نباید دقت در فرآیند صدور مجوز از سوی دبیرخانه فدای سرعت شود
کد خبر: 3489532
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
مرادی:

نباید دقت در فرآیند صدور مجوز از سوی دبیرخانه فدای سرعت شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی گیلان با اشاره به اینکه سیاستگذاری، حمایت، پشتیبانی و نظارت چهار مقوله حاکمیتی است که باید در تنظیم آیین‌نامه‌ها به درستی انجام شود، اظهار کرد: نباید به دلیل حجم درخواست‌های صدور مجوز، دقت فدای سرعت شود.

امیر حجت مرادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به فعالیت دبیرخانه هیئت رسیدگی به امور موسسات قرآنی و زمان صدور مجوز‌ فعالیت تشکل‌های قرآنی، عنوان کرد: بهتر است به این دبیرخانه فرصت دهیم تا ضوابط و شیوه‌‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های صدور مجوز را با دقت بررسی و تهیه کند.
وی با اشاره به اینکه اگر هرچه سریع‌تر روند صدور مجوز‌ها خاتمه پیدا کند بهتر است، ادامه داد: اما این توقف یک سال روند صدور مجوز مؤسسات نباید ما را به سمتی ببرد که دقت را فدای سرعت کنیم.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی گیلان عنوان کرد: به نظر می‌رسد که حجم درخواست‌ها اگر چه زیاد است اما اگر اینها به خوبی مورد ارزیابی و آمایش سرزمینی قرار نگیرد با نوعی آسیب روبرو خواهیم بود چنانکه در حال حاضر نیز حجم زیاد مؤسسات قرآنی و عدم دقت در تشکیل فرآیندشان از حیث آمایش سرزمینی و چه از حیث اعطای مجوز به افرادی که توان اداره مؤسسات را نداشتند ما را با نوعی آسیب روبرو کرده است.
مرادی با تأکید بر اینکه ما نباید مجدداً دچار این آسیب شویم، تصریح کرد: یکپارچه‌سازی فرآیند صدور مجوز، نحوه حمایت از مؤسسات و سطح‌بندی مؤسات نیازمند دقتی است و از سوی دیگر این دبیرخانه، دبیرخانه نوپایی است. به گونه‌ای که دو بازه زمانی برای این دبیرخانه می‌توان در نظر گرفت که یکی از آن قبل از انتخاب دبیر است که البته جلسات متعددی در قالب تشکیل دبیرخانه اعضا و دستگاه‌های کمیته صدور مجوز انجام دادند که بیشتر سعی کردن آیین‌نامه و ضوابط را بانزدیکی دستگاه‌های ارشاد و تبلیغات اسلامی انجام دادند.
وی با تأکید بر اینکه اما کار اصلی پس از انتخاب دبیر این کمیته انجام گرفته است، اضافه کرد: اگر بخواهیم عمری را برای دبیرخانه در نظر بگیریم برمی‌گردد به انتصاب مهدی قره‌شیخلو به سمت دبیری این کمیته که قبل از اتمام سال 94 انجام شد.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی گیلان تأکید کرد: لذا باید فرصت کافی به آنها دهیم که بطور کامل آیین‌نامه را تدوین و تولید کنند و سیاستگذاری، حمایت، پشتیبانی و نظارت که چهار مقوله حاکمیتی است باید در تنظیم آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها به درستی انجام شود که اگر این اتفاق نیفتند بعدا ممکن است دچار آسیب‌هایی شویم.
captcha