اعطای هزینه قرائت به قاریان؛ قدرشناسی از سال‌ها تلاش علمی و تجربی
کد خبر: 3489214
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴
سادات‌فاطمی عنوان کرد:

اعطای هزینه قرائت به قاریان؛ قدرشناسی از سال‌ها تلاش علمی و تجربی

گروه فعاليت‌های قرآنی: صدرالحفاظ حرم مطهر رضوی، اعطای هزینه قرائت به قاریان را قدرشناسی از سال‌ها تلاش علمی و تجربی آن‌ها عنوان کرد و گفت: به گفته حجت‌الاسلام قرائتی، منبری نباید مبلغی قرار دهد ولی تو باید فکر وقت او را بکنی.

سیدمرتضی سادات‌فاطمی، صدرالحفاظ حرم رضوی و مدیر تربیت مدرس قرآن مشهد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با اشاره به اینکه قاریان حرفه‌ای، در جامعه تأثیرگذار هستند، اظهار کرد: جامعه باید به نقش قاریان توجه کند، هنگامی که مسجد یا مؤسسه‌ای، قاری دعوت می‌کند، هیئت امنای آن‌ها باید درباره انتخاب قاری، حساسیت داشته باشند و هنگام دعوت قاری، فقط به صدا اهمیت ندهند.
وی بیان کرد: ما قاریانی داریم که علاوه بر زیباخوانی، معانی قرآن را نیز می‌فهمند به طور مثال می‌توان به جواد فروغی اشاره کرد که دلیل موفقیتش این است که قرآن را به انگلیسی ترجمه و درباره آن سخنرانی می‌کند.
اعطای هزینه قرائت به قاریان؛ قدرشناسی از سال‌ها تلاش علمی و تجربی
عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی مشهد، اعطای هزینه قرائت به قاریان را قدرشناسی از سال‌ها تلاش علمی و تجربی آن‌ها عنوان کرد و گفت: به گفته حجت‌الاسلام قرائتی، منبری نباید مبلغی قرار دهد ولی تو باید فکر وقت او را بکنی.
وی در ادامه اظهار کرد: اگر حسین کرمی، 10 دقیقه قرآن تلاوت می‌کند، به خاطر 30 سال زحمت و پشتوانه آن است لذا نباید فقط آن 10 دقیقه را دید، همانطور که برای هزینه 10 دقیقه معاینه پزشک، اعتراض نداریم.
کم‌کاری رسانه‌ها در انعکاس افتخارآفرینی‌های قرآنی
سادات فاطمی از کم‌کاری رسانه‌ها درباره انعکاس افتخارات قرآنیان گله کرد و افزود: افتخاراتی که از سوی قرآنیان کسب می‌شود، از سوی رسانه‌ها برای عموم مردم منعکس نمی‌شود.
وی افزود: از قاری مشهدی که عنوان شهید منا را در کارنامه خود دارد و نفر اول مسابقات مالزی شد، به خوبی تجلیل نشد، در حالیکه این تقدیر، از یک فرد نیست بلکه تجلیل از یک قشر است.
این قاری پیشکسوت اظهار کرد: هنگامی که می‌گوییم فلان قاری اول شد، در واقع از همه قاریان تجلیل می‌کنیم، همان‌گونه که تجلیل از تعدادی از شهدا، تقدیر از همه شهیدان به‌شمار می‌رود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شریعتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ - ۱۳:۰۸
0
0
(وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا)
captcha