مسابقات قرآن فیلیپین برگزار شد
کد خبر: 3489020
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲

مسابقات قرآن فیلیپین برگزار شد

گروه بین‌الملل: ‌چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرائت قرآن کریم به همت وزارت امور مسلمین فیلیپین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت وزارت امور مسلمین فیلیپین، آيين گشايش چهل‌ودومين دوره مسابقات سراسری قرائت قرآن كريم 23 فروردين‌ماه با شركت 37 نفر از قاریان مناطق مختلف فیلیپین و حضور جمعی از دیپلمات‌های خارجی کشورهای اسلامی اندونزی، مالزی، عراق و عربستان در سالن خانه فارغ‌التحصیلان دانشگاه دولتی فیلیپین برگزار شد.
 
در اين مراسم كه محمدرضا کاکا، سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در مانیل بنا به دعوت وزارت امور مسلمین فیلیپین حضور داشت، وکیل پیا سالین تاگو، از کمیسیونرهای وزارت امور مسلمین طی سخنانی، با اشاره به سوره مباركه «نساء» بر ضرورت پرستش خداوند، نیکی به والدین، رعایت حال خویشاوندان، یتیمان و مستمندان و همسایگان تأكيد كرد.
 
وی در ادامه بيان كرد: ما عنوان «همسایه من، تعهد من؛ یک بنیاد برای هم‌زیستی مسالمت‌آمیز» را به عنوان شعار این دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم انتخاب کردیم تا تأکیدی بر اهمیت آن باشد؛ زیرا این موضوع رابطه تنگاتنگی با رخدادها و اتفاقات جهان امروز دارد.
 
وکیل پیا سالین تاگو افزود: زمانيكه صحبت از «همسایه من» به میان می‌آید، یکی از اعضای جامعه است که با ما زندگی کرده و در پیشرفت اجتماع و آسایش زندگی ما سهیم است؛ لذا در صورت وقوع رخداد و اتفاقات باید به کمک او بشتابیم و این همان مطلبی است که حضرت محمد(ص) در مورد رعایت حقوق همسایگان به ما دستور داده و تأکید كرده است.
 
وی در سخنان خود اظهار كرد: اسلام نسبت به بردباری و بخشش تأکید فراوانی دارد و آن را به عنوان ارزش اخلاقی یک انسان مؤمن تلقی می‌كند.
 
وکیل پیا سالین تاگو با اشاره به قرائت قرآن کریم گفت: توفیق خواندن قرآن، زینتی است که خداوند متعال به انسان‌ها عطا فرموده‌اند و یک مسلمان واقعی، شخصی است که همواره آيات قرآن را قرائت کند.
 
در ادامه اين مراسم، لامان پیانگ، مدیرکل امور فرهنگی وزارت امور مسلمین در سخنان خود گفت: موضوع مسابقات امسال، «همسایه من، تعهد من؛ یک بنیاد برای همزیستی مسالمت‌آمیز» است که نشانگر اهمیت موضوع است كه افراد به رقابت با يكديگر می‌پردازند.
 
خانم یاسمین بسران لائو، وزیر امور مسلمین اندونزی از ديگر سخنرانان اين مراسم بود كه طی سخناني، گفت: وزارت امور مسلمین بار دیگر در راستای اجرای برنامه‌های حفظ، تبلیغ، تشویق، توسعه و ارتقای میراث فرهنگی مسلمانان این کشور، نسبت به برگزاری مسابقات سراسری قرائت قرآن کریم اقدام كرده است.
 
وی ادامه داد: قرائت قرآن کریم، تطهیرکننده فکر و قلب انسان است؛ چراكه قرائت آيات قرآن، ایمان را مضاعف و خواننده را تشویق می‌کند که هر روز ضمن تلاش برای یادگیری بیشتر به دنبال مفاهیم قرآنی باشد.
 
خانم بسران لائو تأکید کرد: ما در سال 1976 میلادی برای اولین‌بار در مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن کریم شرکت و تاکنون مقام‌های بالایی را در مسابقات گوناگون به دست آورده‌ایم، در ماه‌های آینده نیز قاریان ما در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در کشورهای دیگر مانند ایران، عربستان سعودی، تایلند و مالزی شرکت خواهند کرد.
captcha