معرفی و اعطای تسهیلات به نخبگان قرآنی؛ شاید امسال
کد خبر: 3483953
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶

معرفی و اعطای تسهیلات به نخبگان قرآنی؛ شاید امسال

گروه جامعه: پس از قریب به شش سال انتظار در سال 94 آيين‌نامه «شناسايي و پشتيباني از برگزيدگان قرآني‌كشور» به تصویب بنیاد نخبگان رسیده و مقرر شد این آیین نامه در سال 95 به اجرا در بیاید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) پس از حدود شش سال انتظار (از سال 89 تا 94) بالاخره در سال گذشته آيين‌نامه «شناسايي و پشتيباني از برگزيدگان قرآني‌ كشور» با هدف شناسايي اجتماعات نخبگاني در زمينه‌هاي مرتبط با گفتمان قرآني شامل: حفظ، قرائت، تفسير، تربيت منابع انساني، آموزش، پژوهش، تبليغ، فرهنگ‌سازي و ترويج قرآن و معارف اهل بيت عليهم‌السلام از سوی بنیاد ملی نخبگان خردادماه سال 94 به تصويب رسيد.

بر اساس اعلام بنیاد نخبگان اين آيين‌نامه ‌كه به منظور ترويج فرهنگ انس با قرآن، معارف عترت عليهم‌السلام و اصول و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي در بين اجتماع نخبگاني تدوين شده است، در مرحله اجرايي شدن قرار دارد.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تا قبل از سال 89 در میان استعدادهای برتر کشور هیچ خبری از دارندگان رتبه‌های برتر مسابقات بین‌المللی قرآن و یا فعالان قرآنی نبود تا اینکه از نیمه دوم سال ۸۹ بنیاد نخبگان استان قم به موضوع نخبگان قرآنی ورود و اقدام به جمع‌آوری اطلاعات نخبگان قرآنی بر اساس آئین نامه وقت کرد. در این مقطع زمانی ۱۵۷ نخبه قرآنی شناسایی شد اما پس از شناسایی، اقدامی در جهت ارائه خدمات ویژه نخبگان به این افراد صورت نگرفت.

البته در سال 93 نیز آیین­ نامه‌های «شناسايي و پشتيباني از برگزيدگان قرآني» و «شناسايي و پشتيباني از برگزيدگان حوزوي‌ كشور» به تصویب بنیاد نخبگان رسید اما پس از چندی اعلام شد که مقرر شده است آیین نامه مورد بازبینی مجدد قرار گیرد.

و حال پس از گذشت سال ها انتظار باید منتظر ماند و دید آیا به راستی در سال جاری شاهد شناسایی و اعطای تسهیلات به نخبگان قرآنی خواهیم بود؟

captcha