دولتمردان به فکر اقتصاد، فرهنگ، سیاست و امنیت کشور باشند
کد خبر: 3491074
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
حجت‌الاسلام موسوی‌آملی:

دولتمردان به فکر اقتصاد، فرهنگ، سیاست و امنیت کشور باشند

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه سرخرود در خطبه نماز جمعه این هفته گفت: دولتمردان به فکر اقتصاد، فرهنگ، سیاست و امنیت کشور باشند و جلوی نفوذ دشمن را بگیرند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمود موسوی آملی، امام جمعه سرخرود در نماز جمعه این هفته با اشاره به آیه131سوره نساء «وَللّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ وَلَقَدْ وَصَّيْنَا الَّذِينَ أُوتُواْ الْكِتَابَ مِن قَبْلِكُمْ وَإِيَّاكُمْ أَنِ اتَّقُواْ اللّهَ وَإِن تَكْفُرُواْ فَإِنَّ لِلّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ وَكَانَ اللّهُ غَنِيًّا حَمِيدًا» گفت: تقوا مایه پیشرفت فرد و جامعه است، جامعه با تقوا جامعه ای مترقّی است.
وی افزود: روز 15 رجب، سالروز وفات حزن‌انگیز عقیله بنی‌هاشم‌(س) است که به یقین امام عصر‌(عج) در عزای آن حضرت اندوهگین هستند و این است که باید نخستین تسلیت را به قلب امام زما‌ن(عج) جاری کنیم. حضرت زینب‌(س) عقیله بنی‌هاشم است عقیل از عقل می‌آید، یعنی علاوه بر جرأت، جسارت و شجاعتی که در حضرت بوده عاقل‌ترین زنان اهل بیت عصمت‌(ع) و حتی عاقل بنی‌هاشم بوده است.
خطیب جمعه سرخرود ادامه داد: ما در پسا برجام از دولتمردان آمریکایی و غرب بدعهدی و فریب‌کاری دیده‌ایم، نمونه‌ای از آن همین دو مصوبه اخیر کنگره آمریکا طرح رویس (Royce) که تمام معادلات دلاری با ایران را ممنوع کردند، یا انفجار سال 1983 مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت را به ایران نسبت داده و 2 میلیارد دلار غرامت احتمالی از ایران می‌خواهند؛ این‌ها نشان‌دهنده این است که به دولتمردان آمریکایی نمی‌توان اعتماد کرد.
موسوی‌آملی افزود: رئیس کل بانک مرکزی در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ گفت، توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 موسوم به برجام، تاکنون هیچ دستاورد اقتصادی نداشته است، همانطور که جو بایدن معاون رییس‌جمهور آمریکا گفته است می‌خواهند از تحریم به‌عنوان اعمال فشار استفاده کنند، کار به جایی رسیده است عربستان، حقوق بشر ما را زیر سؤال می‌برد و در دوحه قطر نیز به ایران توهین می‌کنند.
وی ادامه داد: از دستگاه دیپلماسی کشور خواستارم که موضع‌گیری صریح و شفاف داشته باشند و جلوی طمع‌ورزی بیشتر آمریکا و نفوذ زورمداران و پول‌پرستان و توحش و تفرعن را بگیرند و در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌های آینده عیله نظام قاطعانه بایستند، آثار زیان بار برجام را رفع و دفع کرده و ضمن ایجاد امید در دل مردم، اسباب نا امیدی شیطان بزرگ را فراهم آورند و جلوی افراد غرب‌گرا و غیر انقلابی را گرفته و از دو قطبی‌سازی در درون دولت جلوگیری کنند.
امام‌جمعه سرخرود با تأکید بر این موضوع که دولتمردان واقعیت‌ها را به مردم بگویند، افزود: از دولتمردان خواهش می‌کنم به اصول اقتصاد مقاومتی به همراه اقدام و عمل بپردازید و بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخل مبتنی بر اقتصاد درون‌گرا و برون‌گرا تکیه کنید‌، از کارهای حاشیه‌ای و جزئی دست برداشته و بار از دوش مردم بردارید نه اینکه باری بر دوش مردم اضافه کنند.  
خطیب جمعه سرخرود با ارائه این مطلب که دولتمردان به فکر اقتصاد، فرهنگ، سیاست و امنیت کشور باشند و جلوی نفوذ دشمن را بگیرند تصریح کرد:  مردم عزیز ایران اسلامی خانواده معظم شهدا، امت شهید پرور هرگز رفتار متکبرانه دولت آمریکا را نمی‌پذیرند و در مقابل زورگویی دولتمردان آمریکایی و غربی هرگز کوتاه نخواهند آمد و پاسخ صریح و شفاف دستگاه دیپلماسی کشور را خواهانند.
حمید‌رضا گل‌محمدی تواندشتی
captcha