نمايشگاه عكس دومين «جایزه جهانی اربعین» در خانه‌ هنرمندان
کد خبر: 3489830
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴

نمايشگاه عكس دومين «جایزه جهانی اربعین» در خانه‌ هنرمندان

گروه بین‌الملل: نمايشگاه عكس دومين «جایزه جهانی اربعین»، اول ارديبهشت‌ماه سال جاری به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خانه‌ هنرمندان برگزار می‌شود.

نمايشگاه عكس دومين «جایزه جهانی اربعین» در خانه‌ هنرمندان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمايشگاه عكس اين دوره از مسابقات، روز چهارشنبه، اول ارديبهشت‌ماه به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خانه‌ هنرمندان ايران برپا می‌شود.
 
‌در اين رويداد فرهنگي 300 نفر شركت کرده‌اند و سه هزار و 250 عكس از كشورهای عراق، پاكستان، لبنان، سوريه، ايران، الجزاير و ... با موضوع «اربعين حسينی» به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شده است كه 60 اثر از آن به نمايش گذاشته خواهد شد.
 
پنجم ارديبهشت‌ماه؛ تجلیل از برگزيدگان
 
مراسم اهدای جوايز در روز يكشنبه، پنجم ارديبهشت‌ماه، ساعت 10 صبح در خانه هنرمندان ايران برگزار می‌شود و از برگزيدگان در دو بخش فيلم و عكس اين جشنواره، با اهدای تنديس جشنواره، لوح افتخار و جوايز نقدی تجلیل به عمل می‌آيد.
 
ارزيابی و داوری آثار ارسالی به جشنواره توسط هيئت داوران متشكل از «جواد رمضان‌‌نژاد»، «علی ملاقلی‌پور» و «سليم غفوری» در بخش فيلم و همچنين، «مجتبی آقايی»، «رسول اوليازاده» و «اميرعلی جواديان» در بخش عكس، صورت گرفته است.
 
هيئت داوران در دو بخش فيلم و عكس، بلافاصله بعد از اتمام مهلت فراخوان ارسال آثار در 30 بهمن‌‌ماه سال گذشته، به انتخاب، ارزيابی و داوری آثار اقدام كردند كه اغلب آثار ارسالی به دبيرخانه اين جشنواره را موضوعاتی چون راهپيمايی عظيم اربعين حسينی و جلوه‌های ماندگار زيارت اباعبدالله الحسين(ع)، برگزاری مراسم اربعين در ايران و ديگر كشورهای جهان، صحنه‌‌های دلدادگی و ابراز ارادت به حضرت اباعبدالله ‌الحسين(ع) در ايام اربعين در جای جای جهان و رخدادهای مهم در ارتباط با اربعين در كشورهای مختلف جهان به خود اختصاص می‌دادند.
 
نمايشگاه عكس دومين «جايزه جهانی اربعين» از اول تا پنجم ارديبهشت‌ماه داير است و علاقه‌مندان برای بازديد از اين نمايشگاه، می‌‌توانند در این ایام از ساعت 14 تا 21 به نگارخانه تابستان خانه‌ هنرمندان ايران مراجعه كنند.
 
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هر ساله طی فراخوانی، «جایزه جهانی اربعین» را در دو بخش عكس و فيلم در ایران و دیگر کشورهای جهان برگزار می‌كند و این مسابقه با موضوع «اربعين حسينی» و با محوريت راهپیمایی عظیم دلدادگان آستان مقدس امام حسين(ع) از سراسر جهان به سوی کربلای معلی برگزار می‌شود.

captcha