بین‌الملل: رادیو ارتش اسرائیل، روز سه‌شنبه اعلام کرد تاکنون حدود 234 هکتار از اراضی کرانه باختری اشغالی در نزدیکی بحر المیت و شهر اریحا تصرف شده است.

تصرف گسترده اراضی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری پرس تی وی، سازمان غیر دولتی «صلح اکنون» که مخالف شهرک‌سازی رژیم اسرائیل در سرزمین‌هایی است که این رژیم در جنگ 1967 اشغال کرده، با استناد به این گزارش‌ اعلام کرد تصرف 234 هکتار از اراضی کرانه باختری، بیشترین میزان مصادره اراضی فلسطینیان در سالهای اخیر محسوب می شود.  
 
این گروه همچنین از برنامه رژیم اسرائیل برای گسترش شهرک‌های یهودی نشین، ساخت اماکن توریستی و تجاری در این اراضی خبر داد.
 
این در حالی است که دفتر موشه یعلون، وزیر امور نظامی اسرائیل در مورد این گزارش اظهار بی‌اطلاعی کرده است. با این وجود سازمان آزادی‌‌بخش فلسطین نقشه‌ای به زبان عبری و تصاویری از مناطق اشغال شده توسط اسرائیل را روی حساب توئیتر خود منتشر کرده است.
 
تشکیلات خودگردان فلسطین روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای از جامعه بین الملل خواست اسرائیل را برای متوقف کردن مصادره اراضی فلسطینیان تحت فشار قرار دهد. 
 
گفتنی است اکثر کشورهای جهان شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه غربی رود اردن و شرق بیت‌المقدس را غیرقانونی می‌دانند.  
 
اسرائیل پیش‌تر نیز در اوت سال 2014 حدود 154 هکتار از اراضی نزدیک «بحرالمیت» را «زمین‌های دولتی» اعلام کرده بود.
 
گفتنی است، تداوم شهرک‌سازی اسرائیل عامل اصلی توقف مذاکرات موسوم به صلح میان فلسطین و اسرائیل در سال 2014 بود که با میانجیگری امریکا انجام می‌شد.
captcha